راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل بانک اقتصادنوین: جامعه مدرن، نیازمند بانکداری مدرن است

محمدرضا حسین‌زاده، مدیرعامل بانک اقتصاد نوین، در نشستی با مدیران ستادی و منطقه‌ای با تأکید بر این‌که جامعه مدرن نیازمند بانکداری مدرن است و با روش‌های سنتی نمی‌توان در فضای رقابتی موجود موفق شد، گفت: «بانک اقتصاد نوین نیز همسو با تغییرات جامعه، استراتژی خود را تغییر داده و محصولات و خدمات مورد نیاز مشتریان را ارائه خواهد کرد.»

او با اشاره به رویکرد جدید بانک در توسعه بانکداری خرد در کنار حفظ بانکداری شرکتی، اظهار کرد: «باید نیازهای مشتریان از طریق شعب شناسایی و به ستاد منتقل شود تا دستورالعمل‌ها، فرایندها و خدمات متناسب با آن بازنگری شوند.»

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین با تأکید بر نگاه ویژه به شعب در دوره مدیریتی کنونی افزود: «پیشتازی صف در ارائه خدمات به مشتریان انکارناپذیر است و ستاد در همه زمینه‌ها پشتیبان و یاور کارکنان شعب خواهد بود.»

 حسین‌زاده با اشاره به افزایش قابل‌توجه اختیارات شعب، تصریح کرد: «این روند ادامه خواهد داشت و در ازای افزایش اختیارات، باید پرستاری از مشتریان خرد و کلان تقویت شده و از توانمندی شعب به بهترین شکل در راستای منافع بانک بهره‌برداری شود.»

او بر لزوم پایبندی به استراتژی بانک از سوی همه کارکنان تأکید کرد و گفت: «همه باید آموزش‌های متناسب با فعالیت خود را دریافت کرده و فعالیت‌هایشان را با استراتژی بانک منطبق کنند، چرا که تناسب هزینه و فایده بانک در گرو عملیاتی‌کردن این استراتژی است و انحراف از این مسیر قابل‌پذیرش نیست.»

در ادامه این نشست، علی موسوی‌زاده، قائم‌مقام مدیرعامل بانک اقتصاد نوین، با اشاره به بهره‌مندی بانک از نیروی انسانی زبده و خبره، این قابلیت را بسیار استثنایی دانست و گفت: «باتکیه‌بر این توانمندی، می‌توان بانک را به‌سرعت در بازار رقابتی پیش برد.»

او با تأکید بر ضرورت ارائه راهکارهای خلاقانه و نوآورانه برای عبور از چالش‌ها خاطرنشان کرد: «بانک در حوزه فناوری اطلاعات و محصولات مبتنی بر آن نیازمند تحولی جدی است که با حضور تیم مدیریتی جدید، به‌زودی شاهد انقلاب در این زمینه خواهیم بود.»

 قائم‌مقام مدیرعامل همچنین وجود زیرساخت قوی در حوزه بانکداری شرکتی را از امتیازات اساسی بانک برشمرد و گفت: «سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها در بانک اقتصاد نوین بسیار قابل‌توجه است و با ایجاد تغییراتی در فرایندها، می‌توان نه‌تنها نسبت‌های عملیاتی را ارتقا داد، بلکه فاصله با رقبا را نیز به‌سرعت کاهش داد.»

 در بخش دیگری از این نشست، حسن مونسان، معاون بانکداری خرد بانک اقتصاد نوین، با بیان این‌که برنامه‌های توسعه‌ای بانک با سرعت در حال تحقق است، گفت: «تعداد شعب سودده بانک روزبه‌روز در حال افزایش است و رشد منابع مفید و باکیفیت نیز به میزان قابل‌توجهی ارتقایافته است.»

او با اشاره به بازگشت شعب به نقش واقعی خود در دوره مدیریتی جدید، اظهار کرد: «شعب اکنون احساس موجودیت می‌کنند و واحدهای ستادی به‌درستی در حال حمایت از آن‌ها هستند. به نظر می‌رسد با ادامه روند موجود، بخش زیادی از اهداف برنامه‌ریزی‌شده در نیمه نخست سال محقق شود.»

 در ادامه، مجید جعفریان، معاون فناوری اطلاعات بانک اقتصاد نوین، با تأکید بر لزوم اشراف کامل کارکنان شعب به محصولات و خدمات حوزه فناوری اطلاعات، از آن‌ها خواست پیشنهادهای اصلاحی خود را به مسئولان بانک منتقل کنند. او گفت: «بانک در حوزه محصولات و خدمات بانکداری غیرحضوری به‌سرعت در حال تقویت‌شدن است و در این مسیر از پیشنهادهای همه مشتریان و کارکنان استقبال خواهد شد.»

 در پایان این نشست، امیر یوسفیان، معاون بانکداری شرکتی و اعتبارات بانک اقتصاد نوین، تأکید کرد که تمامی پیشنهادها برای اصلاح فرایندها، محصولات و خدمات باید هم‌زمان به پارامترهای نقدینگی و سودآوری توجه داشته باشند.

 غلامحسین احمدی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه‌سازمانی بانک اقتصاد نوین نیز در این جلسه با بیان این‌که فعالیت حوزه بانکداری خرد و بانکداری شرکتی نباید با یکدیگر تداخل داشته باشند، گفت: «شعب باید به دنبال جذب مشتریان خرد و متوسط باشند و مشتریان کلان را به حوزه بانکداری شرکتی بسپارند.»

 در ادامه این جلسه، جمعی از مدیران و رؤسای ادارات نیز دیدگاه‌های خود را در خصوص حوزه‌های عملکردی مطرح کرده و رهنمودهای لازم به‌منظور بهینه‌سازی فعالیت‌ها را دریافت کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.