راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بنیان‌گذار دیجی‌پون: پلتفرم دیجی‌پون می‌تواند مسیر دستیابی به اهداف مالی‌ کاربران را هموارتر سازد

دیجی‌پون یکی از استارتاپ‌های پورتفوی شتابدهی پلنت است. این پلتفرم به کاربران این امکان را می‌دهد که در زمان کوتاهی و با قیمت مناسبی کد تخفیف خود را برای فروش بگذارند و همچنین هرلحظه که تصمیم به خرید محصول یا دریافت خدماتی داشتند می‌توانند در دیجی‌پون کد تخفیفی برای آن بیابند و آن را بخرند.

به گزارش روابط عمومی پلنت، تیم دیجی‌پون بر این باور است که می‌تواند مسیر دستیابی کاربران به اهداف مالی‌شان را هموارتر کند.

سیاوش محسنیان، بنیان‌گذار استارتاپ دیجی‌پون، در گفت‌و‌گویی که در ادامه می‌خوانید، به معرفی استارتاپ دیجی‌پون پرداخته و از هدف شکل‌گیری آن سخن گفته است.


استارتاپ دیجی‌پون چیست و چه چالشی را حل می‌کند؟


سیاوش محسنیان، بنیان‌گذار استارتاپ دیجی‌پون، با اشاره به هدف از شکل‌گیری این استارتاپ بیان کرد: «دیجی پون نامی است که برگرفته از واژه Digital Coupon است و با ارائه کدهای تخفیف و کارت‌های هدیه به‌صورت امن و قابل‌فروش، در تلاش است تا نیاز کاربران را برطرف کند. در حال حاضر، خدمات ما در بخش B2B به سازمان‌ها ارائه می‌شود.»


نگاهی به چگونگی شکل‌گیری ایده استارتاپ دیجی‌پون


او با اشاره به چگونگی شکل‌گیری تیم دیجی‌پون توضیح داد: «در تابستان 1402، هرروز با کدهای تخفیف متنوعی از دیجی کالا مواجه می‌شدم که نیازی به استفاده از آن‌ها نداشتم. این موضوع مرا به فکر انداخت که چرا پلتفرمی برای فروش ایمن این کدها و تبدیل آن‌ها به کدهای تخفیف موردنیاز وجود ندارد. همچنین، تحقیقات نشان داد که حدود ۸۰ درصد کدهای تخفیف استفاده نمی‌شوند و به‌نوعی به فراموشی سپرده می‌شوند. این مسئله را فرصتی مناسب برای راه‌اندازی استارتاپی برای پاسخ به این نیاز دانستم و بنابراین تصمیم به تأسیس دیجی پون گرفتم.»


تیم دیجی‌پون و متخصصان آن


بنیان‌گذار تیم استارتاپ دیجی‌پون بیان کرد: «در حال حاضر تیم دیجی‌پون شامل 8 نفر در شش حوزه طراحی، محصول، مالی، تولید محتوا، فروش و توسعه کسب‌وکار است و من به‌عنوان برنامه‌نویس و بنیان‌گذار و مدیر در اینجا فعالیت می‌کنم.»


حمایت‌های دریافتی دیجی‌پون


سیاوش محسنیان گفت: «در اواخر سال 1402 موفق شدیم از پلنت در قالب اسمارت مانی حمایت دریافت کنیم.»


تجربه پیوت دیجی‌پون


محسنیان با اشاره به تجربه پیوت این استارتاپ توضیح داد: «از زمان راه‌اندازی محصول اولیه دیجی پون، دو بار پیوت کرده‌ایم. مدل کسب‌وکار از آغاز با رویکرد B2C وارد بازار شده بود، اما بعداً به سمت B2B تغییر یافت و پس‌ازاین تغییر، موفقیت‌های بیشتری حاصل شد.»


دیجی‌پون و چالش‌های پیش‌ روی آن


سیاوش محسنیان در ارتباط با چالش‌های دیجی‌پون بیان کرد: «در مسیر پیشرفت استارتاپ روزهایی بود که به دره مرگ نزدیک می‌شدیم، اما با همکاری تینا آمری، هم‌بنیان‌گذار دیجی‌پون، توانستیم تمامی مشکلات را به‌طور موفقیت‌آمیز پشت سر بگذاریم. به‌طورقطع، پیدا کردن ایشان به‌عنوان هم بنیان‌گذار یکی از بهترین دستاوردهای من و دیجی‌پون به شمار می‌رود.»


رقبای داخلی و خارجی دیجی‌پون


محسنیان در خصوص رقبای داخل و خارجی بیان کرد: «در بازار داخل، رقبای ایرانی وجود دارند که به‌صورت فیزیکی خدماتی مشابه دیجی پون را ارائه می‌دهند، درحالی‌که دیجی‌پون به‌صورت کاملاً دیجیتالی و دوستدار محیط‌زیست عمل می‌کند و امکان خریدوفروش ایمن دارایی‌ها را نیز فراهم می‌آورد. در عرصه بین‌المللی نیز می‌توان به رقبایی مانند Coupon Birds، Brad’s Deals و RetailMeNot اشاره کرد.»

او در پایان گفت: «هدف اصلی ما در دیجی‌پون، بهبود وضعیت مالی افراد و افزایش رضایت از تجربه خرید در شرایط اقتصادی کنونی با ارائه راهکارهای مالی نوآورانه است. تیم دیجی‌پون بر این باور است که می‌تواند مسیر دستیابی کاربران به اهداف مالی‌شان را هموارتر کند.»

منبع پلنت
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.