پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
بانک مهر اقتصاد از نخستین کیوسک بانک بومی سازی شده خود رونمایی کرد
نخستین کیوسک بانک، بانک مهر اقتصاد توسط مدیر عامل و معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک رونمایی شد.
سیدمهدی حسینی، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک، با بیان اینکه در دنیای امروز یکی از مهمترین ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد رابطه میان مشتریان و بانکها استفاده از کیوسک بانک است، گفت: این کیوسکها نیازمند برخورداری از یک سیستم مقاوم سختافزاری و نرمافزاری با قابلیتها و تجهیزات فراوان، متنوع و امن برای ارائه سرویسهای مختلف و متنوع به مشتریان هستند.
.
استفاده از کیوسک بانک باعث صرفهجویی در هزینهها میشود
وی با بیان اینکه هزینه تمام شده کیوسک بانک تولید شده توسط متخصصین بانک مهر اقتصاد، معادل نیمی از هزینه خرید این دستگاهها در بازار است، عنوان داشت: انتظار میرود با فعال شدن و گسترش استفاده از این فناوری جدید بانکی، ضمن کم شدن حجم کار باجههای شعب، از استهلاک دستگاههای خودپرداز نیز به میزان قابل توجهی کاسته شود که در صورت تحقق آن در هزینهها و سرمایهگذاری، صرفهجویی قابل ملاحظهای صورت گرفته است.
.
هم نرمافزار و هم سختافزار بومی
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مهر با اظهار اینکه نرمافزار و سختافزار این سیستم به صورت بومی توسط متخصصین فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک طراحی شده است، که در طراحی و عملکرد، نسبت به نمونههای مشابه خارجی متمایز است، افزود: به همین خاطر و بنا بر ضرورت نیاز به سرویسهای جدید، میتوان به سرعت ماژولهای جدید را در کیوسک بانک عملیاتی کرد به نحوی که مونتاژ آن برای استفاده در شعب سراسر کشور به راحتی امکان پذیر خواهد بود.
.
خدمات ویژه کیوسک بانک چیست؟
حسینی ارائه مانده لحظهای انواع حسابها، ارائه پرينت صورتحساب، امکان پرداخت قبوض توسط شناسه قبض و شناسه پرداخت و امکان درخواست صدور دسته چک جديد را به عنوان بخشی از خدمات ويژه کیوسک بانک عنوان کرد و ادامه داد: اطلاعرسانی در خصوص تسهیلات قابل ارايه بانک به مشتريان به صورت متن، صوت و پرينت، اطلاع از اسامی برندگان قرعه کشي، جستجوی شعبه بر اساس نام، کد شعبه و موقعيت جغرافيايي، ارايه خدمات مشاورهای در خصوص خدمات بانک به مشتریان، اطلاعرسانی در خصوص نحوه خدمات مانند افتتاح انواع حسابها، محاسبه سود اقساط، نرخ ارز، سکه و خدمات ارزی از دیگر خدمات این دستگاهها هستند.
وی دسترسی به اینترنت، خرید شارژ خطوط تلفن همراه اول، خرید شارژ بلیط مترو، هواپیما، اتوبوس و قطار، پرداخت فیش سازمانها، ثبت خرید خودرو و ثبتنام دانشگاه، ارایه و دریافت نظرسنجی به صورت متن و صوت، ارايه انتقادها، پيشنهادها و نظرات مشتريان و سامانه پرسش و پاسخ را از دیگر قابلیتهای این دستگاه اعلام کرد و گفت: در فاز اول، شعب مرکزی و سرپرستیها به کیوسک مجهز میشوند و به تدریج تا پایان سال جاری، تمامی شعب بانک در سراسر کشور تجهیز میشوند.
منبع: بانک مهراقتصاد