راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همه چیز در مورد تلفنبانک بانک سامان / راهنمای آموزشی

samanتلفنبانک بانک سامان یکی از خدمات بانکداری الکترونيک است که دسترسی سريع، امن و راحت شما به مجموعه‌‌‌‌ای از خدمات بانکی را امکان‌‌‌‌پذير می‌‌‌‌کند. تلفنبانک بانک سامان يک تلفن گوياست که به‌‌‌‌طور خودکار شما را برای دریافت خدمات راهنمایی می‌کند.

شما با داشتن يکی از انواع حساب‌‌‌‌های بانک سامان می‌توانید برای استفاده از خدمات تلفنبانک بانک سامان درخواست داده و رمز دسترسی به آن را از باجه‌‌‌‌های بانکداری الکترونيکِ مستقر در شعب این بانک دريافت کنيد. برای افزايش امنيت حساب‌‌‌‌های خود، در اسرع وقت اين رمز را ازطريق بخش تنظيماتِ سامانه‌‌‌‌ تلفنبانک، تغيير دهيد. توجه کنيد که تعداد ارقام رمز حداقل ۴ رقم و حداکثر ۸ رقم باشد و با صفر شروع نشود. ازآنجا که رمز تلفنبانک بانک سامان بر روی شماره‌‌‌‌ مشتری شما صادر می‌‌‌‌شود و نه حساب‌‌‌‌هایتان، نيازی به دريافت رمزهای جداگانه برای انواع حساب‌‌‌‌های‌‌‌‌ خود نداريد. ابزار استفاده از اين خدمت يک خط تلفن ثابت يا همراه است. با برقراری تماس با شماره‌‌‌‌ ۶۴۲۲-۰۲۱ می‌‌‌‌توانيد از انواع خدمات قابل ارائه بر روی اين سامانه‌‌‌‌ استفاده کنيد.

.

چگونه از تلفنبانک بانک سامان استفاده کنیم؟

برای استفاده از تلفنبانک بانک سامان، پس از شماره‌گیری 6422 شما می‌توانید از سه سیستم استفاده کنید. با فشردن کلید یک وارد سیستم تلفنبانک بانک سامان، فشردن کلید دو اتصال به مرکز سامان ارتباط و با فشردن کلید سه به واحد مشتریان ویژه وارد شوید. پس از انتخاب کلید یک و ورود به سیستم تلفنبانک بانک سامان می‌توانید از خدمات زیر بهره مند شوید

  1. کلید یک: تلفنبانک
  2. کلید دو: پرداخت قبوض
  3. کلید سه: دریافت شماره شبای سپرده

.

ورود به تلفنبانک بانک سامان

پس از شماره‌گیری 6422، سپس اتخاب کلید یک، بعد انتخاب سیستم تلفنبانک، وارد کردن شماره مشتری و سپس رمز تلفنبانک وارد این سیستم می‌شوید. در تلفنبانک بانک سامان شما می‌توانید با شماره‌گیری هر یک از شماره‌های زیر از خدمات مربوط به آن استفاده کنید:

  1. عملیات بانکی: با انتخاب کلید یک شما می‌توانید از عملیات بانکی نظیر دریافت موجودی، دریافت گردش حساب، انتقال وجه، دریافت گردش حساب از طریق فکس، دریافت گردش حساب روزانه از طریق فکس در سامانه تلفنبانک بانک سامان استفاده کنید.
  2. عملیات کارت: با انتخاب کلید دو شما می‌توانید از عملیات کارت نظیر انسداد کارت‌های برداشت استفاده کنید.
  3. عملیات چک: با انتخاب کلید سه شما می‌توانید از خدمات عملیات چک شامل آگاهی از وضعیت چک‌های صادره، آگاهی از وضعیت چک‌های واگذار شده، ثبت مبلغ چک‌های صادر شده و مسدود کردن برگه چک استفاده کنید.
  4. تنظیمات
  5. ارتباط با مرکز خدمات مشتریان

.

