پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
دیجی کالا امکان پرداخت آنلاین تا لحظه تحویل کالا را در دوران کرونا فراهم کرد
پرداخت آنلاین در خریدهای اینترنتی یکی از عوامل انگیزهبخش و ترغیبکننده در دنیای تجارت الکترونیک برای فروشندگان و به ویژه کاربران است. این قابلیت، به ویژه در زمان شیوع ویروس کرونا امکان قابل توجهی است که میتواند از سرعت و احتمال انتقال این بیماری جلوگیری کند. با این حال، دلایل مختلفی وجود دارد که برخی کاربران را از پرداخت اینترنتی به هنگام خرید آنلاین باز میدارد و پرداخت در محل را همچنان به گزینه قابل قبولی برای بسیاری از کاربران تبدیل میکند. در ادامه درباره دلایل ترجیح پرداخت در محل به جای پرداخت آنلاین به هنگام خرید از دیجیکالا میگوییم و راهکار دیجیکالا را برای آن دسته از کاربرانی که میخواهند در دوران کرونا هم پرداخت آنلاین خود را پس از سفارش و پیش از دریافت کالا توسط مأمور تحویل انجام دهند توضیح میدهیم.
تغییر روشهای پرداخت در دیجیکالا پیش و پس از کرونا
تا پیش از شیوع ویروس کرونا روشهای پرداخت در خرید از دیجیکالا هم به صورت پرداخت در محل و هم به صورت آنلاین انجام میشد. پس از شیوع همه گیر ویروس کرونا دیجی کالا گزینه پرداخت در محل را در راستای رعایت پروتکلهای بهداشتی و کاهش احتمال انتقال بیماری، از روشهای پرداخت خود حذف کرد. اما بررسیها نشان داد که با وجود این موضوع، برخی از کاربران دیجیکالا تمایل داشتند امکان پرداخت در محل را همچنان داشته باشند. این دسته از کاربران یا به سختی به پرداختهای آنلاین اعتماد میکنند و یا ترجیح میدهند مبلغ قابل پرداخت برای خریدشان در مدت زمان بیشتری نزد خودشان باقی بماند. این اتفاق به ویژه برای سبدهای خریدی که بازه زمانی طولانیتری تا دریافت کالا دارند پیش میآید. یعنی توانایی پرداخت دیرهنگامتر یک ارزش برای برخی از کاربران محسوب میشود.
کاربران به چند دلیل ممکن است پرداخت در محل را به پرداخت آنلاین ترجیح دهند که به ترتیب اولویت به این صورت است:
- اطمینان نداشتن از تحویل سالم سفارش
- تمایل به پرداخت دیرتر مبلغ سفارش
- نداشتن رمز پویا یا مشکل در دریافت رمز پویا
- اطمینان نداشتن از پرداخت آنلاین
مشتریمحوری در اولویت ارزشهای سازمانی دیجیکالاست. بر همین اساس دیجیکالا با شناسایی آن دسته از کاربرانی که از پرداخت آنلاین بلافاصله بعد از خرید اجتناب میکنند راهکار جدیدی ارائه داده است.
قابلیت پرداخت آنلاین تا لحظه تحویل سفارش
دیجیکالا در دوران کرونا امکان پرداخت آنلاین تا لحظه تحویل سفارش را برای کاربران فراهم کرده که با این قابلیت، آنها میتوانند با یک تیر دو نشان بزنند؛ هم با اجتناب از پرداخت در محل، در رعایت پروتکلهای بهداشتی مشارکت میکنند و ریسک انتقال ویروس را پایین میآورند و هم برای سبدهای خریدی که بازه زمانی طولانیتری تا زمان تحویل سفارش دارند، پرداخت را به تعویق میاندازند. در صورتی که بخواهید از این قابلیت استفاده کنید به هنگام سفارش، با پیام زیر روبهرو میشوید؛
پس از پر کردن اطلاعات ارسال، انتخاب کالاهای دلخواه خود و افزودن آنها به سبد خرید، وارد مرحله پرداخت میشوید. برای استفاده از امکان پرداخت آنلاین تا لحظه دریافت کالا، گزینه پرداخت در محل (با کارت بانکی) را انتخاب کنید و گزینه پرداخت و ثبت نهایی سفارش را انتخاب کنید؛
با ثبت موفقیت آمیز سفارش، یک پیام ظاهر میشود که مبلغ با استفاده از دستگاه کارتخوان سیار در هنگام تحویل سفارش دریافت میشود. هرچند شما میتوانید سفارش خود را هر زمان پس از ثبت سفارش همچنان به صورت اینترنتی پرداخت کنید.
دیجیکالا امیدوار است این اقدام در نحوه پرداخت سفارشها در دوران کرونا برای آن دسته از کاربرانی که ترجیح میدهند در انتهای بازه زمانی دریافت کالا مبلغ سفارش را پرداخت کنند کارساز باشد و تجربه لذتبخشی در خرید برای آنها رقم بزند.