راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

لندتک؛ ظرفیت رو به‌رشد سرمایه‌گذاری اکوسیستم نوآوری مالی

در بخش دیگری از آخرین روز از رویداد بزرگ لندتک ایران، نیز سخنرانی‌ها به بررسی موضوعات مختلفی اختصاص یافت. مرتضی باقری اعلام کرد که در سال ۱۴۰۲، ۲۴ همت تسهیلات از بسترهای لندتک و کرادفاندینگ ارائه شده است. رضا زرنوخی به اهمیت پول هوشمند در عبور از فضای ریسکی سرمایه‌گذاری اشاره کرد و حمیدرضا رضاییان پیش‌بینی کرد که نرخ رشد مرکب سالانه در لندتک به ۲۳ درصد خواهد رسید. این بخش از رویداد با راه‌بری غزل یگانگی، کارشناس تیم توسعه کسب‌وکار راه‌کار به پایان رسید.


۲۴ همت تسهیلات در پلتفرم‌های لندتک و کرادفاندینگ در ۱۴۰۲ ارائه شد


مرتضی باقری، مدیر سرمایه‌گذاری‌های جایگزین تأمین سرمایه تمدن، درباره نقش لندتک در توسعه اقتصادی صحبت کرد و اینکه بازار سرمایه در این مسیر چه نقشی می‌تواند ایفا کند. باقری اعلام کرد: «برآورد می‌شود در سال ۱۴۰۲ از بستر لندتک‌ها بیست همت تسهیلات خرد ارائه شده است.»

او در ادامه توضیح داد: «اگر به این عدد سهم تأمین مالی جمعی را هم اضافه کنیم، در سال گذشته ۲۴ همت ارزش تسهیلات ارائه‌شده در پلتفرم‌های کرادفاندینگ و لندتک بوده است.»


عبور از فضای ریسکی سرمایه‌گذاری با استفاده از پول هوشمند


رضا زرنوخی، مدیرعامل صندوق مالی توسعه تکنولوژی، در رویداد بزرگ لندتک ایران در ارائه‌ خود با عنوان «لندتک؛ ظرفیت روبه‌رشد سرمایه‌گذاری اکوسیستم نوآوری مالی» بیان کرد: «لندتک روند سرمایه‌گذاری را تغییر می‌دهد و برای کسب‌وکارها فرصت ایجاد می‌کند.»

او در ادامه گفت: «براساس برآورد معاونت علمی و فناوری در سال جاری سیزده تا پانزده همت سرمایه‌گذاری روی کسب‌وکارها و دانش‌بنیان‌ها انجام می‌شود.»

او افزود: «نقدینگی در حجم بالا یکی از مشکلاتی است که حتی کسب‌وکارهای بزرگ نیز درگیر آن هستند. با پول هوشمند می‌توان از فضای ریسک و چالش این اکوسیستم عبور کرد. در حال حاضر سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند روی پروژه‌هایی با دوره نقدشوندگی کوتاه سرمایه‌گذاری کنند و رفع این مشکل به شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور بستگی دارد. برای رفع مشکلات فعلی به پول بزرگی نیاز داریم که بخشی از آن باید به شکل پول هوشمند و به‌صورت مستقیم وارد کسب‌وکارها شود.»


پیش‌بینی افزایش نرخ CAGR در لندتک تا ۲۳ درصد


حمیدرضا رضاییان، مشاور مدیرعامل ارتباط فردا، در دومین روز از رویداد لندتک ایران بیان کرد: «پیش‌بینی می‌شود نرخ CAGR یا نرخ رشد مرکب سالانه در لندتک در سال جاری به ۲۳ درصد برسد.»

او توضیح داد: «بر اساس گزارش مکنزی، لندینگ به‌عنوان پلتفرم یکی از ترندهای مهم در سال ۲۰۲۴ است و علت این اتفاق تعریف بیزنس‌مدل‌های جدید است.»

او ادامه داد: «در لندینگ به‌عنوان پلتفرم دو رکن اساسی وجود دارد که شامل قرض‌گیرنده و قرض‌دهنده می‌شود. این پلتفرم‌ها به توسعه لندتک کمک شایانی می‌کنند.»


با نیازسنجی مخاطبمان نرخ نکول را صفر درصد کردیم


امین خادمی‌واحد، مدیرعامل اقساط‌مارکت، به توضیح تهدیدها و فرصت‌های صنعت لندتک پرداخت و مهم‌ترین تهدید در این صنعت را ظهور شتاب‌زده بازیگران آن معرفی کرد.
خادمی با مثال آوردن از تجربه اقساط‌مارکت توضیح داد: «یک کسب‌وکار باید خدمات خود را با توجه ‌به نیاز مشتری‌اش ارائه دهد. ما در جایگاه یک کسب‌وکار سعی کردیم به جای همراهی بی‌رویه با فناوری و نادیده گرفتن نیاز مشتری، اعتماد بازنشستگان و خانواده‌های آنها را جلب کنیم و درنهایت با آموزش‌های مناسب آنها را به سمت خرید اینترنتی سوق دادیم.»
به گفته او اقساط‌مارکت با شناخت و نیازسنجی مخاطبان خود توانست در این مسیر نرخ نکول صفر درصد را محقق کند.

1 دیدگاه
  1. امین ممودخانی می‌گوید

    سلام، باتشکر از شما ولی فکر میکنم نرخ CAGR صحیح است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.