پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
خروج از بنگاهداری، مسیر جدید بانک ملی برای توسعه بانکداری دیجیتال و نوآوری مالی
مدیرعامل بانک ملی ایران با تأکید بر تسریع روند واگذاری شرکتهای تحت مالکیت بانک، از عزم جدی این بانک برای خروج کامل از بنگاهداری خبر داد و این رویکرد را یک تصمیم استراتژیک در مسیر تمرکز بر بانکداری حرفهای، شفاف و مشتریمحور عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، مدیرعامل بانک ملی ایران با تآکید بر اینکه روند واگذاری شرکتهای تحت مالکیت بانک، شتاب بیشتری می گیرد، اظهار کرد: «در کمترین زمان ممکن بانک ملی ایران به طور کامل از بنگاهداری خارج خواهد شد.»
ابوالفضل نجارزاده با حضور در کارگزاری بانک ملی افزود: «عزم بانک در خروج از بنگاهداری جدی است و شرایط مطلوبی برای این فرایند در بانک فراهم شده است. این اقدام نه تنها باعث شفافیت بیشتر عملکرد بانک میشود، بلکه منابع و سرمایهها را به سمت فعالیتهای اصلی بانکداری هدایت خواهد کرد.»
او با تأکید بر اینکه تمامی شرکتهای غیر ابزاری بانک به تدریج واگذار خواهند شد، تصریح کرد: «گامهای برداشته شده، بخشی از استراتژی بلندمدت برای تمرکز بانک بر ارایه خدمات مالی و بانکی حرفهای است و به کاهش ریسکهای مرتبط با بنگاهداری کمک خواهد کرد.»
نجارزاده با بیان اینکه بانک ملی باید به طور کامل از بنگاهداری خارج شود و تنها تبدیل به بانک ارائه دهنده خدمات مالی شود، اظهار کرد: «این بانک باید تمام تمرکز خود را بر بانکداری و خدمترسانی به مشتریان قرار دهد. خروج از بنگاهداری، باعث افزایش کارایی، بهبود مدیریت سرمایه و تقویت رقابتپذیری بانک در بازار خواهد شد.»
او خاطرنشان کرد: «سیاست خروج از بنگاهداری، با استفاده از ظرفیتهای موجود و همکاری تیمهای مختلف، به بانک اجازه میدهد منابع خود را به سمت توسعه فناوریهای بانکی، بانکداری دیجیتال و ارایه خدمات نوین مالی هدایت کند و جایگاه بانک را به عنوان یک بانک متمرکز بر مشتریان و نوآوری تقویت کند.»
نجارزاده همچنین تأکید کرد: «خروج بانک ملی ایران از بنگاهداری نه یک اقدام مقطعی بلکه یک تصمیم استراتژیک است که بانک را به سمت بانکداری مدرن، شفاف و کارآمد هدایت میکند و همزمان اطمینان مشتریان از تمرکز بانک بر ارائه خدمات مالی باکیفیت را افزایش میدهد.»
علیرضا شریفی، رئیس اداره کل سرمایهگذاری و امور شرکتها نیز در این دیدار با اشاره به تغییر چارچوبهای ذهنی در بانک ملی ایران درباره واگذاری ها گفت: «این تحول نه تنها در درون بانک، بلکه در شبکه بانکی کشور و بازارهای بیرونی نیز اثرگذار بوده است.»
شریفی همچنین از نقش موثر کارگزاری و همکاری تمامی ارکان بانک و شرکتهای وابسته در روند خروج از بنگاهداری قدردانی کرد و افزود: «تلاشهای تیمهای مدیریت واگذاری و حمایت بانک، زمینهساز رسیدن به این نقطه مهم شده است.»
در این دیدار محمد ثریانژاد، مدیرعامل کارگزاری بانک ملی ایران نیز گزارش از عملکرد این کارگزاری، اهداف و برنامههای آن ارائه و بر آمادگی کامل برای تداوم نقشآفرینی در واگذاریهای بانک ملی ایران تأکید کرد.