راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

«ارزآن»، پلتفرمی برای مقایسه، خرید، فروش و مدیریت رمزدارایی‌ها

ارزآن پلتفرمی است که فعالان بازار رمزارزها در آن می‌توانند با مقایسه قیمت‌ها در صرافی‌های مختلف، بهترین تصمیم را برای معاملات خود بگیرند

نشست خبری مربوط به پلتفرم ارزآن،روز دوشنبه یکم مرداد در ساختمان ماموت با حضور اعضای گروه این پلتفرم و سایر فعالان این حوزه برگزار شد.

ارزآن، یک پلتفرم جامع و پیشرفته برای مقایسه، خرید، فروش و مدیریت رمزدارایی‌ها است که با هدف تسهیل فرایندهای معاملاتی و مدیریت دارایی‌های دیجیتال طراحی شده است. این پلتفرم با ارائه ابزارهای پیشرفته و ویژگی‌های منحصربه‌فرد، تلاش می‌کند تا نیازهای سرمایه‌گذاران را در بازار پرنوسان و پیچیده رمزدارایی‌ها برآورده کند.

این محصول نوآورانه به کاربران امکان می‌دهد تا بتوانند با امکان مقایسه قیمت رمزارزها در صرافی‌های مختلف داخلی و خارجی، تجربه بهتر و ساده‌تری در پروسه خریدوفروش رمزارز تجربه کنند.

احسان قاضی‌زاده، مدیرعامل ارزآن در این رویداد گفت: «ما مفتخریم که ارزآن را به‌عنوان اولین پلتفرم مقایسه، خرید، فروش و مدیریت دارایی‌ها به بازار عرضه می‌کنیم. این محصول حاصل تلاش بی‌وقفه تیم ما برای ارائه راه‌حلی جدید و جامع برای کاربران این صنعت است تا بتوانند تجربه بهتری در خرید، فروش و سرمایه‌گذاری داشته باشند.»

او همچنین در این نشست مطرح کرد: «ارزآن یک صرافی نیست، بلکه برای دسترسی آسان به سایر صرافی‌ها است. پیچیده بودن فضای مالی باعث شده بسیاری از مردم که قصد دارند در این حوزه فعالیت کنند، به دلیل ترس وارد حوزه رمزارزها نشوند. ما در تلاش هستیم که در ارزآن به این مسئله توجه کرده و آن را برطرف کنیم.»

قاضی‌زاده ادامه داد: «فعالان حوزه کریپتو در ایران به طور متوسط در سه صرافی ثبت‌نام کرده‌اند که این موضوع تا حدودی باعث پیچیده شد وضعیت می‌شود. این موضوع در ارزآن حل شده و افراد می‌توانند از سرویس سایر صرافی‌ها نیز استفاده کنند.»

مجید قاقازانی، مدیر بازاریابی ارزآن در این نشست بیان کرد: «ارزان محصولی است که با ابزارهای قدیمی و مرسوم، نگاه دوباره به بازار می‌کند. ما بازارهای اولیه و ثانویه در این محصول داریم. به‌واسطه شرایط ایران، ما در این زمینه پیشرو هستیم. بحث پذیرش اولیه در حال رسیدن به حد لیمیت نهایی خودش است. حدود ۱۲ میلیون نفر و ۱۵ تا ۱۶ درصد از جامعه در حال حاضر از رمزارزها استفاده می‌کنند و ما قصد داریم افرادی که تاکنون از رمزارزها استفاده نکرده‌اند را به ورود به این بازار تشویق کنیم.»

او همچنین اظهار داشت: «در ایران در 56 میلیون کاربر فضای دیجیتال داریم که از این تعداد حدود 12 میلیون نفر تاکنون وارد فضای رمزارزی شده اند از میان تعداد افرادی که تاکنون وارد بازار نشده اند 28 درصد افراد اعلام کرده اند که به دلیل سختی استفاده از پلتفرم های موجود و کمبود دانش کافی وارد این نوع از سرمایه گذاری نشده اند، ما در Arzon متعهد به ایجاد بستری هستیم که در آن همگان بتوانند به راحتی و با اطمینان به دنیای رمزارزها وارد شوند. پذیرش انبوه رمزارزها نیازمند اعتماد و سهولت در استفاده است و ما با تمام توان در این مسیر گام برداشته‌ایم.»

بر اساس موارد گفته شده بازار هدف ارزآن حدود ۴.۲ میلیون نفر از افرادی است که تاکنون وارد بازار نشده‌اند و در اصطلاح این افراد غیر مصرف‌کنندگان نامیده می‌شوند. از دیگر شاخصه‌های این ترکیب سنی ۳۸ تا ۶۵ سال باارزش سرمایه‌گذاری بالا است. 

علی نیک‌نشان، مدیر فنی ارزآن، اظهار داشت: «ما در ارزآن معتقدیم که تکنولوژی‌های پیشرفته باید در دسترس همه کاربران قرار بگیرند، بدون اینکه نیاز به دانش فنی پیچیده داشته باشند. با افزودن رمزارزهای جدید به پلتفرم، ما در حال تقویت موقعیت خود به‌عنوان منبع اصلی اطلاعات برای سرمایه‌گذاران رمزارز هستیم. هدف ما این است که همواره به‌روزترین و جامع‌ترین اطلاعات را به کاربران ارائه دهیم.»

