پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت همکاران سیستم برگزار شد / به ازای هر سهم 100 تومان تقسیم شد
مجمع عمومی سال ۹۸ همکاران سیستم روز یکشنبه ۲۵ خرداد در سالن کنفرانس دفتر مرکزی شرکت برگزار شد. با توجه به شرایط شیوع بیماری کووید-۱۹ مجمع امسال براساس دستورالعملهای سازمان بورس و با رعایت اصول بهداشتی و فاصلهگذاری اجتماعی به دو شکل آنلاین و حضوری برگزار شد. در این برنامه علاوهبر تصویب صورتهای مالی و ارائه گزارشهای عملکردی، مدیرعامل و اعضا هیاتمدیره همکاران سیستم پاسخگوی پرسشهای سهامداران در خصوص اقدامات انجامشده و چشمانداز آتی شرکت بودند.
این جلسه که با حضور ۳۴ نفر سهامدار با مالکیت ۸۳.۹۷ درصدی سهام شرکت، نمایندگان سازمان بورس و موسسه حسابرسی نویننگر مانا برگزار شد، پیشنهاد هیاتمدیره مبنیبر توزیع ۱۰۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم به تصویب رسید که از تاریخ سوم تیرماه قابل دریافت است.
فرید فولادی مدیرعامل همکاران سیستم از رشد ۶۲ درصدی درآمد شرکت اصلی، رشد ۱۸ درصدی مشتریان و رشد ۷۵ درصدی سود در سال ۹۸ خبر داد و گفت: «با وجود شرایط سال ۹۸ عملکرد بسیار موفقی داشتیم. سال ۹۸ موفقتر از سال ۹۷ بودیم و این مسیری است که همکاران سیستم همواره در این سالها دنبال کرده است.»
به گفته فولادی تعداد مشتریان همکاران سیستم از مرز ۶۱۰۰۰ مشتری عبور کرده است.
فولادی همچنین به نقش حیاتی IT در شرایط جدید و تأثیر آن در آینده اشاره کرد و گفت: «این موضوع نویدبخش آیندهای روشنتر است و ما در همکاران سیستم با سرعت و کیفیت بیشتر به ارائه خدمات به سازمانها میپردازیم تا آنها بتوانند خردمندانهتر و پایدارتر سازمانشان را اداره کنند.»
مرور عملکرد مالی شرکت
فولادی با پرداختن به جزییات عملکرد مالی همکاران سیستم در سال ۹۸ گفت: «آمارها نشان میدهند که همکاران سیستم سال گذشته نیز در مسیر موفقیت و انجام کامل تعهدات سهامداران حرکت کرده است.»
او در ادامه با اشاره به رویکرد توسعه شبکه همکاران سیستم گفت: «توسعه از طریق شرکای تجاری ما را چابکتر و امکان توسعه سریعتر را فراهم میکند. هزینههای ثابت را به هزینههای متغیر تبدیل کرده و کارایی شرکت را هم افزایش میدهد. تجربه ما در سال گذشته و افزایش چهار درصدی حاشیه سود نشان داد که این مدل به درستی پاسخگوست.»
فرید فولادی در ادامه گفت: «یکی از دلایل پایداری همکاران سیستم و عملکرد باثبات در فرازونشیبها، گستردگی بازار و ارائه راهکار برای صنایع و کسبوکارها در اندازههای مختلف است.»
او با اشاره به سهم بازار همکاران سیستم در صنایع مختلف از رشد مشتریان شرکت در صنایع پتروشیمی، غذایی و قطعهسازی نسبت به سال گذشته خبر داد. او همچنین گفت: «هماکنون بیش از ۶۵ درصد از شرکتهای حاضر در بورس و فرابورس از راهکارهای همکاران سیستم استفاده میکنند.»
مدیرعامل همکاران سیستم در تشریح حوزههای درآمدی کسبوکار شرکت گفت: «بخشی از افزایش درآمد شرکت به دلیل افزایش تعداد مشتریان است که پایداری آینده را برای ما به همراه دارد. بخش دیگری از محل شرکتهای بزرگی است که به ما اعتماد میکنند و از محصول ما برای مدیریت کسبوکارهای بزرگ استفاده میکنند.»
او در ادامه به راهکاران ابری؛ یکی از خطوط اصلی و استراتژیک همکاران سیستم اشاره کرد و گفت: «این راهکار مبتنی بر رایانش ابری با استقبال قابلتوجهی از بازار روبهرو است و در سال گذشته درآمد ما از محل فروش این نرمافزار ۲۸۸ درصد رشد داشته است.»
فولادی در ادامه به شرح دستاوردهای یکی از شرکتهای استراتژیک همکاران سیستم؛ سپیدار سیستم آسیا پرداخت و از برنامه این شرکت برای عرضه نرمافزارهایش بر بستر ابر خبر داد که به گفتهٔ او این کار یک تجربهٔ کاربری متفاوت و فضایی جدید در کسبوکار ایجاد خواهد کرد. وی افزود: «سپیدار با برند خوشنام و معتبری که در بازار ایجاد کرده است؛ همچنان روند رشد صعودی را طی میکند و آیندهٔ درخشانی پیش روی این شرکت است. مایلم این خبر خوش را هم اعلام کنم که سپیدار بهزودی وارد بورس میشود.»
