راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره امین گان سیرر استاد علوم کامپیوتر دانشگاه کورنل چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش / امین گان سیرر یک دانشمند علوم کامپیوتر ترکی آمریکایی است. او در حال حاضر استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه کورنل، یکی از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکاست. همچنین سیرر از مدیران پروژه IC3 است.

این پروژه کار مشترکی میان اعضای هیات‌مدیره در دانشگاه کورنل، کورنل تک، یوسی برکلی، UIUC و تکنیون در زمینه ارزهای رمزنگاری‌شده و قراردادهای هوشمند است. در واقع IC3 با جمعی از متخصصان در حوزه مالی و بانکداری، کارآفرینان، قانون‌گذاران و جوامع نرم‌افزاری منبع‌باز همکاری می‌کند تا راه‌حل‌های مبتنی بر زنجیره بلوک را از اثبات مفهوم امروزی به سیستم‌های سریع و قابل اعتماد مالی فردا منتقل کند. این پروژه به‌طور منحصربه‌فردی نیاز فوری جامعه زنجیره بلوک به متخصصان جهانی در زمینه علوم رایانه‌ای را برطرف می‌کند که این تخصص شامل بخش‌های مختلف رمزنگاری، سیستم‌های توزیع‌شده، زبان‌های برنامه‌نویسی، نظریه بازی و تکنیک‌های امنیتی سیستم می‌شود.

علاوه بر این فعالیت‌ها، چهره امین گان سیرر به‌خاطر مشارکتش در سیستم‌های فردبه‌فرد، سیستم‌های عامل و شبکه‌های کامپیوتری شناخته شده است. سیرر سیستم عملیاتی به نام اسپین (SPIN) را توسعه داده است؛ سیستمی که پیاده‌سازی و رابط یک سیستم عملیاتی را می‌توان با توسعه امن کدها در زمان اجرا تغییر داد.

او همچنین سیستمی به نام کارما را راه‌اندازی کرد که در واقع یک ارز مجازی برای سیستم‌های فردبه‌فرد است و مزیت اصلی‌اش هم این است که توسط هیچ‌یک از واحدها نظارت و کنترل نمی‌شود. همچنین پیاده‌سازی این سیستم و کنترل عرضه و ارزش آن کاملا غیرمتمرکز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.