پرداخت

همه چیز در مورد تلفنبانک بانک سامان / راهنمای آموزشی

نوشته شده توسط مهشید مظلوم

samanتلفنبانک بانک سامان یکی از خدمات بانکداری الکترونیک است که دسترسی سریع، امن و راحت شما به مجموعه‌‌‌‌ای از خدمات بانکی را امکان‌‌‌‌پذیر می‌‌‌‌کند. تلفنبانک بانک سامان یک تلفن گویاست که به‌‌‌‌طور خودکار شما را برای دریافت خدمات راهنمایی می‌کند.

شما با داشتن یکی از انواع حساب‌‌‌‌های بانک سامان می‌توانید برای استفاده از خدمات تلفنبانک بانک سامان درخواست داده و رمز دسترسی به آن را از باجه‌‌‌‌های بانکداری الکترونیکِ مستقر در شعب این بانک دریافت کنید. برای افزایش امنیت حساب‌‌‌‌های خود، در اسرع وقت این رمز را ازطریق بخش تنظیماتِ سامانه‌‌‌‌ تلفنبانک، تغییر دهید. توجه کنید که تعداد ارقام رمز حداقل ۴ رقم و حداکثر ۸ رقم باشد و با صفر شروع نشود. ازآنجا که رمز تلفنبانک بانک سامان بر روی شماره‌‌‌‌ مشتری شما صادر می‌‌‌‌شود و نه حساب‌‌‌‌هایتان، نیازی به دریافت رمزهای جداگانه برای انواع حساب‌‌‌‌های‌‌‌‌ خود ندارید. ابزار استفاده از این خدمت یک خط تلفن ثابت یا همراه است. با برقراری تماس با شماره‌‌‌‌ ۶۴۲۲-۰۲۱ می‌‌‌‌توانید از انواع خدمات قابل ارائه بر روی این سامانه‌‌‌‌ استفاده کنید.

.

چگونه از تلفنبانک بانک سامان استفاده کنیم؟

برای استفاده از تلفنبانک بانک سامان، پس از شماره‌گیری ۶۴۲۲ شما می‌توانید از سه سیستم استفاده کنید. با فشردن کلید یک وارد سیستم تلفنبانک بانک سامان، فشردن کلید دو اتصال به مرکز سامان ارتباط و با فشردن کلید سه به واحد مشتریان ویژه وارد شوید. پس از انتخاب کلید یک و ورود به سیستم تلفنبانک بانک سامان می‌توانید از خدمات زیر بهره مند شوید

  1. کلید یک: تلفنبانک
  2. کلید دو: پرداخت قبوض
  3. کلید سه: دریافت شماره شبای سپرده

.

ورود به تلفنبانک بانک سامان

پس از شماره‌گیری ۶۴۲۲، سپس اتخاب کلید یک، بعد انتخاب سیستم تلفنبانک، وارد کردن شماره مشتری و سپس رمز تلفنبانک وارد این سیستم می‌شوید. در تلفنبانک بانک سامان شما می‌توانید با شماره‌گیری هر یک از شماره‌های زیر از خدمات مربوط به آن استفاده کنید:

  1. عملیات بانکی: با انتخاب کلید یک شما می‌توانید از عملیات بانکی نظیر دریافت موجودی، دریافت گردش حساب، انتقال وجه، دریافت گردش حساب از طریق فکس، دریافت گردش حساب روزانه از طریق فکس در سامانه تلفنبانک بانک سامان استفاده کنید.
  2. عملیات کارت: با انتخاب کلید دو شما می‌توانید از عملیات کارت نظیر انسداد کارت‌های برداشت استفاده کنید.
  3. عملیات چک: با انتخاب کلید سه شما می‌توانید از خدمات عملیات چک شامل آگاهی از وضعیت چک‌های صادره، آگاهی از وضعیت چک‌های واگذار شده، ثبت مبلغ چک‌های صادر شده و مسدود کردن برگه چک استفاده کنید.
  4. تنظیمات
  5. ارتباط با مرکز خدمات مشتریان

.