او در ادامه گفت: «نحوه دریافت قیمت و تخمین قیمت در ارزآن؛ یکی از چالش‌های اصلی که تیم فنی ارزآن با آن مواجه بود، توسعه سیستمی برای دریافت قیمت و تخمین قیمت رمزارزها از صرافی‌های مختلف بود. این پروژه که ۹ ماه به طول انجامید، با تلاش و تخصص تیم فنی ما به ثمر رسید.»

یگانه محسنی‌پویا، مدیر ارتباطات بازاریابی ارزآن، اشاره کرد: «ارزآن می‌خواهد قدرت سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال را به دستان همه افراد جامعه بسپارد. چشم‌انداز ما؛ در سال ۲۰۳۰، ۳۵ میلیون ایرانی (حدود ۷۰٪ از جمعیت در حال حاضر) در سراسر کشور،  از جمله زنان، جوانان و ساکنان مناطق روستایی، بخشی از سرمایه خود را در فضای ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری خواهند کرد. این امر منجر به افزایش رفاه مالی، ایجاد قدرت مالی و همچنین فرصت‌های جدید و مشارکت بیشتر در اقتصاد دیجیتال برای میلیون‌ها ایرانی خواهد شد. کلمه ارزآن با هدف ایجاد حس سادگی، سرعت، آنی بودن و همین‌طور القای حس مقایسه در قیمت انتخاب شده است.»


ویژگی‌ها و جزئیات پلتفرم ارزآن


در ادامه نشست، اعضای گروه ارزآن به توضیح درباره جزئیات و ویژگی‌های این پلتفرم پرداختند که در ادامه آمده است.

جزئیات محصول:

  • مقایسه قیمت نهایی: ارزآن قیمت‌های مختلف ارز را در صرافی‌های مختلف لیست کرده و به نمایندگی از کاربران، ارز با کمترین قیمت را خریداری می‌کند.
  • احراز هویت یک‌مرحله‌ای (Single KYC): فرایند احراز هویت سریع و آسان که تنها یک‌بار نیاز به تکمیل دارد.
  • مدیریت یکپارچه دارایی‌ها: امکان مدیریت تمام دارایی‌های دیجیتال در یک حساب کاربری.
  • ابزارهای تحلیل و سرمایه‌گذاری: ارائه ابزارهای پیشرفته برای تحلیل و سرمایه‌گذاری هوشمند

ویژگی‌های منحصربه‌فرد:

  • پلتفرم مقایسه قیمت: استفاده از کرالینگ و APIهای باز برای لیست کردن قیمت‌های مختلف ارز در صرافی‌های مختلف و خرید ارز با کمترین قیمت برای کاربران.
  • خدمات سرمایه‌گذاری خودکار: شامل Auto Investing و Staking.
  • وام‌های پشتوانه‌دار با کریپتو: امکان دریافت وام بدون نیاز به فروش دارایی‌های کریپتویی.

مأموریت ارزآن:

ارزآن یک امکان جدید و نوآور در فضای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال است که به همه افراد کمک می‌کند تا با امکان مقایسه، بهترین انتخاب را در حوزه سرمایه‌گذاری در فضای ارزهای‌ دیجیتال داشته باشند. ارزآن با تمرکز بر سادگی هرچه بیشتر و همچنین امکان مقایسه و انتخاب، سرمایه‌گذاری در فضای ارز دیجیتال را به یک امر لذت‌بخش، ساده و سریع تبدیل کرده است. ارزآن می‌خواهد قدرت سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال را به دستان همه افراد جامعه بسپارد. 

ارزش‌های اصلی:

  • سادگی و سهولت 
  • قدرت انتخاب کاربر
  • دسترس‌پذیری
  • قدرتمند کردن افراد در حوزه اقتصاد دیجیتال

مشکلات کاربران و راه‌حل‌های ارزآن:

  • پیچیدگی در مقایسه قیمت‌ها: ارزآن با جمع‌آوری و تجمیع قیمت‌ها از صرافی‌های مختلف این مشکل را حل می‌کند.
  • مدیریت چندین حساب کاربری در صرافی‌های مختلف: ارزآن با ارائه یک حساب کاربری یکپارچه، مدیریت دارایی‌ها را آسان می‌کند.
  • کارمزدهای مختلف و تأثیر آن‌ها بر سودآوری: ارزآن با محاسبه و نمایش قیمت نهایی با درنظرگرفتن کارمزد صرافی‌ها، این مشکل را برطرف می‌کند.

مراحل کشف قیمت در ارزآن:

  • جمع‌آوری داده‌ها از صرافی‌های مختلف.
  • فیلتر کردن اوردرهای غیرقابل‌قبول.
  • محاسبه میانگین وزنی قیمت‌ها.
  • درنظرگرفتن کارمزد صرافی‌ها.
  • تبدیل ارز (در صورت نیاز).
  • نمایش قیمت نهایی.

برای دسترسی به پلتفرم ارزآن می‌توانید از آدرس وب‌سایت زیر اقدام کنید:

منبع رسانه رمزارز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.