راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پایان شناورسازی ساعات کاری ادارات؛ بازگشت به‌روال عادی از ۱۵ مهر

علاءالدین رفیع‌زاده، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، اعلام کرد که شناورسازی ساعات کاری کارکنان در کلان‌شهرها که به‌منظور کاهش ترافیک و مشکلات مربوط به آغاز سال تحصیلی انجام شده بود، از ۱۵ مهرماه به روال عادی بازخواهد گشت. به گفته او، این تغییر موقت به دنبال تصمیم دولت و در جهت مدیریت ترافیک و کاهش دغدغه کارکنان دولت در این دوره حساس اتخاذ شده بود.

بر اساس تصویب‌نامه هیئت وزیران، ساعات آغاز به کار ادارات ملی مستقر در تهران از ۷ تا ۹ صبح به صورت شناور خواهد بود و ادارات استانی و شهرستانی از ساعت ۷ صبح شروع به کار خواهند کرد. واحدهای نظامی و انتظامی ساعت ۶:۳۰ صبح و واحدهای صنعتی و بانک‌ها نیز به ترتیب از ساعت ۷ و ۷:۳۰ صبح فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

رفیع‌زاده همچنین به ساعات آغاز به کار مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: «مدارس متوسطه از ساعت ۷:۳۰ صبح و مدارس ابتدایی از ساعت ۸ صبح آغاز به کار خواهند کرد. مراکز آموزشی عالی و بیمارستان‌ها نیز از ساعت ۸ صبح فعالیت خود را شروع خواهند کرد.»

در مورد والدین کارمندی که فرزند خردسال یا دانش‌آموز ابتدایی دارند، رفیع‌زاده خاطرنشان کرد که ساعت آغاز به کار در دستگاه‌های اجرایی ملی به صورت شناور بین ۷ تا ۹ صبح تعیین شده و به واحدهای استانی توصیه شده است تا در این زمینه مساعدت لازم را انجام دهند.

او افزود: «استانداران اختیار دارند متناسب با شرایط اقلیمی و طول روز، تغییرات مورد نیاز در ساعات کاری ادارات استانی را تا سقف یک ساعت اعمال کنند. همچنین، رفیع‌زاده از همکاری کارکنان دولت در صرفه‌جویی انرژی در طول فصل گرما تقدیر کرد و تأکید کرد که این همکاری‌ها باعث عبور موفقیت‌آمیز از چالش‌های مرتبط با مصرف انرژی در تابستان شد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.