مزایای استفاده از تلفنبانک سامان کدامند؟

  • اطلاع از موجودی لحظه‌‌‌‌ای سپرده‌‌‌‌ها و حساب‌‌‌‌های‌‌‌‌تان در بانک سامان
  • دریافت اطلاعات سه گردش آخر حساب‌‌‌‌های‌‌‌‌تان در بانک سامان، به‌‌‌‌صورت شنیداری
  • انتقال وجه به حساب‌‌‌‌های سامان دیگران و خود

نکته: شما می‌‌‌‌توانید سقف انتقال‌‌‌‌وجه روزانه و ماهانه‌‌‌‌ خود را در فرم درخواست خدمات تلفنبانک بانک سامان تعیین کنید. در غیر این صورت، به‌‌‌‌طور پیش‌‌‌‌فرض، سقف انتقال وجه روزانه‌‌‌‌ و ماهانه‌‌‌‌ شما به‌‌‌‌ ترتیب ۲ میلیون و ۶۰ میلیون ریال خواهد بود. از بخش تنظیمات تلفنبانک می‌‌‌‌توانید این سقف را کاهش دهید، اما چنانچه قصد افزایش سقف آن را دارید، باید به یکی از شعب مراجعه کنید.

دریافت گردش‌‌‌‌ حساب‌‌‌‌ از طریق نمابر (فکس): ازطریق فکس تلفنبانک بانک سامان می‌‌‌‌توانید برای حداکثر ۹۰ روز پیش‌‌‌‌از تاریخ درخواست خود، گردش حساب دریافت کنید.

عملیات چک شامل اطلاع از وضعیت چک‌های صادر شده یا واگذار شده، ثبت مبلغ و تاریخ هر شماره چک‌‌‌‌ صادر شده برای پیشگیری از سوء‌‌‌‌استفاده‌‌‌‌های احتمالی، مسدود کردن یک برگه چک برای موارد پیش‌‌‌‌بینی نشده است. از زمان انسداد یک برگه چک ازطریق تلفنبانک بانک سامان، شما یک هفته فرصت دارید تا نامه‌‌‌‌ قضایی مربوط به انسداد چک را به یکی از شعب سامان ارائه دهید.

عملیات کارت شامل مسدود کردن کارت‌‌‌‌های برداشت سامان

پرداخت قبوض خدمات شهری شامل گاز، برق، تلفن ثابت، تلفن همراه، آب و فاضلاب

خدمات مربوط به تنظیمات مورد نظر شامل تغییر رمز تلفن‌‌‌‌بانک، تغییر شماره‌‌‌‌ی فکس، تغییر وضعیت انتقال وجه به حالت غیرفعال و کاهش سقف انتقال وجه روزانه و ماهانه

حذف محدودیت‌‌‌‌های زمانی و مکانی برای دریافت برخی خدمات بانکی و صرفه‌‌‌‌جویی در زمان و انرژی شما.

.

چگونه یکی از کاربران تلفنبانک بانک سامان شویم؟

به یکی از شعب بانک سامان مراجعه کنید و مدارک هویتی خود شامل اصل شناسنامه یا کارت‌ ملی را ارائه دهید.

درصورتی‌که مشتری حقیقی بانک سامان هستید با معرفی شماره‌ مشتری خود و تکمیل فرم دستور صدور سامان کارت و اشتراک خدمات بانکداری الکترونیکی رمز تلفنبانک خود را دریافت کنید.

چنانچه مشتری حقوقی بانک سامان هستید نماینده‌ شرکت را طی یک نامه‌ رسمی نوشته شده در سربرگ شرکت با امضای دارندگان امضای مجاز و مُهر شرکت به بانک معرفی می‌کنید و این نماینده فرم دستور صدور سامان کارت و اشتراک خدمات بانکداری الکترونیکی را که توسط دارندگان امضای مجاز شرکت تکمیل، امضا و مهر شده به شعبه تحویل داده و رمز تلفنبانک بانک سامان را تحویل می‌گیرد.

درصورتی‌که مشتری بانک نیستید، به‌عنوان یک شخص حقیقی با تکمیل فرم‌های مشخصات مشتریان حقیقی، فرم دستور افتتاح حساب برای اشخاص حقیقی و فرم شرایط و مقررات انواع حساب‌ها و فرم دستور صدور سامان کارت و اشتراک خدمات بانکداری الکترونیکی حساب یا سپرده‌ای را به همین منظور افتتاح کرده و رمز تلفن‌بانک خود را دریافت می‌کنید. برای اشخاص حقوقی پس‌از افتتاح حساب، تعریف مشتری و معرفی امضاداران مجاز، ارائه‌ی رمز تلفن‌بانک امکان‌پذیر خواهد بود و نیازی به افتتاح حساب برای تک‌تک امضاداران نیست.

درباره نویسنده

مهشید مظلوم

دیدگاهتان را بنویسید