راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارسال همبرگر با پهپاد توسط اوبر

کمپانی اوبر که تاکنون درزمینهٔ حمل‌ونقل اینترنتی بسیار موفق عمل کرده و دستی نیز در ارسال محموله‌های غذایی دارد، در کنفرانس توسعه اوبر که هفته گذشته در امریکا برگزار شد از ایده جدید فناورانه خود خبر داد.

به گزارش ایران، طبق این ایده، قرار است کمپانی اوبر تا یک سال و نیم آینده، غذا را با کمک پهپاد در کمتر از 5 دقیقه به دست مشتریانش برساند که البته در گام نخست این طرح فقط شامل همبرگر خواهد شد. البته این نخستین بار نیست که سفارش‌های غذایی با پهپاد به دست مشتریان می‌رسد و پیش‌ازاین نیز کمپانی آلفابت (شرکت مادر تخصصی گوگل) در یک پروژه آزمایشی، غذای مکزیکی بوریتو را به دست مشتریان خود در استرالیا و امریکا رسانده است.

این پروژه در نیوزیلند هم اجراشده و این پهپادها به‌صورت آزمایشی پیتزا را به در خانه مشتریان رسانده‌اند اما در همه این نمونه‌های آزمایشی، زمان ارسال محموله بیش از 5 دقیقه بوده است و اگر اوبر موفق به اجرای این طرح شود، یک رکورد از خود به‌جا می‌گذارد. اکنون اوبر 10 محل را در سراسر امریکا برای اجرای این پروژه آزمایشی انتخاب کرده است اما در این میان، قوانین مربوط به امنیت پرواز پهپادها و مرزهای هوایی که برای پرواز آن‌ها تعیین‌شده است، گاه برای این کمپانی دردسرساز می‌شود.

یکی از شهرهایی که اوبر برای اجرای طرح خود انتخاب کرده، سن‌دیه‌گو در کالیفرنیاست و با توجه به وضعیت پرواز پهپادها در این نقطه، انتظار می‌رود باگذشت یک سال و نیم از اجرای طرح آزمایشی، اوبر بتواند درنهایت سفارش‌های انبوه غذا را با پهپاد ارسال کند و به‌بیان‌دیگر این طرح، تجاری‌سازی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.