پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
در پی شیوع کرونا و تعطیلی کسبوکارها سازمان نصر تهران دبیرخانه بحران تشکیل میدهد
بیش از یک ماه است کشور درگیر اپیدمی ویروس کرونای Covid-19 است. در حالی که این مقطع زمانی اوج فعالیتهای کاری شرکتها است که بنا به توصیههای ستاد بحران، بسیاری از کسبوکارها به حالت نیمه تعطیل در آمده و نیرویهای کار قرنظینه و خانهنشین شدهاند.
در این راستا قرار است دبیرخانه بحران در سازمان نظام صنفی رایانهای تشکیل شود. هدف این دبیرخانه گردآوری درخواستها و مطالبات اعضا و یاری گرفتن از تمام ظرفیتهای ممکن و همکاری با سایر تشکلهای همکار، برای کاهش فشارها و رفع مشکلات کسبوکارهای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات پس از گذراندن از این شرایط بحران است.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران، لطمههای انسانی و از دستدادن عزیزانی در سراسر کشور، تاثیر ترس بیماری و مراقبتهای بهداشتی بر رفتارهای اجتماعی و کسبوکاری، و مهمتر از همه سرعت رشد بحران و نامشخص بودن زمان پایان این دوران، نگرانیها را چند برابر کرده و بهرهوری نیروهای فعال فعلی را نیز به شدت کاهش داده است.
علاوه بر موارد فوق و جنبههای انسانی، موضوع همه کسبوکارها از جنبههای دیگری نیز شدیدا تحت فشار (به طور مشخص شرایط خاص پایانی سال و پرداخت حقوق و عیدی کارمندان) هستند و در صورتی که این فشارها کنترل نشود، ممکن است صدمات غیر قابل جبرانی به آنها وارد شده و بحرانهای دیگری را نیز پس از گذراندن بحران کرونا شاهد باشیم.
شایان ذکر است عمده تمرکز و توجه فعلی دولت بر کنترل روزانه بحران بیماری و حل مسائل روز درمان، معیشت طبقه محروم و آسیبهای آشکار فضای کساد کسبوکار است. اما واقعیت آن است که عمده چالشهای کسبوکارها بعد از فروکش کردن شرایط اضطرار و بحران نمایان خواهند شد. به عنوان نمونهای از این چالشها، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- زمان قراردادها و تعهدات مرتبط با تحویل پروژهها.
- عدم ایفای تعهدات مالی کارفرمایان بخشهای دولتی و عمومی.
- اقساط سر رسید شده وامها.
- تامین و پرداخت حقوق کارکنان در شرایط نیمه تعطیل بنگاهها.
- سررسید پرداختهای بیمه و مالیات و جریمههای تاخیر آنها.
- نیاز به مشمول شدن شرایط فعلی به عنوان «نمونه ای از شرایط فورس ماژور» در قراردادها.
در این راستا، سازمان نظام صنفی رایانهای در راستای مسئولیتهای خود در دفاع از منافع صنف در نظر دارد تا با تشکیل دبیرخانه بحران نسبت به گردآوری درخواستها و مطالبات اعضا اقدام و با یاری گرفتن از تمام ظرفیت های ممکن و با همکاری سایر تشکلهای همکار، برای کاهش فشارها و رفع مشکلات کسبوکارهای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات پس از گذار از شرایط بحران، بکوشد.
به منظور گردآوری مشکلات و چالش های کنونی، اعضای سازمان میتوانند دغدغهها و مشکلات جاری و آینده خود را به آدرس info@irannsr.org ارسال تا پس از دسته بندی مشکلات و با توجه به ظرفیتها، پیگیریهای لازم با نهادهای دولتی، حاکمیتی و تصمیم ساز با هدف دستیابی به راهکارهایی برای رفع مشکلات اعلام شده انجام شود.