پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
بانک تجارت از سامانه بازرس رونمایی کرد
بانک تجارت باهدف تسهیل و تسریع رسیدگی به درخواستها و شکایات مشتریان از سامانه بازرس رونمایی کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، در مراسمی با حضور کیلانی معاون مدیرعامل این بانک، روسای ادارات و کارشناسان مدیریت امور بازرسی بانک و مسئولین و کارشناسان اداره رسیدگی به تقاضاها و شکایات بانک مرکزی جمهوری اسلامی سامانه بازرس رسماً بهرهبرداری شد.
معاون مدیرعامل بانک تجارت در این مراسم با اشاره به حساسیت و تأکید بانک مرکزی در حوزه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات گفت: «بر اساس استاندارد تعریفشدهای که طی ممیزی انجامشده توسط شرکت TUV NORD در سال 95 انجام شد بانک تجارت نسبت به طراحی و پیادهسازی سامانه بازرس اقدام کرد. ازآنجاکه شکایات همواره فرصتی برای بهبود و اصلاح امور به شمار میرود در بانک تجارت سعی شده عملکرد مناسبی در این حوزه ارائه شود.»
او افزود: «سامانه متمرکز رسیدگی به درخواستها و شکایات مشتریان (بازرس) در راستای انطباق کامل با استاندارد ISO10002:2014 درزمینهٔ رسیدگی به شکایات مشتریان طراحیشده و دسترسی اینترنتی آن در پایگاه رسمی اطلاعرسانی بانک (سامانه رسیدگی به شکایات) فعال و در اختیار مشتریان قرارگرفته است.»
کیلانی بابیان این نکته که سامانه بازرس ازنظر امکانات، نحوه عملکرد و اطلاعرسانی به مشتریان در سیستم بانکی منحصربهفرد است افزود: «سامانه بازرس این امکان را برای مشتریان بانک تجارت فراهم کرده تا از طریق درگاههای ارتباطی متعدد شامل، درگاه اینترنتی به نشانی http://bazresi.tejaratbank.ir، سامانه پیامکی با شماره 10008485، تلفن گویا و نمابر با شمارههای 88895851-88900156- 8889810-88898811 و پست الکترونیکی (ایمیل) به نشانی sh.bazresi@tejaratbank.ir درخواستها و شکایات خود را مطرح نموده و پیگیری کنند.»
معاون مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به متمرکز بودن سامانه بازرس یادآور شد: «مشتریان بانک تجارت در سراسر ایران میتوانند پس از ثبت درخواست یا شکایت خود از طریق هر یک از درگاههای اشارهشده، شماره پیگیری منحصربهفرد 8 رقمی را بهصورت آنلاین و حداکثر ظرف چند ثانیه بهوسیله پیامک، ایمیل، اعلام تلفنی یا اینترنت (با توجه به درگاه انتخابی مشتری برای ثبت درخواست) دریافت کرده و صرفنظر از درگاه ثبت درخواست و با استفاده از کد 8 رقمی مذکور نسبت به پیگیری درخواست خود از طریق هر یک از درگاههای فوق اقدام کنند.»
همچنین اطلاعرسانی لازم در خصوص مراحل مختلف رسیدگی به درخواست مشتری بهصورت خودکار و از طریق پیامک و پست الکترونیکی (در صورت درج صحیح اطلاعات توسط مشتری) انجام میگیرد. این سامانه به دلیل عدم دخالت کاربران بانکی در مرحله ثبت درخواست و دسترسی واحدهای بازرسی سراسر کشور به آن تأثیر قابلملاحظهای در تسریع فرآیند رسیدگیها و درنهایت پاسخگویی مناسب به مشتریان بانک خواهد داشت.
مشتریان بانک تجارت علاوه بر سامانه بازرس کماکان میتوانند درخواست یا شکایت خود را از روشهای غیرمکانیزه (مراجعه حضوری، ارسال رایگان فرمهای تعبیهشده در شعب از طریق پست، نامه کتبی و …) طرح و پیگیری نمایند.