راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وکیلی: حرکت به سوی بانکداری اجتماعی اجتناب ناپذیر است

 مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: دیر یا زود بانک های ایرانی به سمت بکارگیری بانکداری اجتماعی می روند.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، مهندس بهمن وکیلی در هشتمین کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیک در مشهد مقدس که با رویکرد اعتماد الکترونیک برگزار شده بود با بیان مطلب فوق گفت: امروزه بانک های پیشرو در جهان از شبکه های اجتماعی برای ارایه خدمات و انجام امور بانکی استفاده می کنند که اصطلاحا به آن بانکداری اجتماعی یا Social Banking می گویند.

Bahman-Vakili-Index-way2pay-93-02-07

وی افزود: بانکداری اجتماعی یک بانک تعاملی و مبتنی بر وب دو است که با توسعه روز افزون گوشی های تلفن همراه و دستگاه های هوشمند که به راحتی در دسترس مردم است فراگیرتر نیز خواهد شد.

وکیلی بیان داشت: مردم پیامک و استفاده از تلفن های همراه هوشمند را به کامپیوتر ترجیح می دهند و باید بتوانیم زیرساخت ها و خدمات قابل ارایه بر روی اپلیکیشن ها را فراهم کنیم.

رئیس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران به وجه تمایز مشتریان این بانک به دلیل فعالیت تخصصی این بانک اشاره کرد و گفت: بانک توسعه صادرات به دلیل محدودیت در تعداد شعب ناگزیر است خدمات بانکداری الکترونیک خود را توسعه دهد تا دسترسی همه صادرکنندگان بدون حضور فیزیکی در شعبه مهیا شود.

وی خاطرنشان کرد: بانک توسعه صادرات در حال توسعه زیرساخت های نوین بانکی است تا با بهره گیری از بانکداری آنلاین، راه را برای ارایه خدمت به صادرکنندگان محصولات غیرنفتی خصوصا محصولات دانش بنیان تسهیل کند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات تصریح کرد: ویژگی اصلی بانک توسعه صادرات در این است که منتظر حضور مشتری نیستیم و خودمان به سراغ مشتری می رویم که باید این استراتژی را با بهره گیری از تکنولوژی ها ادامه دهیم.

مهندس وکیلی در پایان سخنرانی خود گفت: در حال حاضر مدیریت حساب ها در اینترنت بانک توسعه صادرات ایجاد شده ولی برای افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات و دریافت اصل مدارک مشتریان نیاز به قوانین همه جانبه داریم تا بتوانیم این خدمات را در بانک عملیاتی کنیم چرا که بانکداری الکترونیک قوانین خاص خود را می طلبد و قوانین بانکداری سنتی بانکی پاسخگو و منطبق با تکنولوژیهای نوین ارتباطی نیست.

منبع: بانک توسعه صادرات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.