راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارخانه نوآوری تژینو در مجاورت کارخانه نوآوری آزادی توسط تکنو تجارت افتتاح می‌شود

مدیرعامل تکنوتجارت در دومین روز از الکامپ 27، در استودیو تفتا با اشاره به نحوه سرمایه‌گذاری خطرپذیر این شرکت، از شکل‌گیری یک کارخانه نوآوری جدید به نام تژینو خبر داد که قرار است فضایی برای هم‌افزایی میان کسب‌وکارهای نوآور باشد.

به گزارش روابط عمومی تکنوتجارت، سرمایه‌گذاری خطرپذیر همیشه چالش‌های بسیاری داشته؛ اما باعث شکل‌گیری بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ شده است. در همین راستا سیدمحمد حسین سجادی نیری مدیرعامل تکنوتجارت درباره سرمایه‌گذاری خطرپذیر و رویکرد این شرکت برای سرمایه‌گذاری اظهار می‌کند: «بحث سرمایه‌گذاری خطرپذیر همواره کسانی را که با این حوزه آشنا نیستند، دچار ابهام ایجاد می‌کند؛ چرا که سرمایه‌گذاری باید همراه با خطرپذیری باشد. این در حالی است که اکثر افراد پیگیر سرمایه‌گذاری‌هایی هستند که خطرپذیری کمتر و منفعت و سود بهتری داشته باشد. در تمام دنیا سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا جسورانه به این شکل است که سرمایه‌گذاران به کسب‌وکارهایی ورود می‌کنند که مقیاس‌پذیر باشند و تا حدی ابهام در مدل کسب‎وکاری‌شان و موفقیت‌های آتی آنها وجود دارد. آنها در ابتدای فرایند رشد و شکل‌گیری این کسب‌وکارها سرمایه‌گذاری می‌کنند و و خطر بیشتری را می‌پذیرند، به این امید آن که سود و منافع بیشتری در آینده کسب کنند. بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ اقتصاد دیجیتال در دنیا از مسیر جذب سرمایه از طریق سرمایه‌گذاران خطرپذیر رشد کرده‌اند.»

او در ادامه با اشاره به این که هر سازمانی نیاز دارد از فضای نوآوری باز و امکان توسعه‌ای که در زیست‌بوم نوآوری وجود دارد بهره ببرد، گفت: «بانک تجارت بحث استفاده از ظرفیت‌های اکوسیستم نوآوری کشور را چند سالی است که به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده و دستاوردهای خوبی نیز داشته است.»

سجادی نیری در ادامه به کسب‌وکارهایی که می‌توانند هدف سرمایه‌گذاری قرار بگیرند اشاره کرد و ادامه داد: «به طور معمول کسب‌وکارهایی که بتوانند خدمات جدیدی را به مشتریان بانک ارائه کنند یا کسب‌وکارهایی که می‌توانند باعث گردش مالی بیشتر و رسوب پول بیشتر شوند و همچنین کسب‌وکارهایی که بتوانند خدمات نوینی ارائه کنند، هدف سرمایه‌گذاری خطرپذیر قرار می‌گیرند.»


توکنایز کردن املاک مازاد بانک تجارت با ارزش حدود ۴ همت


او درباره سرمایه‌گذاری‌هایی که این شرکت در یک سال اخیر انجام داده است اظهار کرد: «امسال دو سرمایه‌گذاری جدید در کسب‌وکارهای آیان و باروک انجام شده است. ‌‌علاوه بر این شروع به ارائه راه‌حل‌هایی کرده‌ایم که از یک رویکرد نوآورانه پدیدآمده باشد تا ‌بتواند به بانک کمک کند. بحث توکنایزکردن املاک مازاد بانک نیز یکی از پروژه‌های بزرگی است که شروع شده. این دست از پروژه‌ها اغلب بر اساس قبایل بالادستی کشور باید بیش از 2.8 همت ارزش داشته باشند بااین‌همه، این پروژه حدود 4 همت است.»


راه‌اندازی کارخانه نوآوری تژینو با بیش از 20 هزار مترمربع مساحت


سجادی نیری با تأکید بر این که کسب‌وکارهای نوآور برای هم‌افزایی نیاز به فضایی دارند که بتوانند دور یکدیگر جمع شوند، اظهار داشت: «همواره این نگاه وجود داشته که اکوسیستم نیازمند یک فضایی است تا کسب‌وکارهای نوآور به‌ویژه کسب‌وکارهای حوزه فین‌تک کنار هم جمع شوند و اجتماعی از این کسب‌وکارهای موفق بتوانند هم‌افزایی داشته باشند. در همین راستا، بانک تجارت یکی از ملک‌هایش را در اختیار تفتا گذاشته و حالا قرار است کارخانه نوآوری تژینو در مجاورت کارخانه نوآوری آزادی قرار گرفته، ایجاد شود. مساحت این کارخانه بیش از 20 هزار مترمربع خواهد بود که مالکیت آن با مجموعه تفتا است اما کار توسط تکنوتجارت انجام خواهد شد. امید بر آن است تا طی چند سال آینده این پروژه بتواند پروژه‌ای برای هم‌افزایی میان فعالان اکوسیستم باشد.»

منبع تکنوتجارت
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.