پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک مطرح کرد / سرمایهگذاری در فناوریهای نوین؛ راهبرد جدید ملی انفورماتیک
نخستین جلسه مدیران عامل شرکتهای گروه ملی انفورماتیک بهعنوان بازوی فناوری، نوآوری و استراتژیک بانک مرکزی با حضور مدیرعامل جدید شرکت ملی انفورماتیک برگزار شد. علیرضا ماهیار در این جلسه، راهبردهای جدید گروه ملی انفورماتیک را سرمایهگذاری و توجه به حوزههای جدید از جمله هوش مصنوعی و فناوریهای بلاکچین اعلام کرد.
به گزارش روابطعمومی شرکت ملی انفورماتیک، علیرضا ماهیار در این جلسه با تأکید بر اهمیت جایگاه هلدینگ ملی انفورماتیک در اکوسیستم بانکداری و پرداخت الکترونیک کشـور، بر ضرورت بازنشـانی هویت و نقش این گروه در صنعت بانکداری تصریح و اظهار کرد: «یکی از اصلیترین ضرورتهای فعلی در گروه ملی انفورماتیک، بازبینی و بازنگری در برنامه راهبردی و استراتژی شرکت ملی و سایر شرکتهای گروه است تا علاوه بر توجه به حوزههای جدید و فناوریهای نوین، اصل همافزایی شرکتهای گروه و البته توجه به حاکمیت شرکتی مورد دقت بیشتری قرار گیرد.»
مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک با اشاره به اینکه در گذشته نیز برنامه خوبی برای این مهم تهیه و تدوین شده بود، گفت: «اقدامات خوبی در جهت تدوین برنامه استراتژی در گذشته انجام شده، اما با اجرای یک برنامه ایدهآل هنوز فاصله زیادی داریم و ضرورت دارد تا این سند احیا و باتوجهبه حوزههای مختلف، با رویکردهای نوین مورد بازنگری قرار گیرد.»
او در ادامه بیان کرد: «توجه به کارکرد و اثرات شرکتهای گروه ملی بیانگر آن است که جایگاه این گروه حتی در مقیاس جهانی، جایگاه بیبدیلی در صنعت بانکداری و نظامهای پرداخت است و بنابراین باید هم نقش این گروه و هم شیوه فعالیت و ارائه خدمات آن متناسب با شأن و جایگاه آن مورد بازبینی و ارتقا قرار گیرد.»
برنامههای ماهیار برای شرکت ملی انفورماتیک
طبق گفته ماهیار، سرمایهگذاری و توجه به حوزههای جدید از جمله هوش مصنوعی و فناوریهای بلاکچین از جمله راهبردهای جدید در گروه ملی انفورماتیک خواهد بود و قطعاً تلاش خواهد شد تا در افق کوتاهمدت با تمرکز بر این بخش، در حوزه تحول دیجیتال در صنعت بانکداری، جریانساز و پیشرو باشد.
مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک همچنین تصریح کرد: «در حوزه بازاریابی خدمات و ارائه سرویس به مشتریان نیز باید رویکردهای جدیدی اتخاذ کنیم و در برنامه جدید برآنیم تا علاوه بر نقشآفرینی در بازارهای داخلی، توجه ویژهای نیز به حضور در بازارهای بینالمللی داشته باشیم که با توجه به دیپلماسی قدرتمندی که اخیراً از سوی بانک مرکزی فعال شده این ظرفیت بهخوبی فراهم است.»
توجه ویژه به حوزه سرمایه انسانی و موضوع آموزش، فعالیت مستمر و کیفی شرکتهای گروه در حوزه جهاد تبیین، حاکمیت فناوری و نوآوری در گروه و بهرهگیری از ظرفیتها و پتانسیلهای مغفول در گروه ملی انفورماتیک از دیگر محورهای مورد تأکید ماهیار در جلسه با مدیران شرکتهای گروه ملی انفورماتیک بود.
طبق این گزارش، در ادامه این نشست مدیران عامل شرکتهای تابعه و مدیران ارشد شرکت ملی انفورماتیک به بیان دیدگاهها و برخی از چالشهای حوزه خود پرداختند.