پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
گزارش عملکرد اسنپ در سال ۱۳۹۹ منتشر شد / پیوستن بیش از ۹ میلیون کاربر به جمع کاربران اسنپ در سال گذشته
روابط عمومی اسنپ در یک گزارش جامع، آمار و اطلاعات متنوعی از عملکرد سرویسهای مختلف این سوپراپ در سال گذشته را منتشر کرده است. هدف از انتشار این گزارش آشنایی با رفتار ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۹۱۵ کاربر اسنپ اعلام شده که ۹ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۱۰۲ نفر از آنها در سال گذشته به جمع کاربران اسنپ پیوستهاند. در این گزارش مفصل علاوه بر انتشار آمارهای متعدد از سرویسهای اسنپ، به چشمانداز و نقشه راه این سوپراپ اشاره شده است. در ادامه میتوان چکیدهای از این گزارش را خواند، برای مطالعه نسخه اصلی گزارش کافی است به سایت اسنپ مراجعه کرد.
مسیر همراهی یکساله!
گرچه سال ۹۹ پر از چالشهای عجیب و اتفاقات ناگوار بود اما در این گزارش مسیر همراهی یک ساله کاربران با سوپراپلیکیشن اسنپ مرور میشود.
سوپراپ؛ زندگی آسانتر در سال سخت کرونا
در دنیای پیچیده امروز همه به دنبال راههای جدیدی برای انجام سریعتر، بهتر و مطمئنتر کارها هستند و این همان هدف نهایی سوپراپلیکیشن اسنپ است؛ ارائه خدمات متنوع و باکیفیت برای برطرف کردن نیازهای مختلف کاربرانش. اسنپ در پایان سال ۹۹ با ارائه خدمات در ۱۶ سرویس مختلف که ۵ سرویس آن متولد همین سال هستند، تلاش کرد زندگی را در شرایط سخت کرونا برای کاربرانش آسانتر کند.
خودرو؛ اولین و همچنان محبوبترین
اولین و همچنان محبوبترین سرویس اسنپ، درخواست خودروست که در ششمین سال فعالیتش بار دیگر رکوردهای شگفتانگیزی از خود به جای گذاشت.
مسئولیت اجتماعی؛ اعضای یکدیگریم
اصلیترین طرحهای مسئولیت اجتماعی اسنپ در سال ۹۹ در دو دسته کلی قرار میگیرند.
معافیت از کمیسیون کاربران راننده:
یکی از طرحهای مسئولیت اجتماعی اسنپ، معافیت از کمیسیون برخی از رانندههاست. این معافیت در سال گذشته شامل رانندگان دارای معلولیت، جانبازان، ایثارگران، خانوادهی شهدا، زنان سرپرست خانواده و بیماران مبتلا به هموفیلی شده است. در مجموع هزینه معافیت از کمیسیون تمام این رانندگان در سال ۹۹ به بیش از ۲۰ میلیارد تومان میرسد.
طرحهای حمایتی مربوط به دوران کرونا:
1- وامهای حمایتی باشگاه رانندگان اسنپ: اسنپ از آغاز شیوع ویروس کرونا اعطای وامهای حمایتی ۲ و ۵ میلیون تومانی را به رانندگان خود در پیش گرفته است. در این طرح رانندگان مبتلا به کرونا با همکاری وزارت بهداشت شناسایی و بهطور موقت غیرفعال میشوند و اسنپ برای پشت سر گذاشتن دوران درمان به آنها وام بدون کارمزد میدهد. در سال ۹۹ بیش از ۵ هزار وام حمایتی به رانندههای اسنپ اعطا شده است. در مجموع حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار وام به رانندههای اسنپ در طول یک سال پرداخت شده است.
