راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کاربران لندتک دیجی‌شهر از ٢ میلیون نفر عبور کرد

نگاهی به مسیر رشد دیجی‌شهر به عنوان یک بازیگر نوپا در صنعت لندتک ایران که حالا رشد چشمگیری را تجربه می‌کند

دیجی‌شهر، یک پلتفرم نوپای ایرانی در حوزه لندتک است که به پشتوانه حمایت بانک شهر، در مدت‌زمان کمتر از دو سال توانسته است رشد چشمگیری را تجربه کند.

به گزارش روابط عمومی دیجی‌شهر، این پلتفرم با ارائه انواع تسهیلات خرید کالا به بیش از 2 میلیون کاربر نام خود را به‌عنوان یکی از بازیگران این صنعت مطرح می‌کند. این موفقیت برای دیجی‌شهر، حکایت از تحولی شگرف و عمیق در صنعت مالی ایران دارد و نشان می‌دهد که چگونه فناوری می‌تواند به بهبود دسترسی مردم به خدمات مالی کمک کند.


رشد پرشتاب صنعت لندتک در ایران


در سال‌های اخیر، روش خرید اقساطی در ایران به دلایل مختلفی محبوبیت فراوانی پیداکرده است. برخی از مهم‌ترین دلایل این محبوبیت عبارت‌اند از:

افزایش قیمت‌ها و تورم: با افزایش مداوم قیمت‌ها و تورم، بسیاری از افراد توانایی خرید نقدی کالاهای موردنیاز خود را ازدست‌داده‌اند. خرید اقساطی به آنها این امکان را می‌دهد تا با پرداخت مبالغ کمتر در هرماه، به کالای موردنظر خود دست پیدا کنند.
کاهش قدرت خرید: کاهش قدرت خرید مردم به دلیل مشکلات اقتصادی، باعث شده است که بسیاری از افراد به دنبال روش‌های جایگزین برای خرید کالا باشند. خرید اقساطی یکی از این روش‌ها است که به آنها امکان می‌دهد تا با برنامه‌ریزی بهتر، هزینه‌های خود را مدیریت کنند.
تنوع محصولات قابل‌خرید به‌صورت اقساطی: امروزه بسیاری از کالاها ازجمله خودرو، لوازم‌خانگی، مبلمان و حتی کالاهای لوکس به‌صورت اقساطی قابل‌خرید هستند. این تنوع باعث شده است تا طیف گسترده‌ای از افراد به سمت خرید اقساطی جذب شوند.
تسهیلات بانکی و شرکت‌های لندتکی: افزایش تسهیلات بانکی و فعالیت شرکت‌های لندتک در زمینه فروش اقساطی، باعث شده است که دسترسی مردم به این نوع خرید آسان‌تر شود.
توسعه تجارت الکترونیک: رشد تجارت الکترونیک و ایجاد سیستم‌های اعتبارسنجی آنلاین و دیگر ابزارهای فناوری محور صنعت بانکی مانند امضای الکترونیک،سفته الکترونیک و… باعث شده است که خرید اقساطی برای مردم راحت‌تر و سریع‌تر شود.

به مناسبت عبور تعداد کاربران دیجی‌شهر از دو میلیون نفر، طی گفت‌وگویی پای صحبت‌های چهار نفر از مدیران ارشد تیم دیجی‌شهر نشستیم تا درباره تجربه آنها از مسیری که این شرکت در دو سال پیموده،چالش‌های صنعت لندتک و چشم‌اندازشان برای آینده گفت‌وگو کنیم.


قوانین رگولاتوری بزرگ‌ترین چالش حوزه لندتک


پوریا فیروزنژاد، مدیر مارکتینگ دیجی‌شهر، در این گفت‌وگو در پاسخ به نقش تیم مارکتینگ دررسیدن به این هدف ضمن اشاره به اهمیت انتخاب استراتژی‌های مناسب بازاریابی و کانال‌های اثربخش ارتباطی با جامعه مخاطبان،داشتن نگاهی داده-محور در همه زمینه‌ها را به‌عنوان یک عامل تعیین‌کننده در رشد سریع این پلتفرم معرفی کرد.

او در پاسخ به سؤال دیگری درباره چالش‌هایی که با آن مواجه هستند به نقد رویه‌های پیش‌گرفته شده از سوی رگولاتوری پرداخت و قانون‌گذاری سلیقه‌ای و یک‌سویه از سوی بانک مرکزی و دیگر نهادهای ناظر را بزرگ‌ترین چالش پیش روی شرکت‌های حوزه لندتک برشمرد او در ادامه افزود: «خوشحالیم تنها پس از یک سال و نیم از شروع فعالیت مجموعه توانسته‌ایم به این جایگاه برسیم و امیدواریم با نگاه مثبت رگولاتور و نهادهای تصمیم‌گیرنده فضای مناسبی برای ادامه رشد روزافزون این پلتفرم و ارائه خدمات مطلوب به کاربران ایجاد شود.»

پوریا فیروزنژاد، مدیر مارکتینگ دیجی‌شهر

آینده لندتک روشن است


در بخش دیگری از این گفت‌وگو علی ناظمی، مدیر تیم امور مشتریان دیجی‌شهر، با اشاره به نقش همه تیم‌ها در کسب این دستاورد گفت: «وظیفه تیم امور مشتریان افزایش رضایت کاربران و برطرف کردن هر مشکل احتمالی در فرایند دریافت اعتبار، خرید کالا و دریافت آن است. در طی این مدت افزایش تصاعدی درخواست‌ها و تنوع تسهیلات درخواستی، از اصلی‌ترین چالش‌هایی بود که در تیم پشتیبانی با آن مواجه بودیم اما خوشحالیم با همکاری دلسوزانه هم‌تیمی‌هایم از پس این مسئولیت برآمدیم. من با توجه به رشد فرهنگ خرید اعتباری، آینده روشنی پیش روی دیجی‌شهر می‌بینم.»


