پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
گامهای مهر در بانکداری مدرن
حجم گردش مالی دستگاههای الکترونیک موسسه مالی و اعتباری مهر از مرز ۲۵ هزار میلیارد ریال عبور کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی موسسه مالی و اعتباری مهر، حمیدرضا نجفپور کردی، معاون اعتبارات و تجهیز منابع موسسه، اظهار کرد: یکی از سیاستهای کلان دولت و بانک مرکزی توسعه دولت الکترونیک و بانکداری الکترونیکی است که این موسسه در راستای اهداف عالی و استراتژیهای کلان خویش و با هدف حمایت از سیاستهای دولت محترم، برنامه جامعی در خصوص توسعه کمی و کیفی خدمات نوین بانکی طراحی و در قالب طرح جهادی سال جاری اجرایی کرده است.
رشد ۶۶ درصدی در حجم تراکنش مالی روی ابزارهای مدرن نسبت به ابتدای سال
وی ادامه داد: در بخش ابزارهای نوین ارائه خدمات بانکی، موسسه شاهد رشد ۶۶ درصدی در حجم تراکنش مالی کارتهای مهر نسبت به ابتدای سال بوده و حجم گردش مالی توسط این کارتها از مرز ۲۵ هزار میلیارد ریال عبور کرده است. این در حالی است که مبلغ تراکنش انجام یافته در این مدت با استفاده از هر کارت مهر شش میلیون و متوسط سیستم بانکی ۱۴ میلیون ریال بوده است. این حجم از تراکنش با استفاده از یک و نیم میلیون کارت مهر در مقابل ۱۴۰ میلیون کارت بانکی به انجام رسیده است.
افزایش ۱۹۰ درصدی پایانههای فروش نسبت به سال گذشته
نجفپور ادامه داد: در بخش دستگاههای POS شعبهای پیشرفت ۸۰ درصدی نسبت به ابتدای سال و ۱۹۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاصل شده است که این مهم ناشی از همت و تلاش روزافزون کلیه کارکنان موسسه و برنامهریزی در طرح جهادی حاصل شده است. البته ما به این سطح از موفقیت بسنده نمیکنیم زیرا باید در این بخش تلاش مضاعفی انجام دهیم تا عقب ماندگی خو د را نسبت به عملکرد سیستم بانکی جبران کنیم.
مهر ۷۳۲ دستگاه خودپرداز دارد و میخواهد آن را افزایش دهد
معاون اعتبارات و تجهیز منابع موسسه تصریح کرد: عملکرد دستگاههای ATM موسسه نیز شکوفا شده و در این بخش تا کنون ۱۶ هزار میلیارد ریال تراکنش با استفاده از ۷۳۲ دستگاه ATM موسسه به ثبت رسیده است. البته تعداد دستگاهها در حال افزایش بوده تا به مرز متوسط ۱۱۰۰ دستگاه سیستم بانکی نزدیک شود در این بخش نیز با اجرای طرح جهادی موسسه شاهد رشد ۹۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
گام در راه بانکداری مجازی
نجفپور کردی گفت: در بخش خدمات نوین بانکی و برای ارائه سریع و با کیفیت آن، در چند سال اخیر تمامی زیرساختهای لازم توسط بخش ارتباطات و فن آوری اطلاعات موسسه فراهم شده است، سرور اطلاعاتی تقویت شده و با آموزشهای لازم و تلاش شبانه روزی کارکنان هم اکنون موسسه اقدام به ارائه اکثر سرویسهای بانکی میکند.
به گفته وی با شروع اجرای طرح جهادی، روند ارائه سرویسدهی در این بخش سرعت گرفته و تعداد کاربران افزایش چشمگیری یافته است به صورتی که در شاخص توسعه تعداد کاربران اینترنت بانک، SMS بانک و تلفن بانک رشد ۲۰ تا ۳۳ درصدی نسبت به ابتدای سال و ۳۰۰ تا ۹۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتهایم.
وی یادآور شد: این موفقیتها در سایه اتحاد، همدلی و تلاش شبانه روزی کلیه کارکنان موسسه و با برنامهریزی منسجم و دقیق در طرح جهادی حاصل شده و با توجه به اینکه نظام بانکی و پولی کشور چارهای جز مجهز شدن به این فن آوری ندارد، بنده کلیه کارکنان موسسه را به فراگیری نحوه استفاده و ارائه این خدمات و آموزش صحیح به مشتریان دعوت میکنم.