راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

VPNفروشی آنلاین، یک دستاویز خوب برای سرقت اطلاعات بانکی

از آنجا که به علت مسدود سازي برخي از سايتهاي اينترتتي در داخل کشور عدهاي مي‌خواهند به همان سايتهاي غير مجاز سري بزنند و بهترين راه دور زدن هم استفاده از VPN است، اين عده در به در دنبال VPN پرسرعت و ارزان قيمت ميگردند.

متاسفانه عدهاي سود جو نيز از اين بازار آشفته و آب گل آلود به دنبال صيد ماهيهاي خوب و خوش آب و رنگ هستند و با ارائه انواع و اقسام آگهيهاي فروش VPN در فضاي مجازي به دنبال مشتري ميگردند. فروش VPN با سرعت بالا و قيمت بسيار ناچيز و همچنين ارائه تست چند ساعته و چند روزه از ترفندهاي همه گير اين افراد براي به دام انداختن مشتريان خواهان VPN است و به واسطه ممنوع بودن اينگونه خريد و فروشها نيز حتما کل فرآيند نيز بايد به صورت الکترونيکي انجام شود.

این صفه‌ی درگاه بانک نیست

بعد از اينکه خواهان VPN، مشتري شد، براي خريد حساب کاربري که قرار است به مدت زيادي به او سرويس بدهد از سوي فروشنده ترغيب مي‌شود که به صفحه خريد حساب کاربري برود. در آنجا بسيار مشاهده شده است که بعد از انتخاب گزينه خريد آنلاين به صفحه خريد اينترنتي يکي از بانک‌هاي کشور هدايت مي‌شود (این صفحه در واقع یک صفحه جعلی است) و خريدار نيز با وارد کردند شماره کارت، رمز چهار رقمي و رمز اينترنتي و ايميل خود سعي مي‌کند مبلغ مورد نظر را که خيلي هم بيشتر از سه يا چهار هزار تومان نيست به حساب فروشنده بريزد که در مرحله آخر با خطاي پرداخت مواجه شده و شايد بعد از چند بار سعي کردن از خير خريد منصرف شود، بدون آنکه فکر کند که ممکن است اين خطاهاي پشت سر هم عمدي بوده و کاسه اي زير نيم کاسه باشد.

غفلت کنید پولتان می رود

مدتي بعد که خريدار بينوا سراغ حساب بانکي‌اش مي‌رود متوجه مي‌شود که مبلغ زيادي از حساب بانکي وي کم و کسر شده بدون اینکه خودش برداشتی داشته باشد.

بله؛ برخي فروشندگان VPN اين روزها با جعل صفحات خريد اينترنتي برخي از بانک‌هاي کشور اطلاعات حساب کاربري بانکي برخي از هموطنان را سرقت کرده و مبادرت به خالي کردن حساب‌هاي بانکي شهروندان مي‌کنند.

راه حل چیست؟

يک راه حل بسيار ساده براي در امان ماندن از اين کلاهبرداري وجود دارد که حتما بايد به آن توجه کنيم و اينکه حتما موقع پرداخت اينترنتي اطمينان حاصل کنيم که صفحه مورد نظر واقعا متعلق به بانک باشد. در این مواقع حتما آدرس درگاه پرداخت را چک کنید و با مقایسه با ادرس سایت بانک مطمئن شوید که آدرس تقلبی نیست.

فیشینگ چیست؟

فيشينگ (Phishing)، به معناي کپي همانند سازي شده از يک صفحه اينترنتي آشنا است که کاربر را گمراه کرده و در واقع وسيله اي براي به دست آوردن اطلاعات شخصي وي به شمار ميآيد. پیش‌تر ما نیز در راه پرداخت مطلب دیگری در مورد فروش اینترنتی VPN در ایران کار کرده بودیم که می‌توانید از اینجا آن را مشاهده کنید.

منبع: پایگاه خبری پلیس ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.