راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نتایج نظرسنجی راه‌پرداخت نشان می‌دهد؛ رضا باقری اصل، ستار هاشمی و محمد فرجود، محمدعلی یوسفی‌زاده کاندیداهای پیشنهادی مدیران اکوسیستم

راه پرداخت در پی اعلام گزینه‌های پیشنهادی کارگروه انتخاب وزیر فاوا به رئیس جمهور یک نظرسنجی میان مدیران اکوسیستم انجام داد. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد، در میان گزینه‌های پیشنهادی اقبال و نظر مدیران اکوسیستم به رضا باقری‌اصل، محمد فرجود و ستار هاشمی است. این سه نفر بیشترین رأی را از مدیرانی دریافت کردند که در نظرسنجی راه‌پرداخت شرکت کرده بودند. همچنین بعد از این ۳ نفر محمدعلی یوسفی‌زاده از جمله کاندیداهای پیشنهادی مدیران اکوسیستم نوآوری است.

رضا باقری اصل در نظر سنجی راه‌پرداخت در میان نزدیک به ۱۰۰ رای مشارکت‌کننده، درمجموع ۴۰ درصد آرا را کسب کرده و بعد از آن محمد فرجود بیشترین رای را دارد و بعد ستار هاشمی.

رضا باقری اصل ۴۸ ساله است و سوابق اجرایی از جمله دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات، رئیس کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی، عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران، مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بورس کالای ایران و مدیر دفتر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد.

باقری اصل جزو گزینه‌هایی است که اقبال خوبی در میان بخش خصوصی فعال در حوزه فاوا دارد اما همان‌طور که از رزومه او پیداست وزنه اجرایی بخش فناوری او سنگین‌تر از بخش ارتباطات است. بنابراین گزینه مناسبی برای وزارت فناوری منهای ارتباطات می‌تواند باشد.


محمد فرجود، متولد ۱۳۶۱ است و اگر برای وزات ارتباطات انتخاب شود،‌می‌توان او را از جوان‌ترین افراد کابینه دولت چهاردهم دانست. او مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، مدیرکل کسب‌وکار سازمانی ایرانسل، مدیر پروژه اپراتور سوم و مدیر ارشد بازاریابی رایتل و معاون توسعه کسب‌وکار هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع نوین تأمین بوده است.

فرجود در بهمن ۱۴۰۰ بعد از حدود چهار سال از شهرداری تهران به هلدینگ فناوری و نوآوری بانک تجارت با نام اختصاری تفتا انتقال یافت و همچنان به‌عنوان مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره این هلدینگ فعالیت می‌کند 

فرجود دارای مدرک مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و مديريت کسب‌وکار MBA دانشگاه شریف و دکترای مدیریت استراتژیک دانشگاه تربیت‌مدرس است.


ستار هاشمی کسی است که در امتیازدهی براساس شاخص‌های کارگروه انتخاب وزیر فاوا، با ۱۳۵ امتیاز در جایگاه دریافت بالاترین امتیاز قرار گرفت.

هاشمی ۴۸ ساله و متولد شهر یاسوج است. او از سال ۹۳ به‌عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس و از سال ۹۵ به‌عنوان معاون فناوری شرکت ارتباطات زیرساخت مشغول به فعالیت بوده است. هاشمی در زمان محمدجواد آذری جهرمی به‌عنوان معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب شد.

او پیش‌ازاین به‌عنوان معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیکی ثبت سازمان اسناد و املاک کشور فعالیت می‌کرده است. برخی تجربه او در سازمان اسناد را چشم‌گیر ارزیابی می‌کنند و تغییرات فناورمحورانه در این سازمان در دوره هاشمی نیز مهر تاییدی بر این ارزیابی‌هاست.

از دیگر کاندیداهای پیشنهادی، محمدعلی یوسفی‌زاده است که حدود ۱۷ درصد مدیرانی که در نظرسنجی راه پرداخت شرکت کردند به او رای داده‌اند.

یوسفی‌زاده متولد ۱۳۵۸ است و درحال حاضر نایب‌رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت انتقال داده‌‌های آسیاتک است.

یوسفی‌زاده زمانی سهام آسیاتک را خریداری می‌کند و مدیرعامل آن می‌شود که در بین ۱۱ شرکت صنعت، رتبه نهم را داشت، اما حضور یوسفی‌زاده در این شرکت، روح تازه‌ای در کالبد آسیاتک دمید و باعث شد این شرکت حالا مدعی کرسی اول بازار باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.