راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استیو وزنیاک: اتریوم می‌تواند اپل بعدی باشد

استیو وزنیاک، هم‌بنیان‌گذار شرکت اپل می‌گوید که پلتفرم زنجیره بلوک اتریوم می‌تواند اپل بعدی باشد.

وزنیاک این پیش‌بینی را مقابل پنج هزار نفری که در کنفرانس این هفته «ما توسعه‌دهنده هستیم» در وین مطرح کرد و گفت: «اتریوم از آن جهت برای من جذاب است که می‌تواند کارها را انجام دهد و اینکه یک پلتفرم است. همچنین این پتانسیل را دارد تا در طولانی مدت همان تاثیری را داشته باشد که اپل در صنعت داشته است.»

در حال حاضر سرمایه بازار اپل معادل 921 میلیارد دلار است که تقریبا دو و نیم برابر بیشتر از کل سرمایه بازار ارزهای رمزنگاری‌شده است. سرمایه بازار اتریوم هم تقریبا زیر 68 میلیارد دلار است.

همانطور که قبلا در خبرها گفته شده، وزنیاک یکی از طرفداران بیت‌کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری‌شده است و از بیت‌کوین به خاطر کاربردی که در ذخیره ارزش دارد بسیار تعریف و تمجید می‌کرد.

وزنیاک در کنفرانس مانی 2020 سال گذشته گفته بود که یک مقدار مشخص و محدودی از بیت‌کوین می‌تواند وجود داشته باشد. به گفته وزنیاک این ارز می‌تواند واقعی‌تر و اصیل‌تر از دلاری باشد که بیشتر برای مقاصد سیاسی دستکاری می‌شود.

وزنیاک بیت‌کوین را با طلا در یک رتبه‌بندی قرار می‌دهد و می‌گوید: «طلا را می‌توان بارها و بارها استخراج کرد و شاید هم مقدار محدودی از آن در جهان وجود داشته باشد اما درباره بیت‌کوین باید گفت که این ارز بر اساس ریاضیات تنظیم شده است و هیچ کسی هم نمی‌تواند ریاضیات را تغییر دهد.»

متاسفانه چندی پیش وزنیاک به طور تصادفی بسیاری از کوین‌های خودش را به کلاهبرداری که با یک کارت اعتباری دزدی پرداختش را انجام داده بود فروخت.

منبع: CCN

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.