پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
معاون کسبوکار پرداخت الکترونیک سپهر از علت رشد مداوم این شرکت در 10 ماه گذشته میگوید / توجه به دو استراتژی بازارداری و بازاریابی
آرش فروزان، معاون کسبوکار پرداخت الکترونیک سپهر به بهانه رشد دوپلهای این شرکت در طول ماههای اخیر از داستان رشد بر پایه همت گفت. فروزان معتقد است برنامه رشد سهم بازار پرداخت الکترونیک سپهر در طول ۱۰ ماه اخیر بسیار دقیق و با حداکثر حساسیت حول محور دو هدف بازارداری و بازاریابی با محوریت تعامل بسیار منظم و دقیق دو معاونت کسبوکار و عملیات در یک راستا، با نهایت تلاش برای رضایت مشتریان از سطح سرویس حوزه فناوری اطلاعات و مرتفعکردن نیازهای آنها متناسب با بازار که ذیل بازاریابی از مسیر شرکای تجاری پرداختی و مشتریان کلان و همچنین بازاریابی از طریق شبکه بازاریابی سپهر بود، محقق شد.
فروزان با اشاره به اهمیت نوع بازار و توجه به اصناف توضیح داد: «برای سپهر جوان که توانست ناوگان و زیرساخت خود را احیا کند، اهمیت نوع بازار و توجه به اصناف، سهمگیری منطقی در بازار نرمافزارهای کاربردی شبکه پرداخت و شبکه غیرمالکیتی که هزینه توسعه را کاهش میداد و در نهایت توجه ویژه به حوزه پرداخت CNP که سپهر را متفاوت در عرصه بازاریابی نمایان میکند، اجرا شد.»
توجه به سوددهی پروژهها برای توسعه
او با اشاره به علت تداوم رشد پرداخت الکترونیک سپهر ادامه داد: «اگر بخواهیم علل رشد مداوم هر ماه پرداخت الکترونیک سپهر در شاخصهایی همچون توسعه سهم از پایانههای کارتخوان، سهم از مبلغ کل، سهم از مبلغ اینترنتی را بررسی کنیم صرفاً به دو استراتژی میتوان اکتفا کرد. اولین موضوع توجه به مشتریان در قالب شرکای تجاری است که به جرئت میتوان گفت سپهر امروز یکی از بهترین شرکای تجاری در صنعت است. دومی نیز جملهای است که تمامی مراودات بازاریابی سپهر حول محور آن بوده و مشتری را برای سالهای آتی بازاریابی میکند.»
به گفته معاون کسبوکار پرداخت الکترونیک سپهر، یکی از دغدغههای همیشگی مدیرعامل این شرکت در تمام کمیتههای کسبوکار، اجرای بینقص پروژهای زیرساختی، بازاریابی و توسعه محصول بود و اهمیتی که مدیرعامل به موضوع سوددهی پروژهها برای توسعه سالهای آتی سپهر قائل بود، میتواند آینده سپهر را هموارتر کند.
فروزان با اشاره به مسیر ۱۰ ماه اخیر سپهر گفت: «به نظرم مسیری که سپهر در ۱۰ ماه اخیر گذراند نهتنها از دید زمانی در نوع خود بینظیر بود، بلکه در کیفیت بازاریابی و تغییر نگرش در بازارداری که امروز میتوان به آن بهعنوان یک ارزش بنیادی در تیم کسبوکار و عملیات سپهر اشاره کرد.»
او ادامه داد: «منظور از کیفیت یعنی بهبود سرانه متناسب با سوددهی پروژه و البته کاهش هزینههای نگهداشت در نوع سهمگیری از بازار صنعت پرداخت است، البته یکی از مهمترین مواردی که در روزهای آتی به دنبال توسعه و البته موفقیت در سهم بازار مطلوب آن که در شأن سپهر و بانک معظم صادرات است موضوع پاسینو و باشگاه کسبوکار پاس تو است که در نوع خود نیز از لحاظ سرویس، تجربه کاربری و همه جانبه بودن رفع نیازهای بازار، پذیرنده و دارندگان کارت متفاوت است.»
استفاده ۴۰ صنف از نرمافزارهای کاربردی سپهر
فروزان معتقد است شاید مهمترین دلیل موفقیت سپهر در توسعه متوازن ابزارهای مختلف، توجه به تجربههای قبلی است که آن هم نشئتگرفته از جذب منابع انسانی کارآمد بوده است. البته ما به بازاریابی به چشم صرفاً سهمگیری نگاه نکردهایم و برایمان ماندگاری این سهم و چسبندگی سرویس به نیاز پذیرنده چه از لحاظ فنی و چه پشتیبانی بوده است. یکی از مواردی که به تکرار و آن هم در دید مطلوب از شرکای تجاری و پذیرندگان B نسبت به سپهر رصد میشود، نوع تعامل در توسعه کسبوکار فیمابین و نگاه بلندمدت به پروژهها بوده است.
معاون کسبوکار پرداخت الکترونیک سپهر با اشاره به سهم سپهر از نرمافزار توضیح داد: «بیش از 40 صنف امروز از نرمافزارهای کاربردی سپهر روی پایانههای خود بهرهمند هستند و در حوزه درگاه اینترنتی نیز علاوه بر شرکایی همچون پرداختیاریها، بلکه مشتریان در صنایع مختلف با حساسیتهای سطح سرویس، در پورتفوی سپهر قرار دارند و اعتماد روزافزون شرکای تجاری سپهر به سطح سرویس و پشتیبانی یکی از ارکان مهم رشد پایدار آن است.»
او در پایان گفت: «بلاشک مسیر توسعه سپهر بسیار هموارتر شده و امید است تا پایان سال مالی 1403 در زیر سایه پروردگار بتوانیم رشد پلههای آتی در سهم بازار را محقق سازیم و فکر میکنم در پایان فصل زمستان نیز حاصل یک سال تلاش در سال مالی 1402 خود را بیشتر نمایان کنیم.»