راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توسعه استراتژی تعامل دیجیتال بانک امریکا

آمار مراجعه مشتریان به شعب فیزیکی بانک آمریکا کاهش پیدا کرده است، اما این بانک به پایگاه کاربران دیجیتال عظیمی مجهز است و می‌تواند بازارش را به سمت آن‌ها هدایت کند. این بانک گزارش کرده که در سه ماه دوم سال 2020، 39.3 میلیون کاربر دیجیتال فعال داشته که 30.3 میلیون نفر از آن‌ها را کاربران فعال موبایلی تشکیل می‌دهند.

بانک آمریکا به‌تازگی تغییری روی اپلیکیشن بانکی اصلی‌‌اش اعمال کرده و قابلیت‌های بانکداری خرد و بخشی از عملیات کارگزاری خرد و بانک اختصاصی را در یک اپلیکیشن ادغام کرده است. پیش از این، ویژگی‌های مذکور به عنوان بخشی از اپلیکیشن‌های جداگانه در اختیار مردم قرار داده می‌شدند.

جزئیات ویژگی‌هایی که ادغام شده‌اند، عبارتند از امکان مشاهده حساب یکپارچه برای حساب‌های بانکداری اختصاصی مریل و بانک آمریکا، فراهم کردن امکان دسترسی به اطلاعات موجودی سبد سهام و فعالیت‌های معاملاتی برای دستیار مجازی اریکا و قابلیت ارتباط با یک مشاور.

این اپلیکیشنِ به‌روزرسانی‌شده، در مقایسه با اپلیکیشن‌هایی مانند مدیریت معامله و سبد سهام مریل اج، که به صورت مجزا فعالیت می‌کنند، سطح پایین‌تری دارد؛ با این حال، بانک آمریکا به دنبال پیاده‌سازی این نوع از طرح ادغام خدمات در شعب خود است و چنین اقدامی، یک اقدام رو به جلو در راستای این هدف به شمار می‌رود.

حجم پایگاه کاربران بانک آمریکا بسیار عظیم است و تمامی افرادی که جزو این پایگاه کاربران هستند، جزو مخاطبان محصولات دیجیتال این بانک به شمار می‌روند.

بیماری همه‌گیر کرونا همچنان در دنیا یکه‌تازی می‌کند و همین موضوع، باعث شده فراهم کردن امکان فروش دیجیتال در تمامی خطوط ارائه محصول، به عنصری حیاتی برای رشد موسسات مالی تبدیل شود. نرخ بهره‌ها کاهش یافته‌اند و سرعت رشد سپرده‌ها، گوی سبقت را از وام‌ها ربوده‌اند. این دو عامل، باعث شده‌اند بانک آمریکا و همتایانش تحت فشار قرار بگیرند.

آمار مراجعه مشتریان به شعب فیزیکی بانک آمریکا کاهش پیدا کرده است، اما این بانک به پایگاه کاربران دیجیتال عظیمی مجهز است و می‌تواند بازارش را به سمت آن‌ها هدایت کند. این بانک گزارش کرده که در سه ماه دوم سال 2020، 39.3 میلیون کاربر دیجیتال فعال داشته که 30.3 میلیون نفر از آن‌ها را کاربران فعال موبایلی تشکیل می‌دهند.

تعداد کاربران فعال بانکداری دیجیتال بانک آمریکا (با مقیاس میلیون نفر)

بانک آمریکا با موفقیت توانسته مشتریان دیجیتالش را به خرید محصول ترغیب کند؛ شروع بیماری همه‌گیر نیز عاملی بوده که موجب شده آمار خرید مشتریان، با رشدی جهشی روبرو شود. طبق گزارش این بانک، 47 درصد از فروش سه ماهه دوم سال، از طریق کانال‌های دیجیتال انجام گرفته است. این آمار در سه ماهه اول سال 33 درصد بوده است.

با ادغام خدمات دیجیتال، مشتریان خیلی راحت‌ می‌توانند بین محصولات مختلف ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها استفاده کنند. خدمات اپلیکیشن موبایلی مربوط به مریل، بنک آف آمریکا پرایوت ولث و بانکداری خرد بانک آمریکا، هر کدام به تنهایی نیز به فعالیتشان ادامه خواهند داد؛ اما وقتی چند قابلیت در یک اپلیکیشن گردآوری می‌شوند، بانک‌ راحت‌تر می‌تواند مشتریان را به استفاده از محصولات و خدمات مختلفش ترغیب کند.

مشتریان اپلیکیشن بانکداری خرد بانک آمریکا، برای یک مدت طولانی، از آن برای بررسی مانده حساب جاری و کارت اعتباری‌شان استفاده کرده‌اند. اپلیکیشن مذکور طی این مدت، محصولات دیگری را نیز به خدماتش اضافه کرده و امکان افتتاح حساب و استفاده از برنامه‌های وام‌دهی خرد را برای کاربرانش مهیا کرده است؛ اما بانک آمریکا با ادغام خدمات بیشتر، قصد دارد فرصت جدیدی فراهم کند و راه را برای توسعه روابط عمیق‌ و چندجانبه با بخش گسترده‌تری از مشتریان هموار سازد.

منبع بیزینس‌اینسایدر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.