راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونه خلافی خودرو را به صورت آنلاین دریافت و پرداخت کنیم؟

این روزها با پیشرفت فناوری و گسترش ارتباطات به راحتی می‌توان بسیاری از فعالیت‌های خود را به کمک تلفن هوشمند انجام داد. در حال حضور و با وجود شیوع ویرس کرونا می‌توانیم با کمک فناوری هم کارهای خود را در خانه انجام دهیم و هم در خانه بمانیم. دریافت و پرداخت خلافی خودرو نیز از جمله مواردی است که نیازی به مراجعه حضوری ندارد و می‌توان به راحتی و به صورت آنلاین آن را پرداخت کرد. در این مطلب قصد داریم تا نحوه پرداخت آنلاین خلافی خودرو را در اپلیکیشن‌های مختلف آموزش دهیم.


اپلیکیشن 724


1- برای این کار ابتدا اپلیکیشن ۷۲۴ را از کافه بازار، گوگل پلی، ایران اپس، مایکت، چارخونه یا از خود سایت ۷۲۴ به آدرس www.724sep.ir دانلود و نصب کنید.

2- پس از واردن شدن به قسمت قبضینو، گزینه خلافی را انتخاب کنید.

3- سپس باید شماره پشت کارت خودرو یا موتور را وارد و درنهایت گزینه «استعلام» را انتخاب کنید.

4- درنتیجه تمامی خلافی‌های شما نمایش داده می‌شود. برای پرداخت آنها، روی دایره کنارشان کلیک و گزینه «پرداخت» را انتخاب کنید.

5- پس از وارد کردن اطالاعات کارت بانکی خود در درگاه پرداختی، پرداخت شما با موفیت انجام می‌شود.

ا

اپلیکیشن تهران من


هدف اپلیکیشن تهران من این است که مردم به جای استفاده از برنامه‎های متعدد، از یک برنامه جهت استفاده از خدمات شهروندی بهره‌مند شوند. امور مربوط به طرح ترافیک و خودرو، پرداخت کلیه قبض‌های خدماتی، عوارض شهرداری تهران و تهیه بلیت و شارژ کارت مترو از جمله مواردی است که در این برنامه در دسترس است.

1- برنامه تهران من را از سایت my.tehran.ir دانلود کنید.

2- از قسمت خدمات، خودرو و طرح ترافیک را انتخاب کنید.

3- وارد قسمت خلافی خودرو شوید.

4- شماره پشت کارت خودرو خود را وارد یا بارکد کارت را اسکن کنید.

5- پس از مشاهده جرایم و انتخاب، گزینه پرداخت آنلاین را انتخاب کنید.

6- هنگامی که به درگاه پرداخت متصل شدید اگر مبلغ پرداختی شما بیش از صدهزار تومان است پرداخت با رمز پویا را انتخاب کنید.

*پس از وارد کردن اطلاعات کارت خود جرایم شما در برنامه صفر می‌شود اما ممکن است در سایت راهور حتی به مدت یک هفته زمان ببرد تا جریمه‌های شما صفر شود.


وب‌سایت راهور


با مراجعه به سایت راهور به نشانی www.rahvar120.ir فهرست تخلفات شما به همراه نمره منفی نشان داده می‌شود. در صورت تمایل می‎توانید جرائم راهنمایی و رانندگی خود را آنلاین پرداخت کنید.

1- وارد سایت راهور شوید و گزینه «استعلام تخلفات خودرو و موتور سیکلت» را انتخاب کنید.

2- طبق توضیحات، شماره هشت رقمی پشت کارت خود را وارد کنید.

3- جریمه‌های شما همراه با جزییات نمایش داده می‌شود. پس از انتخاب گزینه مورد نظر وارد قسمت پرداخت شوید.

4- توجه داشته باشد در صورت قرمز بودن وضعیت پرداخت، شما قادر به پرداخت جریمه خود نیستید و باید پس از گذشت چند روز مجددا تلاش کنید.


اپلیکیشن ایوا


ابتدا اپلیکیشن ایوا را از طریق کافه بازار، گوگل‌پلی، اپ‌استور یا سایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد دانلود کنید.

1- از منوی اپلیکیشن ایوا گزینه «استعلام خلافی» را انتخاب کنید.

2- شماره «بارکد پستی خودرو» بر پشت کارت مشخصات وسیله نقلیه درج شده آن را در کادر مربوطه وارد و سپس گزینه «تایید» را انتخاب کنید. همچنین از طریق گزینه «بارکدخوان» می‌توانید بارکد آن را اسکن کنید.

3- در صفحه جدید قبل از هر چیزی توجه کنید که شماره پلاک نمایش داده شده در بالای صفحه با شماره پلاک خودروی شما یکی باشد. تعداد و هزینه مجموع خلافی خودرو در این مرحله قابل مشاهده است.

*در این مرحله می‌توانید به صورت قسطی یا موردی نسبت به پرداخت خلافی خودروی خود اقدام کنید. برای مثال اگر تا کنون ۱۰ تخلف توسط خودروی شما ثبت شده به صورت دلخواه می‌توانید انتخاب کنید تنها مبلغ مربوط به سه تخلف را پرداخت کنید.

4- شرح، مبلغ، محل و تاریخ تخلف از اطلاعاتی هستند که در این صفحه به طور مجزا برای هر تخلف نمایش داده می‌شود. در این بخش امکان انتخاب چند گزینه نیز وجود دارد. گزینه‌های مورد نظر را لمس و سپس گزینه «پرداخت خلافی» را انتخاب کنید.

5- پس از اطمینان از صحت اطلاعات مربوط به تعداد خلافی و هزینه آن، اطلاعات کارت بانکی خود را وارد و سپس گزینه «پرداخت» را انتخاب کنید.

۶- اگر پرداخت شما با موفقیت انجام شود، صفحه زیر را مشاهده می‌کنید.


اپلیکیشن همراه کارت


اپلیکیشن پرداخت همراه کارت، نرم‌افزاری رایگان برای انجام امور روزمره بانکی است. همراه کارت را می‌توان بر روی موبایل و تبلت‌های هوشمند با سیستم‌عامل اندروید و iOS نصب کرد.

1- برای دانلود این اپلیکیشن می‌توانید از طریق کافه بازار، گوگل‌پلی، microsoft و همچنین از طریق سایت شرکت ارتباط فردا اقدام کنید.

2- گزینه خدمات خودرو را انتخاب کنید.

3- پلاک مورد نظر خود را وارد و پس از آن برای دریافت خلافی، شماره پشت کارت خودرو خود را وارد کنید.

4- پس از مشاهده جرایم خود می‌توانید به صورت موردی یا همه، جریمه‌های خود را انتخاب و پرداخت کنید.

5- پس از تایید خلافی خود و انتخاب کارت بانکی مورد نظر و وارد‌کردن اطلاعات کارت بانکی، پرداخت شما انجام ‌می‌شود اما ممکن است در سایت راهور با تاخیر جرائم شما صفر شود.


اپلیکیشن تاپ


1- اپلیکیشن تاپ قابل‌نصب روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS است که برای دانلود این اپلیکیشن می‌توانید از طریق اپ‌استور و گوگل‌پلی و کافه بازار اقدام کنید.

2- وارد قسمت خدمات خودرو شوید.

3- شناسه پرداخت و شناسه قبض جریمه را نوشته یا از طریق بارکد‌خوان وارد کنید.

4- مبلغ پرداختی شما نمایش داده می‌شود و پس از واردکردن اطلاعات کارت بانکی، پرداخت شما با موفقیت انجام می‌پذیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.