راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمایی از سه محصول بیمه‌گری باز، KYB و  اعتبارسنجی اشخاص حقوقی فینوتک در همایش بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت

مدیرعامل فینوتک در گفت‌وگو با راه پرداخت از سه سرویس جدید این شرکت برای کسب‌وکارها گفت

فینوتک اخیراً سه سرویس جدید به سبد محصولات خود اضافه کرده که «KYB یا احراز هویت اشخاص حقوقی»، «اعتبارسنجی اشخاص حقوقی»  و «بیمه‌گری باز»  نام دارند. راه پرداخت به همین بهانه گفت‌وگویی با مهدی ملکی، مدیرعامل فینوتک داشته تا از نحوه کارکرد و مزایای این خدمات اطلاعات بیشتری به دست آورد.

مهدی ملکی، مدیرعامل فینوتک در خصوص محصولات جدید این شرکت بیان کرد: «هر سه محصول احراز هویت اشخاص حقوقی، اعتبارسنجی اشخاص حقوقی و بیمه‌گری باز با تمرکز بر نیاز شرکت‌ها و اشخاص حقوقی توسعه یافته‌اند.»

این دسته از سرویس‌ها با رویکردی نوآورانه طراحی شده است که علاوه بر ساده‌سازی فرایند احراز هویت و اعتبارسنجی حقوقی، شفافیت و اطمینان را با استفاده از راهکارهای پیشرفته و به روز تضمین می‌کند.


آشنایی بیشتر با محصولات جدید فینوتک


محصول احراز هویت اشخاص حقوقی سرویسی برای احراز هویت شرکت‌هاست که اطلاعاتی مانند شماره ثبت، تاریخ ثبت، اعضای هیئت‌مدیره، مدیرعامل، آگهی روزنامه رسمی و شماره موبایل اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل را ارائه می‌دهد.

در گذشته برای استعلام شخص حقوقی اطلاعاتی محدود مانند شناسه ملی شرکت به دست می‌آمد و امکان دسترسی به اطلاعاتی مانند این که چه کسی مدیرعامل شرکت است یا اعضای هیئت‌مدیره و صاحبان امضای آن چه کسانی هستند، ممکن نبود.

در اعتبارسنجی اشخاص حقوقی، پس از استعلام شناسه ملی شرکت، مدیرعامل شناسایی می‌شود. سپس توکن برای او ارسال شده و پس از تأیید، استعلام اعتبارسنجی برای کاربر ارسال می‌شود.

این در حالی است که در گذشته برای استعلام اعتبارسنجی یک شرکت، شناسایی مدیرعامل و استعلام مجوز از او به صورت سیستماتیک امکان‌پذیر نبود و اعتبارسنجی یک شرکت به ارسال توکن به اشخاص حقیقی با مجوز کتبی از مدیرعامل انجام می‌شد.

همچنین ملکی، در خصوص ارائه راهکار بیمه‌گری باز با اشاره به اینکه هدف، ایجاد شفافیت و دسترسی آزاد به داده‌ها و تسهیل فرآیندها و ایجاد بستری سالم‌تر و پویاتر برای نوآوری با تمرکز بر بهبود تجربه کاربری و ایجاد قابلیت‌هایی است که نیازهای کاربران و سازمان‌ها را به شکلی هوشمندانه و کارآمد پاسخ دهد، عنوان کرد: «فینوتک با ارائه خدمات صدور انواع بیمه‌نامه‌ها به صورت وب سرویس، گامی نوآورانه در صنعتی برداشته است که همواره از صنعت داده باز عقب‌تر بوده و تمرکزی بر روی این خدمات پیش‌تر وجود نداشته است.

هر سه سرویس جدید فینوتک راه‌اندازی شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است. ملکی با بیان این که مشتریان، به‌خصوص شرکت‌های بزرگ، از هر سه محصول جدید استقبال بالایی کرده‌اند، بیان کرد: «طراحی و تولید محصولات در فینوتک بر اساس نیاز بازار انجام می‌شود. سه سرویس جدید از خواسته‌های مشتریان ما بود و به همین دلیل نیز به سبد محصولات ما اضافه شده است.»


حضور در یازدهمین همایش بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت


ملکی از حضور فینوتک در یازدهمین همایش بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت خبر داد: «سه سرویس جدید در این همایش به ‌صورت رسمی رونمایی می‌شوند.»

فینوتک کار خود را با بانکداری باز شروع کرد و در گذر طولانی به داده باز رسید. سرویس‌های فینوتک محدود به بانک و بیمه نیست و در بازار سرمایه، قوه قضاییه، ثبت‌احوال، شارژ، پیامک، احراز هویت و… خدمات ارائه می‌دهد.

او افزود: «همایش بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت می‌تواند وجه بانکداری باز فینوتک را تقویت کند. بسیاری از بانک‌ها درهای خود را به روی پلتفرم‌های بانکداری باز بسته‌اند. این امر فضای همکاری را محدود می‌کند و بدین ترتیب محصولات جدید نیز در این حوزه طراحی نمی‌شود.»

مدیرعامل فینوتک بر این باور است که باتوجه ‌به حضور بالای شبکه بانکی کشور در این همایش فرصت مناسبی برای تعریف ارتباطات کاری جدید است. فینوتک سال گذشته نیز در این همایش حضور داشت که نتایج مثبتی برای این شرکت به ارمغان آورده است. حضور در این همایش به رشد درآمد و برندینگ فینوتک کمک شایانی کرده است.


رشد تصاعدی فروش


ملکی خاطرنشان کرد: «میزان فروش فینوتک را در سال‌های اخیر به صورت تصاعدی رشد داشته و پیش‌بینی می‌شود سال 1403 رکورد جدیدی در فروش برای شرکت فینوتک ایجاد شود.»

قابل‌ذکر است که فینوتک در میان پلتفرم‌های بانکداری باز در کشور از لحاظ برند، کیفیت و اعتبار مشتریان از جایگاه بالایی برخوردار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.