شورای هماهنگی بانکها در اطلاعیهای عنوان کرد: «حسب اطلاعیه هیئت دولت مبنی بر تعطیلی عمومی روز چهارشنبه (یکم مردادماه ۱۴۰۴) در پی تداوم گرمای شدید و ضرورت صرفهجویی در مصرف آب و برق، بانکهای عضو این شورا در استان تهران، در تاریخ مذکور، تعطیل هستند.»
براساس این اطلاعیه، درعینحال، شعب کشیک بانکها که اسامی آنها در وبسایت اطلاعرسانی هر بانک اعلام میشود، به همراه واحدهای فنی و پشتیبان ستادی، از ساعت ٨ الی ۱۲ به منظور خدمترسانی به امور ضروری مشتریان دایر هستند.
شورای هماهنگی بانکها تصمیمگیری درباره نحوه فعالیت بانکها در سایر استانها را برعهده استانداریهای متبوع گذاشته است.
این شورا از از مشتریان بانکها خواسته تا حتیالمقدور از خدمات غیرحضوری و برخط بانکها استفاده کنند.