پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
بلوبانک؛ تجربهای راحت و سریع از بانکداری دیجیتال بدون نیاز به شعبه
افراد تصور کنند وسط یک روز شلوغ کاری هستند، همهچیز روی دور تند جلو میرود که ناگهان یک کار بانکی جلوی پایشان سبز میشود؛ انگار دستی ناگهانی ترمز را میکشد. باید همهچیز را رها کنند، در ترافیک خود را به یک شعبه برسانند و بعد ساعتها در صف منتظر بمانند، فقط برای یک امضا یا تغییر ساده. یا مثلاً به عنوان یک فرد شاغل یا دانشجو، در شلوغترین ساعتهای روز، یادشان میافتد که باید یک کار بانکی فوری انجام دهند؛ اما تا بجنبند، ساعت کاری بانکها تمام شده است و در این صورت چارهای نیست جز آن که تا فردای آن روز صبر کنند؛ البته اگر روز بعد، بانک تعطیل نباشد. تجربهای که هنوز هم در بانکهای سنتی بخشی از زندگی روزمره خیلی از افراد است.
به گزارش روابط عمومی بلوبانک، انجام سادهترین کارهای بانکی در شعبهها زمان و انرژی زیادی از افراد میگیرد؛ چرا که در بیشتر مواقع، حتی برای کوچکترین امور بانکی هم باید حضوری به شعبه موردنظر مراجعه کنند. اینجاست که محدودیت ساعت کاری بانک، به خصوص برای افراد پرمشغله، دردسرساز میشود؛ اما مسئله فقط زمان نیست؛ چه بخواهند یک حساب جدید باز کنند، وام بگیرند یا حتی اطلاعات شخصی خود را تغییر دهند؛ باید در صف نوبت، منتظر بمانند. بعد از ساعتها انتظار هم باید مجموعهای از فرایندهای پیچیده اداری و کاغذبازیهای رایج را پشت سر بگذارند که گاه، حتی خستهکنندهتر از انتظار است. افرادی که دنبال راحتی بیشتر هستند، نئوبانکها را انتخاب میکنند.
راهکارهای دیجیتال برای مشکلات بانکداری سنتی
نئوبانکها، بانکهای تمام دیجیتالی هستند که با هدف صرفهجویی در وقت کاربران و ساده شدن فرایندهای بانکی شکل گرفتهاند. این پلتفرمها بستر کاربردی و سادهای فراهم کرده تا کاربران فارغ از سن و مشغله، بتوانند کارهای بانکی خود را انجام دهند. انعطافپذیری نئوبانکها باعث شده تا همه افراد در تمام روزهای هفته، به صورت شبانهروزی و تنها با یک لمس ساده، به بانک خود دسترسی داشته باشند.
با اینکه خیلی از بانکها، خدمات دیجیتال هم ارائه میدهند؛ اما همچنان برای یک تغییر ساده، مثل تغییر شماره تماس، افراد نیاز به حضور در شعبه بانک مدنظر را دارند. این در حالیست که با وجود نئوبانکها حتی میتوانند شناسایی هویت خود را به صورت آنلاین و بدون هیچ محدودیتی انجام دهند.
نئوبانکها امکانی فراهم کردهاند تا کاربران بتوانند روی فعالیتهای حساب خود نظارت کامل داشته و در لحظه، از تمام تراکنشهای مالی خود، باخبر شوند.
برای عوض کردن کارت بانکی هم دیگر نیازی به طی کردن مراحل پیچیده اداری نیست؛ نئوبانکها این روند را برای کاربران آسان کردهاند. کافی است با اتصال به اینترنت و از طریق اپلیکیشن، برای تعویض کارت خود درخواست دهند.
در کنار خدمات بانکی، نئوبانکها به ابزارهای مالی هوشمندی مجهز هستند که امکان دستهبندی هزینهها را برای کاربران فراهم میکند. با این ویژگی کاربران میتوانند جزئیات مخارج خود را به طور دقیق بررسی کرده و تصمیمهای مالی بهتری بگیرند.
بلو یکی از این نئوبانکهاست. نئوبانکی که در حال حاضر، خدمات مختلفی مانند باز کردن حساب و صدور کارت، تغییر اطلاعات شخصی، انتقال وجه، گرفتن وام و غیره را بدون هزینه و در کمترین زمان ممکن به کاربران ارائه میدهد. کاربران بلو میتوانند به صورت آنلاین و در کمتر از ۷ دقیقه، حساب بانکی جدیدی باز کنند، رنگ کارت دلخواه خود را انتخاب کنند و بدون پرداخت هزینه، آن را در هر لوکیشنی تحویل بگیرند. بلو خدمات رایگان زیادی هم دارد:
- فعال کردن پیامکهای واریز، برداشت و رمز پویا
- هزینه بازکردن حساب
- کارمزد صدور کارت
علاوه بر همه اینها کاربران بلو تا ریال آخر موجودی حسابشان را میتوانند با کارت یا اپلیکیشن بلو برداشت کنند.
بلو هم راهکارهایی برای حل مشکلات سیستمهای سنتی ارائه میدهد و هم ویژگیهای جذابی دارد که استفاده از آن را ساده و لذتبخش میکند. برای مثال قابلیت جستوجو، پیدا کردن تراکنشهای واریز و برداشت را سریعتر کرده است. برای انتقال وجه نیز، کاربران بلو میتوانند به جای تایپ شماره کارت، کارت بانکی مقصد را اسکن کنند تا احتمال خطا هنگام انتقال وجه به حداقل برسد.
یکی دیگر از قابلیتهای کاربردی بلوبانک سامان، امکان افزودن هشتگ به تراکنشهاست. مثلاً با استفاده از هشتگ «#سفر» یا «#خریدماهانه»، کاربران میتوانند هزینههای مشابه را دستهبندی کرده و مدیریت مالی دقیقتری داشته باشند. قابلیت پرداخت دنگ هم به کاربران این امکان را میدهد تا هزینههای مشترک را به راحتی بین دوستان یا اعضای خانواده تقسیم و تسویه کنند.
انتخاب میان بانکداری به شیوه قدیم و نئوبانکها یک انتخاب معمولی نیست؛ بلکه تصمیمی برای مدیریت بهتر زمان، منابع و آسایش فردی است. افراد اگر هنوز در دو راهی میان شعبه و اپلیکیشن هستند، شاید زمان آن رسیده که مدیریت مالی تمامدیجیتال را امتحان کنند؛ تجربهای نوین با یک لمس ساده که دردسرهای گذشته را به خاطره تبدیل میکند.