پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
شرکت بیمه سامان در رویدادی، تعداد از مدیران، کارشناسان و فعالان استارتآپ های فعال در حوزههای مالی و به ویژه صنعت بیمه را طی یک پنل کنار هم جمع کرد و از آنها خواست راهکارهای خود را برای توسعه دامنه فعالیت اینشورتکها و فینتکها ارائه دهند.
به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه سامان، این نشست که با محوریت فرصتها و چالشهای اینشورتکها در غرفه بیمه سامان مستقر در دوازدهمین نمایشگاه بینالمللی بورس، بانک و بیمه (فاینکس 2019) برپا شد، فعالان این عرصه در محل رویداد حاضر شده و به بیان دیدگاههای خود پرداختند.
معاون اجرایی شرکت بیمه سامان در ابتدای این پنل تخصصی تاکید کرد: «هدف نهایی از همکاری با استارتآپها، این است که بخش عمدهای از فروش بیمهنامهها از طریق آنلاین صورت گیرد.»
داوود الماسی افزود: «بیمه سامان از دو سال پیش مدیریت توسعه کانالهای جدید فروش را ایجاد کرده است تا با بهرهگیری از فنآوریهای نوین مالی و آنلاین، بتواند سهم خود را از بازار بیمه افزایش دهد.»
او با بیان اینکه جوانان خلاق و تحصیلکرده در زمینه فناوری اطلاعات، صنایع مالی را با تغییرات مهم و چشمگیری مواجه کردهاند، اظهار کرد: «اینشورتکها روی زنجیره ارزش بیمه اثرات زیادی داشتهاند و هیچ بخشی از این زنجیره نیست که تحت تأثیر این موضوع قرار نگرفته باشد.»
در ادامه این نشست، نمایندگان استارتآپها به بیان نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.
نماینده استارتآپ «از کی» با بیان اینکه استارتآپهای بیمهای نباید فقط به فروش بیمهنامه محدود شوند، گفت: «اگر شرکتهای بیمه بخواهند، میتوانند با همفکری استارتآپها راهکارهای نوینی برای توسعه فروش و خدماترسانی به بیمهگذاران پیدا کنند.»
نماینده استارتآپ «ایزی بیمه» نیز با اشاره به اینکه ایجاد یک زیرساخت برای توانمندسازی نمایندگان فروش شرکتهای بیمه میتواند هدف مطلوبی برای استارتآپها باشد، اظهار کرد: «تجربه موفق و دامنه وسیع حضور فین تکها در صنعت بانکداری، متاسفانه در صنعت بیمه بلااستفاده مانده، در حالی که میتوان از آن به بهترین شکل برای بهبود خدمترسانی به بیمهگزاران استفاده کرد.»
نماینده استارتآپ «هشتگ بیمه» نیز با اعلام اینکه تجربه همکاریاش با شرکت بیمه سامان برای فروش بیمهنامه درمان تکمیلی بسیار موفقیتآمیز بوده است، گفت: «ما توانستهایم طی یک فرایند موردقبول برای بیمهگذاران، به آنها مشاوره آنلاین داده و بیمهنامه درمان را بفروشیم.»
او اظهار کرد: «ما ایدههایی داریم که میتوان بر اساس آن راحتتر، سریعتر و با کیفیتتر بیمهنامههای حوزه سلامت را فروخت، اما این ایدهها باید ارائه و حمایت شوند.»
نماینده استارتآپ «بیتمن» نیز با بیان اینکه متاسفانه دادههای لازم توسط شرکتهای بیمه به سختی در اختیار استارتآپها قرار میگیرد، گفت: «این شکل کار، روند فعالیت ما را کند و بیمهگذار را بی اعتماد میکند، در حالی که امروز زمانی نیست که بتوان دادهها را محدود و یا از آنها سوء استفاده کرد.»
نماینده استارتآپ «با بیمه» هم از اینکه شرکت بیمه سامان نمایندگان استارتآپها را یکجا جمع و نظرات آنها را شنیده، قدردانی کرد و گفت: «میتوان علاوه بر فروش، عملیات ارزیابی خسارت را نیز به استارتآپها سپرد.»
او ادامه داد: «بسیاری از مردم اطلاع چندانی از بیمهنامههای موجود در بازار ندارند، در حالی که استارتآپها میتوانند در حوزه ارائه مشاوره به مردم نیز فعالیتهای جدی داشته باشند.»
معاون اداره توسعه کانالهای فروش بیمه سامان که به عنوان دبیر پنل در این نشست حضور داشت نیز با بیان اینکه طی سالهای آینده تخصصهای سنتی بیمه در حوزه صدور، ارزیابی خسارت و تعیین و ارزیابی ریسکها جای خود را به فناوریهای مبتنی بر نوآوری خواهند داد، گفت: اینشورتک در حال ایجاد تحول در صنعت بیمه است و ایران نیز دستخوش این جهش ژنتیکی خواهد بود، بنابراین بیمه گران میبایست آماده هرگونه انعطاف نسبت به این موج باشند.
آرش فروزان با اشاره به اینکه توسعه محصولات، خدمات و کانالهای فروش بیمه سامان بر پایه اینشورتک رقم خواهد خورد، ادامه داد: «ما به دنبال توسعه بازارهای فروش و استفاده از ابزارهای مختلف در جهت کمک به شبکه فروش هستیم.»
او تاکید کرد: «میتوان از فناوری بلاکچین و از کانسپت ارزهای دیجیتال در صنعت بیمه بهره برد، این اقدام میتواند تمام صنعت بیمه را از مولدهای ارزیابی، نرخ و خسارت تا زیرساختهای فعلی صدور، متحول کند، این زنجیره بلاکها هستند که آینده صنعت پولی و بانکی جهان را به تسخیر خود در خواهند آورد.»
این نشست همچنین با بحث و تبادل نظر میان کارشناسان شرکت بیمه سامان و نمایندگان استارتآپها پیرامون مسائل مطرح شده به صورت چهره به چهره ادامه یافت.