پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
کتاب هوش مصنوعی با حمایت بیمه رازی منتشر شد
کتاب هوش مصنوعی که انتشارات مجله کسبوکار هاروارد در سال ۲۰۱۹ روانه بازار کرده بود، توسط انتشارات راه پرداخت ترجمه و با حمایت بیمه رازی، ۲۱ مهرماه سال جاری منتشر شد.
این کتاب از ۱۲ مقاله تشکیل شده است که نوشته نویسندگان برجسته مجله کسبوکار هاروارد است. توماس اچ داونپورت، جیمز ویلسون و آندرو مکآفی از مشهورترین نظریه پردازانی هستند که در این کتاب، مقالاتی از آنان به چاپ رسیده است.
کتاب هوش مصنوعی توضیح میدهد که بیش از ۲۵۰ سال است که نوآوریهای مربوط به فناوری، محرکهای اساسی رشد اقتصادی هستند. مهمترین این نوآوریها، فناوریهای همهمنظوره هستند که از جمله آنها میتوان به موتور بخار، برق و موتور احتراق داخلی اشاره کرد. هر یک از این فناوریها به شکلگرفتن موج نوآوریها و فرصتهای مکمل، سرعت بخشیدهاند.
در بخشی از مقدمه کتاب، سیدمجید بختیاری، مدیرعامل شرکت بیمه رازی عنوان میکند که هوش مصنوعی به بهبود تجربه مشتری در صنعت بیمه منجر خواهد شد، همچنین این توانایی را دارد که در گامهای بعدی بیمههایی بر پایه هوش مصنوعی ارائه دهد. این محصولات بیمهای، بیمهنامههایی هستند که بر اساس ریسکهایی که توسط هوش مصنوعی شناخته خواهند شد و آنها را تنهایی میتوان بهوسیله هوش مصنوعی طراحی کرد. با توجه به نکات مطرح شده میتوان اینگونه پیشبینی کرد که هوش مصنوعی بیش از هر فناوری دیگری میتواند در آینده خیلی نزدیک پارادایم قالب بر صنعت بیمه را تغییر دهد.
بختیاری در این مقدمه نیز اشاره میکند که شرکت بیمه رازی به عنوان اولین بیمه خصوصی کشور و مطابق با ارزشهای متعالی خود با بهرهگیری از ظرفیت نیروی افراد نخبه و به اقتضای پیشرفتهای موجود در فناوری هوشمصنوعی؛ اقدام به ایجاد سامانهای جهت کشف تقلب و تخلفهای مالی در اکوسیستم ارائه خدمات دیجیتال خود (همراز) کرده است تا با اینکار حقوق بیمهگزاران خود را ارج گذاشته است. همچنین در همین راستا و در جهت ارائه خدمات متنوعتر و تسهیل فرآیندهای بیمهگری، این شرکت توانسته است طرحهای نوینی را با استفاده از این فناوری تعریف کرده که در آینده نزدیک به بهبود تجربه بیمهگزاران از خدمات بیمهگری این شرکت و تغییر نگرش جامعه به صنعت بیمه منجر خواهد شد.