پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
نکاتی که برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی باید بدانید
نماد اعتماد الکترونیکی فروشگاههای اینترنتی ایران نشانهای نمادین است که منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر شده و به کسب و کارهای مجازی (اینترنتی و موبایل) مجاز با هدف ساماندهی، احراز هویت و صلاحیت آنها اعطا میگردد. این نماد پس از بررسی وب سایت و احراز هویت و صلاحیت مالک (حقیقی یا حقوقی) آن برای مدت یک سال صادر میشود.
دریافت و بکارگیری نماد اعتماد الکترونیکی در واقع مشابه دریافت و نصب جواز کسب و کار میباشد.
با توجه به رویکرد جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت و به خصوص مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران که زیر نظر این وزارت خانه اداره میشود و همچنین افزایش آمار جرائم اینترنتی و نیز برخورد پلیس فضای سایبری ایران با فروشگاههای اینترنتی فاقد نماد اعتماد، دریافت و استفاده از این نماد علاوه بر جلوگیری از مسدود شدن فروشگاه باعث افزایش اعتبار فروشگاه و شناسایی فروشگاههای اینترنتی مجاز میشود
بنابراین در زیر نکاتی کوتاه و مفید درباره نماد اعتماد الکترونیکی برای شما بیان میشود که در پنجمین همایش کسب و کارهای اینترنتی (ویژه نماد اعتماد الکترونیکی فروشگاههای اینترنتی) مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران، از سوی کارشناسان این مرکز بیان شده است.
.
نکاتی مفید که هنگام ثبت درخواست نماد اعتماد الکترونیکی و در طی فرآیند اعطا میبایست به آنها توجه داشته باشید:
- کسب و کارهای اینترنتی که به خریدار امکان ثبت سفارش به صورت آنلاین میدهند و در قبال خدمات ارائه شده پول دریافت میکنند مشمول نماد اعتماد الکترونیکی میشوند.
- فعال بودن کسب و کارهای اینترنتی هنگام ثبت درخواست نماد اعتماد الزامی میباشد.
- ارائه آدرس پست الکترونیکی معتبر هنگام ثبت درخواست الزامی میباشد.
- چنانچه فروشگاه اینترنتی در دامنه اصلی وب سایت بارگذاری نشود ملزم به ثبت زیر دامنه میباشد.
- دامنه وب سایت فروشگاه باید به نام متقاضی باشد.
- متقاضیان ملزم به ارائه تصویر کارت پایان خدمت و یا گواهی اشتغال به تحصیل دارای اعتبار زمانی هستند.
- سند یا قرارداد اجاره محل فروشگاه اینترنتی میتواند به نام متقاضی و یا پدر و مادر و یا همسر او باشد. در این صورت ارائه تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه توسط متقاضی الزامیست.
- سند مالکیت یا اجاره نامه شخصیت حقوقی میتواند به نام شرکت، صاحبان حق امضاء یا اعضای هیات مدیره شخص حقوقی باشد.
- قرارداد اجاره در زمان درخواست میباید دارای اعتبار زمانی باشد در غیر اینصورت ارائه قراداد تمدید ضروریست.
- عدم امکان تغییر وضعیت شخصیت حقیقی به حقوقی و بالعکس
- تغییر دامنه وب سایت کسب و کار اینترنتی دست کم یک سال پس از اخذ نماد دائم امکان پذیر است.
- برای اطلاع از اینکه پرونده درخواست نماد در کدام مرحله قرار دارد کافیست متقاضی به کارتابل خود مراجعه کند.
- پس از برطرف نمودن نواقص اعلامی از سوی سیستم، دکمه ارسال را بفشارید. در غیر این صورت پرونده در کارتابل متقاضی باقی مانده و ادامه ارزیابی آن امکان پذیر نخواهد بود.
- صلاحیت فردی متقاضیان دریافت نماد اعتماد از اداره نظارت بر اماکن عمومی ناجا استعلام خواهد شد. در صورت منفی بودن پاسخ استعلام، فرآیند اعطای نماد اعتماد متوقف شده و نماد اعتماد اعطایی سلب خواهد شد.
منبع: پرداخت
سلام
به چه دلايلي اماكن رد درخواست مي كنه؟
لطفا راهنمايي كنيد
این مال چند سال پیشه…
حداقل به روز کنید!