به گفته فولادی سپیدار افزونبر رشد شاخصهای فروش و جذب مشتری؛ سال گذشته سیستمهای مدیریت تردد و پخش خود را به همراه امکانات موبایل به بازار عرضه کرده است.
دستاوردهای سپیدار و دشت همکاران سیستم در سال ۹۸
- رشد ۶۳ درصدی فروش سپیدار و رشد ۵۲ درصدی فروش دشت
- جذب بیش از ۲۶۰ نماینده فروش سپیدار و دشت
- رشد ۲۱ درصدی تعداد مشتریان
بخش بعدی صحبتهای مدیرعامل همکاران سیستم به تشریح تحقق اهداف کلان شرکت اختصاص داشت. فولادی در این بخش با اشاره به اینکه با وجود شرایط دشوار ماه پایانی سال، شرکت موفق شده است همه اهداف سال گذشته را با موفقیت محقق کند، گفت: «بال سود و درآمد، بال بقای شرکت است، اما آنچه آینده ما را میسازد بال توسعه است. هیاتمدیره همکاران سیستم هر سال در یک کار فشرده و دقیق، اهداف استراتژیک را برای آینده طراحی میکند و همه ما برای پیشبرد آنها برنامهریزی میکنیم. با توجه به شرایط خاصی که در ابتدای سال داشتیم، هیاتمدیره یکبار اهداف را بازنگری کرد تا برای موفقشدن در شرایط جدید آماده باشیم.»
فولادی در تشریح دستاوردهای شرکت در زمینه راهکارهای مبتنی بر رایانش ابری گفت: «در دو سال گذشته فعالیتهای زیادی برای فرهنگسازیِ اهمیت و کاربرد سیستمهای ابری انجام دادیم. یکی از مزیتهای مهم این راهکارها کاهش هزینههای تأمین و نگهداشت سختافزار است که در شرایط کنونی پرداخت این هزینهها نسبت به گذشته سختتر هم شده است این راهکارها برای مشتریان بهصرفهاند. در ماههای اخیر هم با توجه به روی آوردن بسیاری از شرکتها به «دورکاری»، موضوع امنیت و دسترسی به سیستمها اهمیت بیشتری پیدا کرده است. ما هم این اطمینان را به مشتریانمان میدهیم که در پیشبرد موثرتر این فرایند همراهشان هستیم.»
به گفته فولادی در سال ۹۸ تعداد مشتریان مشتریان راهکاران ابری با رشد دو برابری به ۷۰۰ مشتری رسیده است. راهکاران ابری امروز ۳۰۰۰ کاربر دارد که در هرزمان و از هر نقطهای، میتوانند به سیستم وصل شوند. امروز از هر دو مشتری جدیدی که به همکاران سیستم اضافه میشوند یک مشتری راهکاران ابری را انتخاب میکند که نرمافزاری امن، بهصرفه و پایدار است. در سال ۹۹ نیز با توسعهٔ بازار، شبکهٔ فروش در کنار خدمات زیرساختی ابرآمد، قصد داریم تا تعداد مشتریانمان را به بیش از دو برابر افزایش دهیم.
گام تازه همکاران سیستم در زمینه خدمات رایانش ابری
تأسیس شرکت ابرآمد و معرفی خدمات آن محور دیگر صحبتهای مدیرعامل همکاران سیستم بود. فرید فولادی در صحبتهای خود با سهامداران، با اشاره به تأسیس شرکت «ابرآمد» در سهماهه سوم سال ۹۸ گفت: «ابرآمد عرضهکننده خدمات جدید در بخشهای زیرساختهای ابری است. «بسته دورکاری» اولین محصولی است که این شرکت در شرایط بیماری کووید-۱۹ به بازار عرضه کرد. این بسته شامل مجموعهای از ابزارهای ضروری برای ایجاد یک ساختار دورکار مبتنی بر رایانش ابری است.»
او در ادامه افزود: «انتظار داریم ابرآمد بتواند به زودی بخش خوبی از درآمد همکاران سیستم را تشکیل بدهد.»
افزایش توان پاسخگویی محصولی در بستر فرایار
فرید فولادی در ادامه به افزایش توان پاسخگویی محصولی همکاران سیستم به کمک ابزار فرایار راهکاران اشاره کرد و گفت: «به کمک ابزار فرایار مشتریان ما میتوانند به راحتی فرایندهای خاص سازمانشان را که در سیستم وجود ندارد، به عنوان یک محصول جدید طراحی کنند. آمارها نشان میدهند که در این زمینه درآمد ما ۱۲۸ درصد رشد داشته است. اهدافی که درنظر گرفته بودیم، محقق شدهاند. در سال گذشته به نیاز بیش از ۲۸۰ مشتری پاسخ دادهایم و بستری به نام «بازار» هم طراحی کردهایم که به زودی آن را برای عموم رونمایی میکنیم.
