راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سامیار؛ سامانه‌ای برای کنترل و نظارت بر دستگاه‌های بانکی

سامانه مانیتورینگ سخت‌افزاری سامیار توسط شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا در روز دوم نهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با حضور جمعی از کارشناسان و صاحب‌نظران معرفی شد.

محمدرضا مباشرفر، مدیر توسعه کسب‌وکار سامانه‌های نرم افزاری شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا گفت: «در مبنا کارت آریا بر اساس هوش مصنوعی در حال توسعه محصولاتمان هستیم و از محصولات تجاری دیگر شرکت‌ها که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند، برای ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر استقبال می‌کنیم.»

او با بیان اینکه سامیار سامانه مانیتورینگ شرکت مبنا کارت آریا است، افزود: «فارغ از اینکه دستگاه‌های بانکی را از چه شرکتی خریداری کرده‌اید، به سامانه مانیتورینگ ما وصل می‌شود و از این طریق در تمامی مراحل میزان پیشرفت کار و ایرادات برای کاربر نمایش داده می‌شود.»

مدیر توسعه کسب‌وکار سامانه‌های نرم‌افزاری شرکت مبنا کارت آریا با اشاره به اینکه سامانه برسام را در کنار این سامانه مورد استفاده قرار داده‌ایم که کاربران بتوانند فرایند را به کسب‌وکارشان وصل کنند و از ارزش‌افزوده ایجادشده استفاده کنند، اظهار داشت: «ارسال لینک پرداخت بدهی برای بدهکاران بانکی از طریق پیامک به‌گونه‌ای که مشتری بتواند از طریق کلیک بر روی لینک اقساط بانکی را پرداخت کند از جمله اقداماتی است که می‌تواند ارزش‌افزوده ایجاد کند.»

علیرضا پور جعفر، معاون نرم‌افزار شرکت مبنا کارت آریا نیز با بیان اینکه می‌توانید سخت‌افزارهای مختلف را در داخل این نرم‌افزار تعریف کنید، گفت: «یکی از چالش‌های مهم در مدیریت دستگاه‌های مختلف این است که هر دستگاه فرامین سخت‌افزاری مخصوص به خود را دارد که باید طی یک ترتیب خاصی فراخوانی شود. در برنامه سامیار برای حل این مشکل کافی است فرامین سخت‌افزاری در برنامه تعریف و SDK آن تعریف شود؛ سپس به راحتی بدون اینکه نیاز به نوشتن کد برنامه باشد می‌توان فرآیند نحوه فراخوانی آنها را در سیستم تعریف کرد. پس از این مرحله می‌توان API های مختلفی در سیستم تعریف کرد و بر روی آن فرآیند تعریف کرد و سپس با فرآیند دستگاه ارتباط برقرار کرد.»

او افزود: «در سامیار مستقل از سخت‌افزارهای مختلف امکان تعریف گروه و زیرگروه‌های مختلف را دارد. کما اینکه می‌توان یک گروه کارت پرینتر را با زیرگروه‌های سخت‌افزار مختلف تعریف کرد.»

پور جعفر خاطر نشان کرد: «ما امکانی فراهم کرده‌ایم که به طور خودکار تمامی دستگاه‌هایی که کار مانیتورینگ را انجام می‌دهند، در کلیه شعب همانند دستگاه‌های ATM به روز رسانی شوند. در برنامه سامیار نیازی به ارسال شخص به شعبه جهت به روز رسانی و اطلاع از آخرین نسخه کلاینت وجود ندارد و از طریق پنل مدیریتی این امکان فراهم شده تا با مشاهده دستگاه نصب شده در هر شعبه، در صورت نیاز عملیات به‌روز رسانی به صورت تک تک و یا دسته‌ای انجام شود.»

او گفت: «در بخش نمایش لحظه‌ای وضعیت دستگاه‌ها این امکان وجود دارد که به صورت برخط ویژگی‌های مختلف دستگاه را بررسی کرد به عنوان مثال در مورد دستگاه کارت پرینتر می‌توان نام دستگاه، شعبه‌ای که دستگاه در آن قرار داد، خطای هر دستگاه و فعال و یا غیر فعال بودن آن را مشاهده نمود؛ به عنوان مثال چنانچه در دستگاه باز شود و یا هر خطای دیگری داشته باشد این پیام در ستون جزئیات نمایش داده خواهد شد. به این ترتیب در هر زمان می‌توان وضعیت دستگاه را مشاهده کرد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.