۲- کمپین به هم دلگرمیم: از مهمترین طرحهای حمایتی اسنپ در سال ۹۹، کمپینی به نام «به هم دلگرمیم» بود که با همراهی هلال احمر و کاله در ماه رمضان اجرا شد. در این کمپین اسنپ و کاله و هلال احمر ۱۰۰۰ بسته غذایی از محصولات کاله را برای حمایت از خانوادههایی که از کرونا آسیب دیده بودند و اسامیشان از سوی هلال احمر ارائه شده بود در نظر گرفتند و از مردم خواستند با مشارکت خود در ریتوییت به اطلاعرسانی این کمپین و افزایش بستهها کمک کنند. این کمپین موفق شد رکورد هزار ریتویت را از آن خود کند. در انتها ناوگان اسنپ با توجه به تعداد ریتوییتها ۲۱۰۰ بسته غذایی به نیازمندان تحویل داد.
۳- راهاندازی سرویس نیکوکاری: اردیبهشت سال ۹۹، امکان جمعآوری کمکهای مردمی برای «مجمع خیرین سلامت کشور» از طریق راهاندازی سرویسی به نام «نیکوکاری» در اپلیکیشن اسنپ فراهم شد. طی تفاهمنامه اسنپ با ستاد ملی مدیریت کرونا و مجمع خیرین سلامت، تمام کمکهای نقدی کاربران در سرویس «نیکوکاری» به طور مستقیم به حساب مجمع خیرین سلامت کشور واریز میشود. تا کنون حدود ۴۰ میلیون تومان از طریق این سرویس جمعآوری شده است.
پشتیبانی؛ یک سال پاسخگویی شبانهروزی
تیم پشتیبانی اسنپ در تمام روزهای سال گذشته به صورت ۲۴ ساعته در کنار کاربران بود تا پاسخگوی مسائل و مشکلات آنها باشد. در ادامه میتوان آمارهای جذابی از عملکرد سالانه تیم پشتیبانی سرویسهای خودرو، باکس و وانت را مشاهده کرد.
منابع انسانی؛ فرصتی به پهناوری یک سرزمین
اسنپ یکی از اولین شرکتهایی بود که بعد از شیوع کرونا فضای دورکاری را برای کارمندانش مهیا کرد و اعضای این مجموعه کل سال گذشته را از منزل کار کردند. کارمندان اسنپ این فرصت را دارند که در زندگی میلیونها نفر در سراسر کشور تاثیرگذار باشند؛ چه برنامهنویسی که با اضافه کردن قابلیتهای جدید به دنبال بهبود تجربه کاربران در سوپراپلیکیشن است، چه بازاریابی که برای معرفی برند اسنپ در یک شهر کوچک تلاش میکند. در اسنپ همه در کنار هم یاد میگیرند، رشد میکنند و برای برداشتن موانع تلاش میکنند تا تجربه بهتری برای کاربران فراهم شود.
باشگاه رانندگان؛ همراه همیشگی رانندگان اسنپ
تسهیلات باشگاه رانندگان اسنپ در سه دسته کلی قرار میگیرند؛ خودرویی (لوازم یدکی و جانبی خودرو)، درمانی (کلینیکهای درمانی) و رفاهی (پوشاک، لوازم خانگی و موبایل). با شیوع ویروس کرونا، دسته جدیدی تحت عنوان تسهیلات مقابله با ویروس کرونا نیز به خدمات باشگاه رانندگان اضافه شده است.
اسنپکلاب؛ باشگاهی به وسعت کاربران اسنپ
باشگاه مشتریان اسنپ یا اسنپکلاب از تیرماه ۹۹ فعالیت خود را آغاز کرد و در طول ۸ ماه توانست به دستاوردهای بزرگی برسد.
اسنپفود؛ فراتر از غذا
از دورانی که حرف «ر» در دفترتلفنها پر بود از شماره رستورانهای مختلف و برای سفارش غذا باید تماس تلفنی میگرفتیم زمان زیادی نگذشته، اما حالا تصورش هم سخت است! این راحتی و دسترسی آسان به سوپرمارکتهای فوری، نانوایی، شیرینیفروشی، میوهفروشی، پروتئینی و … را از اسنپفود داریم.
اسنپ مارکت؛ پیشنهادی برای خرید اینترنتی
در سالی که گذشت، تمایل مردم به خرید آنلاین مایحتاجشان به دلیل کرونا افزایش چشمگیری داشت. سرویس سوپرمارکت اسنپ هم تلاش کرد تا با افزایش ظرفیت و پوششدهی شهرهای مختلف به این نیاز پاسخ دهد.
