پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
مدیرعامل شرکت دادهپردازی کیسان در گفتوگو با راه پرداخت: همه فعالیتهای کیسان طبق روال گذشته در حال انجام است
امیر کشورزاد، مدیرعامل شرکت دادهپردازی کیسان در گفتوگو با راه پرداخت درباره خدمترسانی این شرکت در شرایط خاص کشور توضیح داد. به گفته او، ارائه خدمات شرکت دادهپردازی کیسان به مؤدیان، حتی در صورت قطع دسترسی به اینترنت بینالملل و صرفاً از طریق اینترنت ملی، همچنان امکانپذیر است و این موضوع هیچگونه خللی در دریافت سرویسها و خدمات ایجاد نخواهد کرد. او در اینباره گفت: «با این حال، در روزهای اخیر شاهد کاهش ترافیک پایانههای فروشگاهی کیسان بودهایم که این کاهش میتواند به واسطه کاهش برخی فعالیتهای اقتصادی باشد. امیدواریم بهزودی وضعیت اقتصادی کشور به روال طبیعی بازگردد.»
کشورزاد در ادامه با اشاره به ضرورت حفظ محرمانگی اطلاعات مؤدیان، تأکید کرد که ارائه خدمات کیسان تنها از طریق IPهای داخل کشور ممکن است و استفاده از فیلترشکن موجب اختلال در دسترسی به دادهها و اطلاعات میشود. او تصریح کرد: «بنابراین، خدمات شرکت دادهپردازی کیسان تنها برای مؤدیانی که بدون فیلترشکن و با IP داخلی به سامانهها متصل میشوند، در دسترس است و افرادی که از IP کشورهای دیگر استفاده میکنند، امکان بهرهبرداری از این خدمات را ندارند.»
مدیرعامل شرکت دادهپردازی کیسان در پاسخ به این پرسش که در صورت وارد آمدن آسیبهای جدی به زیرساختهای حیاتی کشور، از جمله شبکه پرداخت یا اینترنت، چه راهکارهای جایگزینی برای ادامه سرویسدهی در نظر گرفته شده است، چنین توضیح داد: «بر اساس استانداردهایی که از پیش برای ارائه خدمات به مؤدیان طراحی شده، نسخههای پشتیبان در دسترس قرار دارند و همچنین دستورالعملهایی ویژه برای شرایط خاص در نظر گرفتهایم. این دستورالعملها در صورت وقوع بحران، متناسب با شرایط بهکار گرفته میشوند تا خدمترسانی بدون وقفه ادامه یابد.»
کشورزاد همچنین به اقدامات کیسان برای کاهش مراجعات حضوری و تقویت زیرساختهای خدمات غیرحضوری اشاره کرد و گفت: «در پی شرایط پیشآمده برای کشور، خدمات کیسان بهصورت غیرحضوری همچنان ادامه دارد. از همان ابتدای بروز این وضعیت، بهمنظور حفظ سلامت همکاران، امکان دورکاری نیز در مجموعه فراهم شد و اکنون تمامی اعضای تیم کیسان بهصورت دورکار فعالیت میکنند و صرفاً در صورت ضرورت مراجعه حضوری همکاران به محل شرکت انجام میشود.»
او با تأکید بر تداوم کامل خدمات شرکت کیسان افزود: «در حال حاضر، همه فعالیتها طبق روال گذشته در حال انجام است و همکاران ما به شکل دورکاری در حال ارائه خدمات به مؤدیان هستند. خدمات پشتیبانی کیسان در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب و در روزهای پنجشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۷ شب بهصورت فعال در دسترس است.»
کشورزاد در ادامه با اشاره به تمهیدات فنی برای حفظ کیفیت سرویسها گفت: «بهمنظور افزایش پایداری سیستمها، تمهیدات ویژهای برای رفع خطاها و انجام بروزرسانیها در نظر گرفته شده است تا کاربران، بالاترین سطح از پایداری خدمات را تجربه کنند.»
او در پایان ابراز امیدواری کرد که شرایط بحرانی کشور بهزودی به پایان برسد و گفت: «امیدواریم هرچه زودتر سایه شوم جنگ از سر کشور عزیزمان دور شود و مردم ایران زمین بار دیگر در سلامت، امنیت و آرامش، به زندگی عادی خود بازگردند.»