راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وزیر اقتصاد اعلام کرد: اقدامات لازم جهت رفع محدودیت‌های FATF⁩ در دستور کار قرار گرفت

وزیر امور اقتصادی و دارایی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) گفت: «اقدامات لازم جهت رفع محدودیت‌های FATF⁩ در چارچوب منافع ملی کشور پیگیری شد.»

به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت:

«‏با توجه به تلاش‌های مکرر دشمنان کشور برای ایجاد محدودیت مالی برای ایران که یکی از اضلاع اثرگذار در تحریم ایران است، صبح امروز گزارشی از وضعیت فعلی و اقدامات ضروری برای عادی‌سازی پرونده ایران در ⁦FATF⁩ به رئیس جمهور ارائه کردم. این اقدامات با آنچه که در رسانه‌ها گفته می‌شود متفاوت است.

ایشان مقرر کردند؛ اقدامات لازم جهت رفع محدودیت‌ها و تعلیق اقدام تقابلی گروه اقدام ویژه مالی (⁦FATF⁩) در چارچوب منافع ملی کشور پیگیری شده و همزمان نسبت به رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌های داخلی در این خصوص از طریق همکاری نهادهای اقتصادی با شورای عالی امنیت ملی اقدام شود. با همکاری و وفاق⁩ محدودیت‌های مالی علیه ایران را کاهش خواهیم داد.»

گفتنی است محمدجعفر قائم‌پناه معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری،روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت تصویب FATF گفت: «نامه درخواست دولت برای بررسی مجدد FATF به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می‌شود.»

معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری اضافه کرد: «درخصوص این موضوع اجماع داخلی اتفاق خواهد افتاد.»

رئیس جمهور نیز در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران در خصوص FATF گفت:«برای بررسی مجدد این موضوع به مجمع نامه می‌نویسم.»

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.