راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اپ‌های مالی دارای بیشترین کاربران فعال

گزارش سال 1402 متریکس منتشر شد

متریکس که یک پلتفرم یکپارچه ارائه‌دهنده‌ خدمات اتریبیوشن و مارکتینگ اتومیشن بر بستر وب و موبایل است، گزارش سال 1402 خود را باهدف ایجاد یک دیدگاه مناسب از موبایل مارکتینگ برای مدیران بازاریابی، مدیران محصول و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های ایرانی منتشر کرده است.

به گزارش روابط عمومی متریکس، این گزارش حاصل رصد بیش از 1450 اپلیکیشن ایرانی و شمارش 176 میلیون نصب در سال 1402 است.


بیشترین نصب حاصل از تبلیغات، ازآن اپ‌های مالی است


همان‌طور که در نمودار زیر می‌بینید، نزدیک به 27 درصد از کل نصب‌های ایجاد شده برای اپ‌های مالی، نصب غیر ارگانیک (نصب حاصل از تبلیغات) بوده است.

اما آن‌طور که آمار و ارقام متریکس نشان می‌دهد، اپ‌های مالی نسبت به سایر دسته‌ها نرخ تبدیل بسیار پایینی دارند. باتوجه‌به نمودار زیر اپ‌های اخبار بیشترین نرخ تبدیل (87 درصد) و اپ‌های مالی جزو کمترین نرخ تبدیل‌هاست (1.73 درصد).

همچنین از فرمول زیر می‌توان نتیجه گرفت که اپ‌های حوزه‌ مالی بودجه‌ قابل‌توجهی را برای به‌دست‌آوردن نصب هزینه می‌کنند (حجم تبلیغات زیادی دارند) که با نرخ تبدیل پایین توانسته‌اند بیشترین تعداد نصب غیر ارگانیک را از آن خود کنند.

نرخ تبدیل * تعداد کلیک (مرتبط با حجم تبلیغات) = تعداد نصب غیرارگانیک ایجاد شده


کاربران به طور میانگین 8 بار در روز اپ‌های مالی را باز می‌کنند


براساس گزارش متریکس، بیشترین میزان تعامل کاربران ابتدا در اپ‌های نقشه و سپس در اپ‌های مالی بوده است. همانطور که در نمودار زیر مشخص است، کاربران به طور میانگین اپلیکیشن‌های نقشه را 21 بار در روز و اپ‌های مالی را 8 بار در روز باز می‌کنند.

ولی از نظر میانگین زمانی که در اپلیکیشن سپری می‌شود، اپ‌های سرگرمی رتبه‌ یک را دارند و طولانی‌ترین تعامل‌ها مربوط به این دسته اپلیکیشن‌ها بوده است (8 دقیقه).

 رسالت متریکس رهگیری و بهینه‌سازی بودجه‌ تبلیغاتی کاربران است، علاقه‌مندان برای آشنایی با محصولات و قیمت خدمات متریکس مانند اتریبیوشن و مارکتینگ اتومیشن، می‌توانند با کارشناس‌های متریکس تماس بگیرند.


حجم بالای نصب در اپ‌های کسب‌و‌کار و مالی


آنطور که در گزارش سال 1402 مشهود است، اگر مجموع نصب‌های ایجاد شده برای اپ‌های برنامه را 100 درصد درنظر بگیریم، بیش از یک سوم این نصب‌ها متعلق به اپ‌های کسب‌و‌کار (22 درصد) و مالی (14.5 درصد) بوده است. این یعنی اپ‌های کسب‌وکار و مالی جزو پرکاربردترین اپلیکیشن‌ها در دسته‌ برنامه بوده‌اند.


اپ‌های مالی؛ رکورددار تعداد کاربران فعال روزانه در سال 1402


آمار و ارقام متریکس نشان می‌دهد که همانند پارسال، در سال 1402 نیز بیشترین تعداد کاربران فعال روزانه را اپ‌های مالی داشته‌اند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است، 26 درصد از مجموع تعداد کاربران فعال روزانه‌‌ همه‌ اپ‌های، مربوط به اپ‌های مالی بوده است. بعد از آن اپ‌های ابزار و نقشه در رتبه دوم و سوم قرار می‌گیرند.

دقت کنید که منظور از کاربر فعال روزانه کاربری است که در طول یک روز حداقل یک‌بار اپلیکیشن را باز کرده باشد.

خدمات اتریبیوشن متریکس به کاربران، این امکان را می‌دهد تا لینک ترکر بسازند و نتایج کمپین‌های تبلیغاتشان را رصد کنند و تعداد نصب حاصل شده برای اپلیکیشنشان را بشمارند، سپس رفتار کاربران را دخل اپلیکیشن رصد کنید و از این طریق متوجه شوند که عملکرد کدام شبکه تبلیغاتی از همه بهتر بوده است.

خدمات مارکتینگ اتومیشن متریکس هم قابلیت‌های زیر را به کاربران ارائه می‌دهد:

  • امکان بخش‌بندی کردن مشتریان به صورت لایو (live segmentation)
  • ساخت سفر مشتری(customer journey)
  • اجرای کمپین‌های تریگر و ریکرینگ (trigger & recurring)
  • تعامل با مشتریان از طریق کانال‌های اپ‌پوش، وب‌پوش، پیام‌های درون برنامه‌ای (سایت و اپلیکیشن)، ایمیل و اس‌ام‌اس

افراد با استفاده از خدمات اتریبیوشن و مارکتینگ اتومیشن متریکس می‌توانند در یک پلتفرم ساده، با داده‌های شفاف، قابل اعتماد و صحیح، برای استراتژی بازاریابی خود تصمیم‌های هوشمندانه بگیرند و با برقراری ارتباط شخصی‌سازی شده با مشتریان، نگه‌داشت و بازگشت آنها را تضمین کنند.

علاقه‌مندان برای مشاهده‌ گزارش کامل سال 1402 متریکس می‌توانند از اینجا اقدام کنند.

منبع متریکس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.