مزایای استفاده از تلفنبانک سامان کدامند؟

  • اطلاع از موجودی لحظه‌‌‌‌ای سپرده‌‌‌‌ها و حساب‌‌‌‌های‌‌‌‌تان در بانک سامان
  • دریافت اطلاعات سه گردش آخر حساب‌‌‌‌هاي‌‌‌‌تان در بانک سامان، به‌‌‌‌صورت شنيداری
  • انتقال وجه به حساب‌‌‌‌های سامان ديگران و خود

نکته: شما می‌‌‌‌توانيد سقف انتقال‌‌‌‌وجه روزانه و ماهانه‌‌‌‌ خود را در فرم درخواست خدمات تلفنبانک بانک سامان تعيين کنيد. در غير اين صورت، به‌‌‌‌طور پيش‌‌‌‌فرض، سقف انتقال وجه روزانه‌‌‌‌ و ماهانه‌‌‌‌ شما به‌‌‌‌ ترتيب ۲ ميليون و ۶۰ ميليون ريال خواهد بود. از بخش تنظيمات تلفنبانک می‌‌‌‌توانيد اين سقف را کاهش دهيد، اما چنانچه قصد افزايش سقف آن را داريد، بايد به يکی از شعب مراجعه کنيد.

دریافت گردش‌‌‌‌ حساب‌‌‌‌ از طريق نمابر (فکس): ازطريق فکس تلفنبانک بانک سامان می‌‌‌‌توانيد برای حداکثر ۹۰ روز پيش‌‌‌‌از تاريخ درخواست خود، گردش حساب دريافت کنيد.

عمليات چک شامل اطلاع از وضعيت چك‌های صادر شده يا واگذار شده، ثبت مبلغ و تاريخ هر شماره چک‌‌‌‌ صادر شده برای پيشگيری از سوء‌‌‌‌استفاده‌‌‌‌های احتمالی، مسدود کردن يک برگه چک برای موارد پيش‌‌‌‌بينی نشده است. از زمان انسداد يک برگه چک ازطريق تلفنبانک بانک سامان، شما يک هفته فرصت داريد تا نامه‌‌‌‌ قضايي مربوط به انسداد چک را به يکی از شعب سامان ارائه دهيد.

عمليات کارت شامل مسدود کردن کارت‌‌‌‌های برداشت سامان

پرداخت قبوض خدمات شهری شامل گاز، برق، تلفن ثابت، تلفن همراه، آب و فاضلاب

خدمات مربوط به تنظيمات مورد نظر شامل تغيير رمز تلفن‌‌‌‌بانک، تغيير شماره‌‌‌‌ی فکس، تغيير وضعيت انتقال وجه به حالت غيرفعال و کاهش سقف انتقال وجه روزانه و ماهانه

حذف محدودیت‌‌‌‌های زمانی و مکانی برای دريافت برخی خدمات بانکی و صرفه‌‌‌‌جويي در زمان و انرژی شما.

.

چگونه يکی از کاربران تلفنبانک بانک سامان شويم؟

به يکی از شعب بانک سامان مراجعه کنيد و مدارک هويتی خود شامل اصل شناسنامه یا کارت‌ ملی را ارائه دهيد.

درصورتی‌که مشتری حقيقی بانک سامان هستيد با معرفی شماره‌ مشتری خود و تکميل فرم دستور صدور سامان کارت و اشتراک خدمات بانکداری الکترونيکی رمز تلفنبانک خود را دريافت کنيد.

چنانچه مشتری حقوقی بانک سامان هستيد نماینده‌ شرکت را طی يک نامه‌ رسمی نوشته شده در سربرگ شرکت با امضای دارندگان امضای مجاز و مُهر شرکت به بانک معرفی می‌کنيد و اين نماينده فرم دستور صدور سامان کارت و اشتراک خدمات بانکداری الکترونيکی را که توسط دارندگان امضای مجاز شرکت تکميل، امضا و مهر شده به شعبه تحويل داده و رمز تلفنبانک بانک سامان را تحويل می‌گيرد.

درصورتی‌که مشتری بانک نيستيد، به‌عنوان يک شخص حقيقی با تکميل فرم‌های مشخصات مشتريان حقيقی، فرم دستور افتتاح حساب برای اشخاص حقيقی و فرم شرایط و مقررات انواع حساب‌ها و فرم دستور صدور سامان کارت و اشتراک خدمات بانکداری الکترونيکی حساب يا سپرده‌ای را به همين منظور افتتاح کرده و رمز تلفن‌بانک خود را دريافت می‌کنيد. برای اشخاص حقوقی پس‌از افتتاح حساب، تعريف مشتری و معرفی امضاداران مجاز، ارائه‌ی رمز تلفن‌بانک امکان‌پذير خواهد بود و نيازی به افتتاح حساب برای تک‌تک امضاداران نيست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.