راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

۲۰ شرکت دانش‌بنیان با توان ورود به بازار اوراسیا شناسایی شدند

از سوی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۲۰ شرکت با ظرفیت و توان وارد شدن به ‌بازار اوراسیا انتخاب شدند.

۳۸۰ ردیف کد تعرفه، فرصتی است که بازار اوراسیا به شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور می‌دهد تا بتوانند محصولات و خدمات خود را به ۵ کشور عضو این بازار عرضه کنند. کشورهای روسیه، بلاروس، قرقیزستان، ارمنستان و قزاقزستان در این بازار حضور دارند و از آبان‌ماه سال گذشته با عضویت موقت ۳ ساله ایران در جمع خود موافقت کردند. هند و ترکیه هم در صف انتظار ورود به این بازار ایستاده‌اند.

مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اوایل امسال پروژه‌ای را برای بررسی وضعیت صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان، رفع مشکلات صادراتی و ارتقای توان آنها برای این کار آغاز کرد. در این پروژه بیش از ۱۴۰ شرکت دانش‌بنیان توانمند شناسایی شدند تا به بازار اوراسیا دسترسی پیدا کنند .

این مرکز اعلام کرد: «با توجه به گستردگی موضوعات، برای این کار ۲۰ شرکتی که ظرفیت به مراتب بالاتری برای ورود به این بازار دارند، انتخاب، و به کارگزار معرفی شدند. نتایج این پروژه هم به زودی به شکل وبیناری آنلاین به دیگر شرکت‌ها ارائه خواهد شد.»

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.