در این بستر شرکتهای IT دیگر هم میتوانند نرمافزار تولید کنند و آن را به راهکاران اضافه کنند.» وی افزود: «در سال آینده علاوه بر توسعهٔ اکوسیستم فرایار، شبکهٔ شرکای تجاری فعالمان را هم گسترش دهیم.»
راهکاران با ۱۲۵۰۰۰ کاربر در مسیر توسعه
مدیرعامل همکاران سیستم با اشاره به رشد ۶۶ درصدی مشتریان راهکاران؛ ERP بومی شرکت، از رسیدن به مرز ۴۹۰۰ مشتری و ۱۲۵۰۰۰ کاربر خبر داد. بیش از ۶۰۰ شرکت از مشتریان همکاران سیستم هم سیستمهایشان را به راهکاران ارتقاء دادهاند.
فولادی در ادامه به تشریح ارزشآفرینی راهکاران در بازارهای تخصصی و صنایع مختلف پرداخت. او در این زمینه گفت: «با سهم بازار ۶۵ درصدی و تجربه موفقی که در صنعت پتروشیمی به دست آوردیم؛ تمرکز بر صنایع پخش، خردهفروشی و سیمان را به شکل تخصصیتر دنبال کردیم.
برای نمونه در صنعت پخش که از سه سال پیش در آن متمرکز هستیم، موفق شدیم بیش از ۱۳۰ مشتری جذب کنیم. سال گذشته راهکار جدیدی به نام «فرسان» را عرضه کردیم که در واقع یک پل ارتباطی بین فروشگاهها و شرکتهای پخش است و با سیستمهای پخش راهکاران یکپارچه است. فرسان مراجعه حضوری و رفتوآمد موزعین و ویزیتورها به فروشگاهها را کاهش میدهد.
در نتیجه در شرایط فعلی تأثیر قابلتوجهی در پیشبرد غیرحضوری حفظ سلامت و فعالیتهای مشتریان دارد. سال گذشته راهکار خردهفروشی ما با استقبال بازار روبهرو شد؛ چون به مجموعهای از فرایندها از خرید محصول تا فروش و پخش پاسخ دادیم. در سال ۹۹ این راهکار را بر بستر ابر عرضه خواهیم کرد.»
عرضه راهکاران بخش عمومی
مدیرعامل همکاران سیستم در ادامه صحبتهای خود از عرضه «راهکاران بخش عمومی» برای شرکتها و سازمانهای دولتی خبر داد و افزود: «مزیت مهم این راهکار این است که به سازمانهای دولتی کمک میکند تا سازمان و اداراتشان را به شکل متمرکز مدیریت کنند. یکپارچگی راهکاران بخش عمومی و راهکاران هم کمک میکند تا دست بازتری برای پوشش فرایندهای آینده سازمانهای دولتی داشته باشیم. در پایان سال ۹۹ همه آنچه سازمانهای دولتی در بکآفیس به آن نیاز دارند را در سبد محصولیمان خواهیم داشت.»
شبکهسازی و چابکی بیشتر در توسعه
فولادی در بخش دیگری از صحبتهای خود به رویکرد ایجاد شبکه شرکای استراتژیک با هدف پوشش گستردهتر بازار و پاسخگویی کاملتر به نیازهای مشتریان اشاره کرد. به گفته فولادی در این راستا در سال گذشته، علاوه بر شراکت در تأسیس شرکت ابرآمد، همکاران سیستم چهار شرکت استانی به نام همپیمان تأسیس کرده است. شرکتهای همپیمان شریک تجاری همکاران سیستم هستند و با بازارگشایی پرقدرتتر در استانها میتوانند شبکهٔ خدمترسانی همکاران سیستم را گسترش دهند.
فولادی در این زمینه افزود: «سال گذشته با در اختیار گرفتن بخشی از سهام شرکت سرونو، نرم افزار SarvCRM) CRM) را به سبد محصولاتمان اضافه کردیم. این نرمافزار با راهکاران و سپیدار یکپارچه است و بربستر ابر عرضه میشود.»
بهروزآوری تکنولوژی محصولات
مدیرعامل همکاران سیستم گفت: « یکی از اهداف و نقاط تمرکز همکاران سیستم در سال ۹۹ به روزآوری تکنولوژی محصولات است. به کمک یک تیم متخصص در ششماهه دوم سال ۹۸ زیرساختهای شرکت را برای این کار آماده کردیم و ظرف امسال و سال آینده، محصولاتمان را به زیرساخت جدید انتقال میدهیم. این تغییر تجربه متفاوتی را برای مشتریان و کاربران سیستمهایمان ایجاد خواهد کرد.
به شکلی که بدون تغییر نرمافزار، رابطه کاربری پیشرفته با سرعت و بهرهوری بیشتر را در اختیار خواهند گرفت. این تکنولوژیها مسیر توسعه محصولاتمان را در راستای روندهای روز دنیا مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی باز خواهد کرد.»
فولادی در بخش پایانی صحبتهای خود به عزم شرکت برای توسعه سرمایههای انسانی شرکت پرداخت و از عملکرد موفق و باکیفیت شرکت در مدت سه ماه دورکاری خبر داد.