راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در گفت‌وگوی تخصصی با هادی هاشمی، مدیرعامل پارس سکیور مطرح شد؛ سایبرسکیورتی، از کالای لوکس تا ضرورت حیاتی

در گفت‌وگوی تخصصی «سایبرسکیورتی شاخه مقاوم‌سازی سرورها و زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری» که در حاشیه نمایشگاه الکامپ ۲۸ در استودیو «راه‌کار» برگزار شد، هادی هاشمی، مدیرعامل پارس سکیور، به میزبانی رسول قربانی، رئیس هیئت مدیره «راه‌کار»، به بررسی وضعیت امنیت سایبری در کشور پرداخت.

هاشمی در ابتدای این گفت‌وگو با اشاره به تغییر نگاه نهادهای تصمیم‌گیرنده نسبت به امنیت سایبری گفت: «حدود ۱۰-۱۵ سال پیش، امنیت یک کالای لوکس در نظر گرفته می‌شد، اما پس از هک‌های عجیب‌وغریب، مشخص شد که این مسئله چقدر می‌تواند حیاتی باشد. اگرچه وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده، اما با آنچه کشور به آن نیاز دارد، فاصله زیادی داریم.» او مشکلات در این حوزه را تنها محدود به بودجه ندانست و به ضعف در منابع انسانی و دانش نیز اشاره کرد.


مشتری خوب، مشتری هک‌شده است


مدیرعامل پارس سکیور با تاکید بر ضعف در امنیت پیشگیرانه در کشور، از اصطلاح «مشتری خوب، مشتری هک‌شده است» یاد کرد و گفت: «ما باید مجموعه‌ای عظیم از کارها را انجام دهیم تا به یک امنیت نسبی برسیم. جا انداختن این موضوع برای سازمان‌ها دشوار بود، اما اتفاقات اخیر نشان داد سازمان‌هایی که روی امنیت خود کار کرده بودند، موفق شدند و این نمونه خوبی برای اهمیت امنیت پیشگیرانه بود.»

او بزرگ‌ترین چالش در این حوزه را پس از مسائل مالی و نیروی انسانی، «نگرش» دانست. به باور هاشمی، با تغییر نگرش از روش‌های دستی به سمت استفاده از ابزارهای نوین و خودکارسازی فرآیندها، می‌توان با هزینه‌ای بسیار کمتر، امنیت را چندین برابر افزایش داد.

هاشمی درباره فعالیت مجموعه پارس سکیور گفت: «ما براساس تجربه خود، به این نتیجه رسیدیم که در حوزه امن‌سازی دارایی‌ها باید از ابزارهای خودکار و هوشمند استفاده کنیم. خوشبختانه موفق شدیم پلتفرمی ایجاد کنیم که فرآیند شناسایی دارایی‌ها، ارزیابی آن‌ها بر اساس چک‌لیست‌های استاندارد و شناسایی باگ‌های امنیتی را به‌صورت خودکار انجام دهد. این فرآیند اکنون در کسری از ثانیه و بدون اثرات جانبی انجام می‌شود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.