راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آنچه درباره دان تاپ اسکات نویسنده کتاب ویکینومیکس و کتاب انقلاب بلاکچین باید بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / دان تاپ‌اسکات مشاور، نویسنده و مدیر اجرایی کسب‌وکار کانادایی و همچنین مدیرعامل گروه تاپ‌اسکات و بنیان‌گذار و رئیس هیات‌مدیره پارادایم جدید اتاق تفکر بین‌المللی بوده است. تاپ‌اسکات دارای مدرک لیسانس روان‌شناسی و آمار و دارای مدرک ارشد روش تحقیق است و نویسنده یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های بخش فناوری در آمازون به نام کتاب انقلاب بلاکچین است.

همانطور که گفتیم دان تاپ‌اسکات کتابی دارد به نام «انقلاب بلاکچین» که آن را با همکاری نویسنده دیگری به نام الکس تاپ‌اسکات (پسرش) نوشته است. در ابتدای سال 2017 هم این دو نفر پیش‌بینی‌هایی در رابطه با زنجیره بلوک یا همان بلاکچین انجام داده بودند و در انتهای سال بررسی کردند که چقدر از این پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد. به‌عنوان مثال، یکی از این پیش‌بینی‌ها این بود که بیت‌کوین مرز دو هزار دلار را هم رد خواهد کرد و همان‌طور که دیدیم این پیش‌گویی کاملا درست بود.

از دیگر پیش‌بینی‌های این دو نفر این بود که اتریوم هم به یک بستر جدید برای مدل‌های کسب‌وکار در زمینه زنجیره بلوک تبدیل خواهد شد. دان تاپ‌اسکات می‌گوید که در رابطه با این پیش‌بینی‌ها با عکس‌العمل‌های متفاوتی روبه‌رو شد و حتی بابت پیش‌بینی سه‌برابر شدن ارزش بیت‌کوین مورد تمسخر هم قرار گرفتند و حتی عده‌ای آنها را مجنون و دیوانه خواندند.

دان تاپ‌اسکات در رابطه با بازار ارزهای رمزنگاری‌شده موضع مثبتی دارد و می‌گوید که صرف‌نظر از مشکلات و بحران‌های موقتی که در این زمینه وجود دارد و همین‌طور ماهیت بی‌ثبات این نوع دارایی‌ها، اما انتظار می‌رود که به‌طور کلی تا زمانی که نوآوری در عملکرد ادامه داشته باشد، ارزش کلی این دارایی‌های رمزنگاری‌شده هم افزایش یابد. ویدئویی از تاپ‌اسکات درباره چگونگی تغییر پول و کسب‌وکار توسط زنجیره بلوک منتشر شده است که تاپ‌اسکات در آن، این فناوری را نسل دوم اینترنت معرفی می‌کند که توانایی تغییر و تحول پول، کسب‌وکار، دولت و جامعه را دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.