پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
بررسی چالشهای استخدام تیم محصول در دورهمی تخصصی وندار و یوزراکس
روز گذشته، بیستویکم شهریورماه پنلی با محوریت چالشهای استخدام تیم محصول به میزبانی وندار و آکادمی یوزراکس برگزار شد. آرش گیتی همبنیانگذار وندار، غزاله سروش سرپرست طراحی محصول اسنپ، شیوا شریفپور طراح تجربه کاربری دیوار و رامین خطیبی مدیر آژانس طراحی dexign مهمانان این پنل بودند و علیرضا نیکوکار، طراح و مبلغ تجربه کاربری مدیر آن بود.
نمایندگان کسبوکارهای حاضر در این پنل به بیان دیدگاههای خود در خصوص یک تیم محصول مناسب از دید سازمانها و روند استخدام سازمان پرداختند.
فارغ از چند تفاوت کوچک در جزئیات به طور کل روند و اسکلت اصلی استخدام تیم محصول در این کسبوکارها یکسان و برپایه چند اصل اساسی بود و تقریباً همه مهمانان حاضر در جلسه با این روند کلی موافق و همراه بودند.
یکی از نکات اساسی و مهم برای استخدام در تیم محصول کسبوکارها، طراحی یک رزومه مناسب است. کسبوکارها بعد از درخواست استخدام، تعداد زیادی رزومه دریافت میکنند و بنابراین بهتر است افراد تمرکز اولیه خود را روی طراحی رزومه کاری و تحصیلی خود قرار دهند.
به گفته رامین خطیبی، مدیر آژانس طراحی dexign، رزومه راهی است برای اینکه خود را به یک سازمان یا یک فرد دیگر بشناسانیم. روایت اصلی رزومه اهمیت بیشتری از بیان همه جزئیات دارد و بنابراین باید به گونهای طراحی شود که زمان کمتری از خواننده بگیرد و در عین حال همه نکات لازم را خلاصه و کوتاه بیان کند.
شیوا شریفپور، طراح تجربه کاربری دیوار نیز در این باره توضیح داد: «ما دقیقاً همان نگاهی که به طراحی محصول داریم به طراحی رزومه بهعنوان اولین محصولی که کارجویان برای کارفرما میفرستند نیز داریم. نکته اصلی این است که شما باید با طراحی رزومه خود این احساس را به کارفرما منتقل کنید که سازمان مورد نظر و نیازهای آن را میشناسید و به طور کل رزومه خود را با شناخت از سازمان و کارفرما بنویسید و طراحی کنید.»
به گفته او، اولویتبندی نیز در طراحی رزومه بسیار مهم است و هنگام ارسال رزومه به یک سازمان مشخص باید دقت شود نکاتی که از دید سازمان مورد نظر مهمتر است در اولویت قرار گیرد.
غزاله سروش، سرپرست طراحی محصول اسنپ نیز با تأکید بر موارد فوق، بیان و ارائه حرفهای افراد از خود در جلسه مصاحبه یا در قسمت «درباره من» رزومه را از دیگر نکات مهمی دانست که کارجویان باید بر آن تمرکز کنند.
به گفته او، جرأت اشاره به شکستها در رزومه هم مهم است. درواقع این که افراد بدون ترس به شکستهای خود اشاره کرده و درسهایی که از شکست خود گرفتهاند را بیان کنند هم قابل تقدیر و جزئی از نکات مثبت است.
آرش گیتی، همبنیانگذار وندار نیز با توضیح یک پروسه طولانی و وقتگیر از بررسی رزومه کارجویان برای یک موقعیت شغلی در وندار بر این نکته تأکید کرد که رزومه خوب احتمال رد شدن در مراحل اولیه را کاهش میدهد.
او ادامه داد: «مواردی در وندار پیش آمده که افراد رزومه خوبی ارسال نکردهاند. با این حال به مصاحبه دعوت شدهاند و دیدهایم برعکس رزومه ارسالیشان سوابق خوبی دارند و برای موقعیت شغلی مناسباند و اگر به خاطر حساسیت در انتخاب بهترین فرد نبود، حتماً به خاطر رزومه بد در مراحل ابتدایی رد شده و هیچ گاه دعوت به مصاحبه نمیشدند.»
در ادامه مراسم نیز مهمانان به تفصیل به بررسی جزئیات رزومه و مصاحبههای موفق کارجویان حوزه تیم محصول در کسبوکارها پرداختند.