پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
احمدی پویا در سخنرانی خود از بانکداری دیجیتال گفت. اینکه در این نوع بانکداری باید شعب زیاد حذف شوند. او در اینباره توضیح داد: «شعب پیش از این نقش تراکنش را انجام میدادند، اما اکنون تراکنشها را ابزارهای پرداختی انجام می دهند. شعب در حال حاضر باید نقش فروشنده را داشته باشند و متناسب با نیاز مشتری به او مشاوره دهند.»
او با بیان اینکه اکنون با مشتری طرف هستیم که زندگی روزمره او با اینترنت و شبکههای اجتماعی آمیخته شده، توضیح داد: «بنابراین کسبوکارها نیز باید سرویسهای خود را متناسب با آنها طراحی کنند.»
معاون توسعه کسبوکار دیجیپی در ادامه با توضیح کانال ارتباط با مشتری گفت: «در نگاه سنتی ایجاد شعب زیاد یا اینترنت بانک از ابزارهای کانال ارتباط با مشتری بوده، اما در نگاه بانکداری دیجیتال بحث کانالهای ارتباطی وجود ندارد، بلکه یک کانال داریم که یکپارچه است.»
بهگفته او در بانکداری دیجیتال در یک کانال ارتباطی یکپارچه باید ابزارهای متعددی ارائه داد که برای مشتری سهولت داشته باشند.
او در ادامه گفت: «اصل اساسی این است که تجربه کاربری دلپذیر را برای مشتری ایجاد کنیم. چالش اساسی ما این است که نمیتوانیم بانکها را وادار کنیم که سرویسهای مبتنی بر بانکداری دیجیتال ارائه دهند. بیشتر فینتکها بهدنبال چهار عمل اصلی پرداخت میروند که شرکتهای پیاسپی آن را انجام میدهند، درصورتی که باید سرویس و خدمتی را طراحی کرد.»
احمدی پویا اشاره کرد: «سازمانی میتواند سرویس ارائه دهد، که دو شرط خلاق و پرانرژی بودن را داشته باشد.»