راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به کمپین #به_احترام_هم بانک ملت / حریم‌ها را باید حفظ کرد

ماهنامه عصر تراکنش / در ایران مرز حفظ امنیت اطلاعات و حریم شخصی افراد در تراکنش‌های مالی مشخص نیست. کم پیش می‌آید به مغازه‌ای مراجعه کنیم و اجازه داشته باشیم رمز خود را به‌صورت شخصی وارد کنیم. گاه چیدمان فروشگاه‌ها حتی اجازه نمی‌دهند نزدیک دستگاه کارت‌خوان برویم و کارت بانکی و رمز آن هم تمام و کمال در اختیار فروشنده است. دستگاه‌های خودپرداز وضعیت بدتری دارند. جدا از آنهایی که به اشتباه از بغل‌دستی خود مشورت می‌خواهند، دیگرانی هم هستند که به هزار و یک دلیل حریم شخصی را رعایت نمی‌کنند و همان‌طور که در تاکسی و مترو چشم به صفحه تلفن همراه کناری خود دارند، با نزدیک شدن بیش از حد به دستگاه خودپرداز و فردی که از آن استفاده می‌کند، چشم به صفحه دارند.

بانک ملت دست به ابتکار جالبی زده است. شاید تا پیش از این، زیاد از حفظ حریم شخصی صحبت شده و گاه به گاه اقدامات کوچک و بزرگی هم در این باره انجام شده باشد، اما این بانک با کمترین هزینه به عابران یادآوری می‌کند که باید حریم‌ها را حفظ کرد و با رعایت مرزها به هم احترام گذاشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.