راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کسب اولین مجوز فعالیت در حوزه کارتخوان موبایلی در کشور توسط ایران کیش

شرکت کارت اعتباری ایران کیش موفق شد به‌عنوان اولین شرکت PSP در کشور مجوز شاپرک در حوزه کارتخوان موبایلی (MPOS) را کسب کند.

به گزارش روابط عمومی ایران کیش، پیمان طبری معاون فناوری اطلاعات ایران کیش با بیان این خبر گفت: «در اوایل سال 95 از محصول کارتخوان موبایلی این شرکت رونمایی شد و بارها نیز در نمایشگاه‌های مختلف این محصول را به نمایش گذاشتیم و در کنار آن، محصولات دیگری مانند پاتسی در ارتباط با کارتخوان‌های موبایلی ایران کیش ارائه شدند.»

وی افزود: «اکنون این محصول از سوی شاپرک طی سه مرحله مورد ارزیابی قرار گرفت و توانست تمامی استانداردهای شاپرک را با موفقیت پشت سر بگذارد.»

معاون فناوری اطلاعات ایران کیش گفت: «علاوه بر اینکه از کارتخوان موبایلی می‌توان به‌عنوان یک محصول فروشگاهی استفاده کرد، با کمک آن نرم‌افزارهای دیگری نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. به دلیل این ویژگی،‌ نرم‌افزاری تحت عنوان «درگاه پرداخت کارتخوان موبایلی» (MPOS Gateway) تهیه کردیم تا سایر نرم‌افزارها به آن پارامتر ارسال کرده، تراکنش انجام دهند و به‌طور مستقل عملیات موردنظر را انجام دهند.»

کارتخوان موبایلی
کسب اولین مجوز فعالیت در حوزه کارتخوان موبایلی در کشور توسط ایران کیش

پیمان طبری گفت: «نام محصول کارتخوان ایران کیش«هم‌پات» و محصول درگاه پرداخت کارتخوان موبایلی این شرکت«هم‌پات‌پِی» است و رایزنی‌های مختلفی با بانک‌های کشور جهت ورود به بازار انجام داده‌ایم. به کمک هم‌پات‌پِی محصولات مستقل دیگر ایران کیش نیز به‌طور هم‌زمان به بازار عرضه خواهند شد.»

کارتخوان‌های موبایلی ایران کیش، برگرفته از یک نرم‌افزار قابل‌نصب روی دستگاه‌های موبایل و یا تبلت در قالب سیستم‌های مبتنی بر اندروید و iOS هستند و برای پرداخت‌های الکترونیک نصب می‌شوند. پذیرنده، مغازه‌دار یا فروشنده از طریق این نرم‌افزار و همین‌طور یک دستگاه مشابه با موبایل که در کنار نرم‌افزار قرار گرفته است می‌تواند عملیات پرداخت انجام دهد.

دستگاه کارتخوان موبایلی ایران کیش این امکان را فراهم می‌کند تا مشتری کارت را روی این دستگاه بکشد، رمز را وارد کند و سپس بعد از برقراری ارتباط با اپلیکیشن – که از پیش روی تلفن همراه یا تبلت نصب شده است – فرایند تراکنش انجام می‌شود.

ببینید: آخرین وضعیت ارائه تأییدیه به موبایل پوزهای شبکه پرداخت کشور

ایران کیش اکنون در طرح دستگاه مذکور و همین‌طور نرم‌افزار کارتخوان موبایلی تمامی مجوزهای لازم را از سوی شاپرک دریافت کرده است تا به‌عنوان اولین شرکت ارائه‌دهنده راهکارهای پرداختی (PSP) در این حوزه، وارد بازار شود.

شرکت کارت اعتباری ایران کیش مدعی است کارتخوان‌های موبایلی این شرکت از بعد نرم‌افزاری از امنیت بسیار ایده آلی برخوردار است و در سال 96 با شعار هر ایرانی یک کارتخوان موبایلی تمرکز خاصی بر این محصول خواهد داشت.

4 دیدگاه
  1. علی حبیبی می‌گوید

    سلام. از اینکه به پیشرفتی اینچنین نایل شدیم بسیار خرسندم امیدوارم مهندسین کشورمان به پیشرفتهای بالاتری دست پیدا کنند وما هم بتوانیم از مزایای سرویسهای الکترونیک به بهترین وجه استفاده کنیم. به امید أینده بهتر.

  2. فرهاد می‌گوید

    با سلام
    من دو سال است به هر بانکی مراجعه می کنم میگن پوز نمی دیم مگر یک میلیون پول بدی هر چرخی میوه فروشی میبینی دو تا داره میشه از این پوزهای موبایلی از طریق این سایت گرفت

    1. رسول قربانی می‌گوید

      به زودی امکانش هست

  3. یوسف می‌گوید

    من سیصدوپنجاه دادم یکی خریدم ولی زیاد کاربردی نیست یه سخت افزاره که بایه اپ به موبایل وصل میشه اونم از طریق بلوتوث ‌.
    اکثرا هم پیغام میده که به دستگاه وصل نشد.
    پرداخت هم ازطریق اینترنته یعنی اپ باید اینترنت داشته باشی تا کاربکنه.
    راستشو بخواین اصلا راضی نیستم
    باید مشتری صبربکنه تا شما بلوتوثتو روشن کنی تا دستگاه بشناسه بعد شما وارد اپ شی و اتصال به دستگاه رو بزنی که اگه تکرار میکنم اگه موبایلتون به دستگاه وصل شده باشه یه صفحه دیگه میاره و باقی قضایا
    من به خاطر اعتماد به ایران کیش یکیشو نقدی خریدم ولی کاملا غیرکاربردیه
    امیدوارم با اصلاح نرم افزار یا نحوه اتصال گوشی و دستگاه کارتخوان بتونن تغییری بدن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.