راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نشست نوزدهم مديران عامل PSPها و شاپرك برگزار شد

نشست ماهانه شرکت‌های PSP، چهارشنبه ۳۰ فروردین در شرکت شاپرک برگزار شد. در این نشست که با حضور قریب به اتفاق شرکت‌های PSP برگزار شد، آخرین اقدامات و برنامه‌های شرکت شاپرک به اطلاع حاضرین رسید و اقداماتی که لازم است شرکت‌های PSP در مدت زمان باقی‌مانده تا 1391/02/15 به انجام رسانند، بررسی شد.

در نشست مذکور مدیرعامل شاپرک گزارشی از روند تشکیل شرکت از زمان طرح مدل مفهومی در بانک مرکزی تا مستندسازی و بررسی تجربیات، تهیه طرح توجیهی و اقدامات اجرایی پس از آن از جمله انتخاب سوئیچ و مناسب‌سازی آن برای پرداخت الکترونیک ارائه کرد. وی از اتمام آزمون‌های اولیه ۳ شرکت و اجرای پایلوت اتصال به شبکه خبرداد و از سایر شرکت‌ها خواست با توجه به مدت زمان محدود باقی‌مانده تا راه‌اندازی شبکه الکترونیک پرداخت کارتی، حداکثر همکاری را با شاپرک انجام دهند.

سپس نمایندگان شرکت‌های مختلف دیدگاه‌های خود را ابراز و سؤالات و ابهامات خود را مطرح کردند. روند انتقال از وضعیت موجود به شبکه جدید، تسویه آنلاین، مدت زمان دوره گذار، زمان اخذ کارمزد از پذیرندگان و تمهیدات و قابلیت‌های امنیتی سوئیچ شاپرک از جمله نکاتی بود که مطرح شد. تکلیف قراردادهای مدت‌دار فعلی بانک‌ها و شرکت‌های PSP، نحوه و زمان تسویه مالی شاپرک با شرکت‌ها، وضعیت کارمزد پرداخت‌های خرد و خدمات عمومی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح گردید.

همچنین در این جلسه مدیرعامل مرکز فابا، از ضرورت حمایت از اقدامات شرکت شاپرک جهت نیل به اهداف و منافع ملی سخن گفت و مناسب‌ترین سازوکار برای رسیدن به مصالح عمومی را هم‌اندیشی و تعامل و همکاری همه جانبه PSP‌ها، بانک‌ها و شرکت شاپرک دانست. در این نشست پیشنهاد شد کارگروه‌های فنی، اجرایی و فرهنگ‌سازی حداکثر تا دهه سوم اردیبهشت‌ماه تشکیل و اقدام لازم را به ثمر برسانند.

لازم به ذکر است این نشست در قالب نوزدهمین نشست «مرکز همکاری‌های مشترک PSP‌ها» برگزار شد. مرکز همکاری‌های مشترک PSP‌ها از پاییز سال ۸۹ تشکیل شده و هم‌اکنون ۱۵ عضو دارد. دبیرخانه این تشکل صنفی در فابا مستقر می‌باشد.

منبع: مرکز فابا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.