پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
رییس پژوهشکده بیمه: صنعت بیمه به بهرهوری بیتوجه است
کردبچه، رئیس پژوهشکده بیمه در پنجمین عصرانه بهرهوری با موضوع «بهرهوری در صنعت بیمه؛ چالشها و راهکارها»، ضمن ارائه تعریف بهرهوری از دیدگاه اقتصادی، بر لزوم توجه صنعت بیمه به مقوله بهرهوری تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، کردبچه در این نشست گفت: «اهمیت بهرهوری با استفاده از تعریف آن قابل توضیح است. با توجه به این که بهرهوری معادل افزایش تولید یک بنگاه به مقداری فراتر از افزایش نهادهها است، بهرهورتر بودن یعنی سودآورتر و رقابتپذیرتر بودند.»
رییس پژوهشکده بیمه با اشاره بر رابطه سودآوری و بهرهوری و تفاوتهای آنها اظهار داشت: «یکی دیگر از تفاوتهای استفاده از بهرهوری بهجای سودآوری در آن است که وقتی از شاخص بهرهوری برای ارزیابی عملکرد استفاده میکنیم به سبب آنکه این شاخص مبتنی بر قیمتهای ثابت (حذف اثر تورم) است دچار توهم پولی نخواهیم شد و هر افزایش ریالی را به معنای بهبود عملکرد تلقی نخواهیم کرد. در صورتی که این خطا در استفاده از سودآوری، بسیار رایج است.»
او با استناد به گزارش سال 2019 سازمان بهرهوری آسیایی (APO)، در توضیح اهمیت بهرهوری در تأمین رشد و رفاه بالاتر، اشاره کرد که سهم بهرهوری از رشد سالانه تولید ناخالص داخلی کشورهای موفق آسیایی در طول 50 سال گذشته بهطور متوسط، سالانه بیش از 30 درصد بوده است در حالی که رقم مشابه برای اقتصاد منبع محور ایران در طول این دوره صفر بوده است.
کردبچه با استناد به گزارش مؤسسه مکنزی (2019) تاکید کرد: «بیتوجهی صنعت بیمه به بهرهوری فقط مخصوص ایران نیست بلکه موضوعی جهانی است. در این گزارش با عنوان ضرورت بهرهوری در صنعت بیمه، نشان داده شده است که رشد فزاینده نسبت هزینهها (شامل هزینههای فروش، هزینههای عمومی و هزینههای اداری) به درآمد در شرکتهای بیمه در مقایسه با رشد کاهنده همین نسبت در شرکتهای بزرگ در صنایع دیگر در دوره 2012 تا 2017، به دلیل بیتوجهی صنعت بیمه جهانی به بهرهوری بوده است.»
رییس پژوهشکده بیمه افزود: «مطابق این گزارش مدیریت موفقِ هزینه در شرکتهای بزرگ بیمهای مرهون بهرهگیری از صرفههای مقیاس و در شرکتهای کوچک ناشی از مدیریت فرایند (استفاده از مدلهای عملیاتی ساده، فعالیت در بخشهای کاملاً استاندارد و توسعه بخش آیتی و …) بوده است.»
او تصریح کرد: «بر اساس گزارش مؤسسه مکنزی، صنعت بیمه برای ارتقاء بهرهوری نیازمند گذر شرکتها از رویکردهای سنتی و توجه به تعالی سازمانی با اقداماتی نظیر بهینهسازی بخشهای خاص سازمان مانند صدور و پرداخت خسارت، ارتقاء توانمندیهای موجود، سادهسازی ساختار، تغییر قلمرو و ورود به حوزههای جدید مثل بانک-بیمه، تبدیل کسبوکار و تصرف حوزههای مختلف و چابکی شرکت میباشد.»