کاربر به دنبال تنوع و حق انتخاب است


در مدل کسب‌وکار دیجی‌شهر علاوه بر تأمین اعتبار، تأمین کالاهایی متنوع برای دادن حق انتخاب بیشتر به کاربر عنوان یک مزیت کلیدی در ایجاد یک تجربه کاربری هرچه بهتر کاربران نقشی اساسی بازی می‌کند.
محمدرضا قدیری، مدیر بازرگانی دیجی‌شهر، در بخش دیگری از این گفت‌وگو توسعه تنوع و دسته‌بندی محصولات به‌منظور افزایش حق انتخاب کاربر و بهبود تجربه استفاده از خدمات دیجی‌شهر را مهم‌ترین اولویت تیم بازرگانی خواند. او همچنین درباره تأثیر نوسان مستمر بازار ارز بر این حوزه گفت: «سخت شدن کنترل قیمت‌ها روی تصمیم و تجربه خرید کاربران تأثیر مستقیم دارد و این بزرگ‌ترین چالشی هست که به‌صورت مداوم با آن روبرو هستیم. با همه‌ی این‌ها بنده پیش‌بینی می‌کنم به‌واسطه همدلی و انگیزه‌ای که بین همه بچه‌های تیم می‌بینم و هدف‌گذاری‌هایی که داریم، تا کمتر از دو سال آینده بتوانیم گستره و کیفیت خدماتمان را توسعه دهیم تا رقابتی جدی‌تر با بازیگران کلیدی و شاخص این حوزه داشته باشیم.»


محصول خوب نادیدنی است


امیر تقی‌آبادی، مدیر محصول بخش فروشگاه دیجی‌شهر، واحد خود را این‌گونه شرح می‌دهد: «محصول خوب محصولی هست که نادیدنی باشد، یعنی خود آن به‌قدری روان و خوب باشد که مسیر رسیدن کاربر به هدفش را کوتاه‌تر سازد نه اینکه کاربر را در پروسه رسیدن به هدف سردرگم کند.»

او با اشاره به حجم درخواست کاربران و بالطبع آن افزایش نیازهای تیم‌ها گفت: «ما تمام درخواست‌ها و نیازهای کاربران و تیم‌های داخلی را با توجه به حجم جامعه ذی‌نفعان و نقش تأثیری که روی افراد می‌گذارد اولویت‌بندی می‌کنیم تا به فرایند رشد مجموعه شتاب سریع‌تری بدهیم. درنهایت ما برای مواجه با سناریو احتمالی و رخدادی آماده‌ایم و برای روبه‌رو شدن با ریسک‌های ممکن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.»

امیر تقی‌آبادی، مدیر محصول بخش فروشگاه دیجی‌شهر

نگاهی به رمزوراز چگونگی رشد دیجی‌شهر


فناوری محور بودن: دیجی‌شهر با بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های روز دنیا، توانسته است فرایندهای مالی را ساده‌سازی کرده و تجربه کاربری بسیار مطلوبی را برای کاربران خود ایجاد کند.
کاربری آسان: رابط کاربری ساده و روان دیجی‌شهر، امکان استفاده از خدمات این پلتفرم را برای همه افراد، صرف‌نظر از سطح سواد دیجیتالی آن‌ها، فراهم کرده است.
امنیت بالا: دیجی‌شهر با استفاده از سیستم‌های امنیتی پیشرفته، امنیت اطلاعات کاربران خود را تضمین کرده است.
توجه به نیازهای مشتری: دیجی‌شهر با در نظر گرفتن نیازهای خاص کاربران ایرانی، محصولاتی را طراحی کرده است که بافرهنگ و سبک زندگی ایرانیان سازگار باشد.
حمایت از کسب‌وکارهای کوچک: دیجی‌شهر با ارائه تسهیلات مالی به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، به رشد و توسعه این بخش از اقتصاد کمک کرده است.


تأثیر دیجی‌شهر بر صنعت لندتک ایران


این دستاورد دیجی‌شهر، نشان از پتانسیل بالای صنعت لندتک در ایران دارد. این پلتفرم با ایجاد یک مدل کسب‌وکار درست، الگویی برای سایر شرکت‌های فعال در این حوزه شده است. همچنین، دیجی‌شهر با افزایش رقابت در این صنعت، به کاهش هزینه‌های خدمات مالی و بهبود کیفیت آن‌ها کمک کرده است.


آینده دیجی‌شهر


دیجی‌شهر با برنامه‌های بلندمدت خود، قصد دارد به گسترش خدمات خود در سراسر ایران ادامه دهد و به یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های مالی در منطقه تبدیل شود. این شرکت با تمرکز بر نوآوری و توسعه محصولات جدید، قصد دارد به نیازهای رو به رشد مشتریان خود پاسخ دهد.


سخن پایانی


عبور دیجی شهر از مرز ۲ میلیون کاربر، نشان از تحولی بزرگ در صنعت مالی ایران دارد. این پلتفرم با نشان دادن اینکه چگونه فناوری می‌تواند به بهبود دسترسی مردم به خدمات مالی کمک کند، الگویی برای سایر شرکت‌های فعال در این حوزه شده است. با توجه به پتانسیل بالای بازار ایران، می‌توان انتظار داشت که در آینده شاهد رشد و توسعه بیشتر صنعت لندتک در این کشور باشیم.

منبع دیجی‌شهر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.