اسنپ باکس؛ جابهجایی و ارسال سریع
در سال گذشته، مردم بیش از همیشه به سفارش آنلاین و خرید از راه دور تمایل نشان دادند. همین باعث شد درخواستهای باکس در همه شهرها رشد چشمگیری داشته باشد و حتی در روزهای قرنطینه هم درخواستهای ارسال بسته افت قابل ملاحظهای نداشت.
هیچ باری روی زمین نمیماند!
سرویس درخواست وانت در سالی که گذشت خدمات خود را با اضافه کردن انواع وانت و شهرهای جدید گسترش داد. سرویس «اسباب کشی» هم در ماههای آخر سال به سوپراپ اسنپ اضافه شد تا برای جابهجایی تمام بارها با خیال راحت بتوان روی اسنپ حساب کرد.
اسنپ دکتر؛ معجزهی درمان از راه دور
اضافه شدن امکان استفاده از خدمات مشاوره آنلاین با بهترین پزشکان و روانشناسان در تمام ساعات شبانهروز برای بسیاری از کاربران در دوران کرونا راهگشا بود. سرویس مشاوره پزشکی اسنپ در اولین سال تولد خود افزایش کاربران و تنوع بخشیدن به خدماتش را بر اساس نیاز کاربران در دستور کار قرار داد.
اسنپتریپ؛ ارزانترین قیمت برای سفرهای ضروری
در سال ۹۹ گردشگری بیش از سایر حوزهها از کرونا آسیب دید، اما راهکارهای جدید و اعمال پروتکلهای بهداشتی کمک کرد تا مسافران بتوانند سفرهای ضروری خود را انجام دهند.
اسنپروم؛ اقتصادی اما کاملاً بهداشتی
اسنپروم یکی از اعضای خانواده اسنپ است که اتاقهای با کیفیت را با بهترین قیمت به کاربرانش پیشنهاد میدهـد. شیوع کرونا رزرو اقامتگاههای اقتصادی را به دلیل کاهش سفرها تحتالشعاع قرار داد، اما اسنپروم تلاش کرد تا خدماتش را با شرایط تطبیق دهد و با افزایش پروتکلهای بهداشتی امکانات مناسبی را برای سفرهای ضروری کاربرانش فراهم کند.
اسنپفینتک؛ خدمات مالی و سرمایهگذاری
سرویسهای اعتباری، بیمه، شارژ سیمکارت، خرید بستهی اینترنت، پرداخت قبض و خدمات مربوط به سرمایهگذاری، بخش مالی و سرمایهگذاری اسنپ را تشکیل میدهند. در این بخش تلاش میشود، با ارائه راهحلهای نوین مالی، فعالیتهای مربوط به این حوزه برای کاربران آسانتر شود.
سرویس بیمه:
سرویس بیمه، سرویس جدیدی از گروه اسنپ در زمینه فروش انواع بیمهنامه و ترکیب خدمات بیمهای با محصولات دیگر اسنپ است. سرویس بیمه از چندی پیش و به صورت آزمایشی، فقط برای رانندگان اسنپ شروع به کار کرده و در سال ۱۴۰۰ خبرهای بیشتری در مورد آن شنیده خواهد شد. در دو ماه پایانی سال ۹۹، تعداد ۴ هزار و ۲۶۱ راننده بیمهی شخص ثالث خود را از این سرویس خریداری کردند.
سرویس اعتباری:
در سرویس اعتباری به کاربران اسنپ در ابتدا هر ماه اعتباری تخصیص داده میشود تا از آن برای پرداخت هزینه سرویس درخواست خودرو و هزینه سفر استفاده کنند. بهزودی این سرویس بـرای خدمات غذا، ســوپر مارکت و … نیز فعال میشود. کاربران میتوانند در انتها ماه صورتحساب خود را با اسـنپ تسویه کنند. در حال حاضر این سرویس برای تعدادی از کاربران برگزیده اسنپ فعال است.