راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونه یک ارز دیجیتال داشته باشم؟ / معرفی چند راه ساده برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال

پس از ثبت رکورد جدید بیت‌کوین در میان ارزهای دیجیتال و رد کردن مرز 7000 دلار در روزهای اخیر، بازار ارزهای دیجیتال یا رمزنگاری‌شده (cryptocurrency) بیش‌ازپیش داغ شده و عده‌ای به امید سودآوری به دنبال سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید، این متن را دنبال کنید.

چگونه یک کیف‌پول دیجیتال داشته باشم؟

قبل از هر کاری باید ارز دیجیتالی که تمایل به خرید آن را داریم مشخص کنیم. ارزهای دیجیتال در کیف‌پول (wallet) مخصوص به خود نگهداری می‌شوند، پس شما نیاز دارید کیف‌پول یا کیف‌پول‌هایی که از ارز مورد نظر شما پشتیبانی می‌کنند را پیدا کنید. به‌طور مثال می‌توانید از وب‌سایت شناخته‌شده‌ی blockchain.info برای نگهداری بیت‌کوین (با نماد BTC در معاملات دیجیتال) و اِتِریوم (با نماد ETH)، و یا bitfinex.com (یک بستر چندمنظوره با قابلیت پشتیبانی از چندین ارز دیجیتال) استفاده کنید. پس از ساخت یک حساب کاری در وب‌سایتی که کیف‌پول شما محسوب می‌شود، یک آدرس کیف‌پول به شما داده می‌شود که می‌توانید برای انتقال یا دریافت ارز دیجیتال از آن استفاده کنید. در آینده به تفصیل در مورد مراحل مختلف ایجاد حساب کاربری برای دریافت کیف‌پول صحبت خواهیم کرد.

چگونه ارز دیجیتال را خریداری کنیم؟

یکی از روش‌های داشتن ارزهای دیجیتال خرید مستقیم آن از صرافی‌های آنلاین است. از payment24.ir و wmfa.ir می‌توان به‌عنوان برخی از صرافی‌های آنلاین داخلی نام برد. شما با پرداخت معادل ارزی ارز مورد نظر به ریال می‌توانید ارز دیجیتال دلخواه خود را خریداری کنید. برای این‌کار باید آدرس کیف‌پول خود را به صرافی ارائه دهید تا ارز موردنظر به کیف‌پول دیجیتال شما منتقل شود. همچنین می‌توانید ارز دیجیتال خود را به ریال تبدیل کرده و به یکی از حساب‌های بانکی خود نزد بانک‌های ایرانی داخلی منتقل کنید.

چگونه ارز دیجیتال را تبدیل کنم؟

ممکن است به دلیل عدم دسترسی به ارز مورد نظر شما (عدم موجودی یا فروش توسط صرافی‌های داخلی) و یا دلایل دیگر نیاز به این باشد که یکی از ارزهای در دسترس را خریداری کنید و سپس به ارز دیجیتال مورد نظر خود تبدیل کنید. برای این‌کار می‌توانید از وب‌سایت‌های تبدیل ارز دیجیتال استفاده کنید. نحوه‌ی کار این سایت‌ها به این‌گونه است که با ارسال ارز موجود شما به سایت، معادل موردنیاز ارزی آن به حسابی که تعیین کرده‌اید منتقل می‌شود. از changer.com و changelly.com می توان به‌عنوان برخی از وب‌سایت‌های معتبر برای این‌کار اشاره کرد. باید توجه داشت که زمان مورد نیاز برای تبدیل ارز با توجه به حجم انتقالی و کارمزد تعیین شده متغیر خواهد بود. چگونگی تبدیل ارزها در مطالب آینده به تفصیل خواهد آمد.

چگونه یک ارز دیجیتال داشته باشم؟
چگونه یک ارز دیجیتال داشته باشم؟

با این ارز دیجیتال چه‌کاری می‌توانم انجام دهم؟

پس از رسیدن ارزش ارز موجود در کیف‌پول شما به میزان مورد نظر، می‌توانید با تبدیل آن به ریال یا ارزهای دیجیتال دیگر، به سودآوری برسید. هچنین امروزه برخی از بسترهای آنلاین امکان خرید از فروشگاه‌های آنلاین معتبر مانند آمازون با استفاده از بیت‌کوین یا دیگر ارزها را به شما می دهند. جالب است بدانید بسترهایی مانند whaleclub.co حتی امکان خرید سهام فلزات و اوراق بهادار و خرید پول‌های خارجی با استفاده از بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را به شما می دهد.

3 دیدگاه
  1. ایکس بیت کوین می‌گوید

    ممنون واقعا مقاله خیلی خوبی بود

  2. میری می‌گوید

    ممنون جالب بود تا حدودی مطلب را رسانده بودید .اما برای من مبتدی کافی نبود. اگر امکانش هست بیشتر توضیح بدهید. با تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.