راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حمله سایبری به بورس تایوان

سکوهای مالی تایوان، از جمله بورس این کشور و شرکت مالی «مگا فایننشیال هولدینگ»، روز پنج‌شنبه هدف حمله سایبری گسترده قرار گرفتند و وب‌سایت‌های آن‌ها برای مدتی دچار اختلال شدند.

به گزارش ایسنا، وزارت امور دیجیتالی تایوان اعلام کرد که این حمله منجر به مشکلاتی در اتصال به پلتفرم‌های مالی در بعدازظهر پنج‌شنبه شد. بورس تایوان نیز در بیانیه‌ای جداگانه اشاره کرد که در جریان این حمله سایبری، تعداد درخواست‌های وب از IPهای خارجی به‌طور غیرعادی افزایش یافته و چندین برابر بیشتر از حد معمول شده است.

در این حمله، وزارت امور دیجیتالی تایوان درباره منشا آن اظهارنظری نکرد. با این حال، رسانه تایوانی «لیبرتی تایمز» به نقل از محققان شرکت امنیتی «رادور» اعلام کرد که یک گروه هکری روسی در تلگرام مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

وب‌سایت‌های دولتی و مالی تایوان روز جمعه به حالت عادی بازگشتند و فعالیت‌های آن‌ها بدون مشکل ادامه پیدا کرد. به گفته مقامات تایوانی، حملات داس با هدف سرقت اطلاعات صورت نمی‌گیرند، بلکه با هدایت ترافیک سنگین به وب‌سایت‌ها، آن‌ها را از کار می‌اندازند. بورس تایوان نیز توانست پس از نیم ساعت اختلال، فعالیت خود را از سر بگیرد. با این حال، این حمله سایبری بار دیگر آسیب‌پذیری زیرساخت‌های دیجیتالی و رایانشی تایوان را به نمایش گذاشت.

تایوان به‌عنوان تولیدکننده نیمه‌رسانا در جهان و منبع تنش‌های فزاینده میان آمریکا و چین، در سال‌های اخیر با افزایش حملات سایبری مواجه شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.