پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
دیجیکالا در یلدای شگفتانگیز ۹۷ چقدر فروخت؟
گزارش آمار خریدها در جشنواره یلدای شگفتانگیز ۹۷ دیجیکالا منتشر شد. در این جشنواره یکمیلیون و ۲۰۰ هزار قلم کالا به فروش رسیده است.
به گزارش روابط عمومی دیجیکالا، تمرکز اصلی جشنواره امسال، حمایت از برندها و کسبوکارهای ایرانی بود. در این جشنواره چهارروزه، بیش از 246 هزار نوع کالا با تخفیف ویژه فراهم شد و یکمیلیون و 200 هزار قلم کالا به فروش رسید. در طول برگزاری جشنواره یلدای شگفتانگیز 97 درمجموع ۱۵ میلیون بازدید از وبسایت و اپلیکیشن دیجیکالا صورت گرفت. از این مقدار، ۹ میلیون بازدید مربوط به وبسایت و ۵ میلیون بازدید متعلق به اپلیکیشن بود. کاربران دیجیکالا در اولین ساعت شروع جشنواره بیش از ۳۳ هزار قلم کالا به سبد خرید خود اضافه کردند.
این جشنواره با همکاری 15 هزار فروشنده در بخش مارکتپلیس (Marketplace) برگزار شد. از این میان، ۳۰۰۰ فروشنده جزو فروشندگان برتر مارکتپلیس دیجیکالا بهحساب میآمدند. فروشندگان برتر، فروشندگانی هستند که عملکرد آنها در نحوه قیمتگذاری و تلاش برای جلب رضایت مشتری مطلوب است.
حمایت از کالاهای ایرانی در یلدای دیجیکالا
یکی از تفاوتهای مهم یلدای شگفتانگیز 97 با سالهای پیش، حمایت زیاد از کالاها و فروشندگان محصولات ایرانی بود. در این جشنواره، دیجیکالا کمیسیون فروش صفر را برای محصولات باکیفیت ایرانی در نظر گرفت و کارمزد دیجیکالا از فروشندگان محصولات ایرانی که عملکرد مطلوب دارند هم صفر بود.
همچنین در طول جشنواره جایگاه ویژهای برای محصولات ایرانی در تمام صفحات دیجیکالا در نظر گرفته شد. در پایان کمپین، 56 درصد از کالاهای فروختهشده در یلدای شگفتانگیز دیجیکالا (50 درصد در بخش کالاهای مارکت پِلیس و 60 درصد مربوط به بخش خرده فروشی) سهم محصولات ایرانی بود.
پشتیبانی تیم تکنولوژی از بزرگترین رویداد خرید اینترنتی ایران
تیم تکنولوژی دیجیکالا امسال آمادهتر از سالهای قبل به استقبال جشنواره یلدای شگفتانگیز رفت. این تیم از چند ماه پیش با توسعه پلتفرم سوپرنوا (Supernova) زیرساخت لازم را برای پشتیبانی از حجم بازدید بسیار زیاد کاربران از وبسایت و اپلیکیشن دیجیکالا فراهم کرد. در نتیجهٔ وجود این پلتفرم، امکان بیش از 15 میلیون بازدید از وبسایت و اپلیکیشن دیجیکالا در زمان جشنواره ایجاد شد.
سوپرنوا یکی از مهمترین دستاوردهای تکنولوژیک گروه دیجیکالا است و زیرساختی برای میزبانی از 100 هزار کسبوکار ایرانی و 200 میلیون کاربر در منطقه ایجاد کرده است. دیجیکالا پلتفرم سوپرنوا را به عنوان یک سیستم جامع در تمام فعالیتهای خود از قبیل انبارداری، فروش، نسخه وب، موبایل، مارکت پِلیس و سایر حوزهها مورد استفاده قرار داده است.
هر ثانیه یک کالا در سراسر ایران به مقصد رسید
در کمپین یلدای شگفتانگیز امسال، در بخش توزیع سفارشها به طور میانگین هر ثانیه یک کالا در سراسر ایران به دست مشتری رسید. درنهایت تعداد کل کالاهای فروخته شده در طول کمپین یلدا به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار کالا رسید. در یلدای امسال سفارشهای یلدایی از 1158 شهر ایران ثبت شد و دورترین نقطه ارسال نسبت به تهران، شهر پسابندر در استان سیستان و بلوچستان بود.
پرطرفدارترین گروه کالایی در این جشنواره لوازمآرایشی و بهداشتی بود و بعدازآن گروه خودرو و ابزار بیش از دیگر گروهها مورد استقبال قرار گرفت. در قسمت سوپرمارکت دیجیکالا هم انواع کنسرو بیشترین میزان فروش کالا را در جشنواره یلدا داشت.
یلدای 97، مشتری محورترین یلدای دیجیکالا
فرایند بهبود عملکرد فروشندگان با بخشهای مختلف از جمله نحوه قیمتگذاری، جلوگیری از فروش کالاهای غیراصل، جلوگیری از تأخیر در ثبت سفارش و کاهش میزان لغو سفارش از طرف فروشندگان همراه بود. دیجیکالا در یلدای امسال تلاش کرد تا همه کاربران از فرایند خرید خود راضی باشند و با بهبود و شفافتر شدن عملکردها، تجربههای ناخوشایند به کمترین میزان ممکن برسد. دستیابی دیجیکالا به این هدف از آمار و اعداد شگفتانگیز یلدای 97 به مراتب ارزشمندتر است.
فرایند بهبود عملکرد فروشندگان با بخشهای مختلف از جمله نحوه قیمتگذاری، جلوگیری از فروش کالاهای غیر اصل، جلوگیری از تأخیر در ثبت سفارش و کاهش میزان لغو سفارش از طرف فروشندگان همراه بود. دیجیکالا در یلدای امسال تلاش کرد تا همه کاربران از فرایند خرید خود راضی باشند و با بهبود و شفافتر شدن عملکردها، تجربههای ناخوشایند به کمترین میزان ممکن برسد. دستیابی دیجیکالا به این هدف از آمار و اعداد شگفتانگیز یلدای 97 به مراتب ارزشمندتر است.