راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تلگرام تاکنون یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار جذب سرمایه از طریق ICO داشته است

اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام توانست با جذب سرمایه 850 میلیون دلاری دیگری توسط عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده (ICO)، مجموع کل سرمایه‌های اندوخته از این طریق را به مبلغ 1.7 میلیارد دلار برساند.

بر اساس گزارشی از چدار، این جذب سرمایه میلیاردی تلگرام، بزرگ‌ترین جذب سرمایه و به عبارتی بزرگ‌ترین ICO انجام‌شده در تاریخ است. تلگرام توانسته در مرحله دوم پیش فروش از طریق ICO، 850 میلیون دلار دیگر نیز به دست آورد و به این ترتیب به مجموع یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار سرمایه برسد.

هدف تلگرام از فروش کوین‌های مجازی گرام خودش این است که بتواند یک شبکه غیرمتمرکز برای اپلیکیشن خودش ایجاد کند. سرمایه‌گذاران می‌بایست در سری دوم جذب سرمایه از طریق ICO حداقل یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام می‌دادند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده از چدار، اپلیکیشن تلگرام خودش را برای سری سوم جذب سرمایه ICO آماده می‌کند تا بتواند 850 میلیون دلار دیگر هم در این سری سوم به دست آورد؛ به این ترتیب مجموع سرمایه‌های جذب‌شده تلگرام به2.5 میلیارد دلار خواهد رسید.

چند ماه پیش بود که فایننشیال تایمز گزارشی منتشر کرد که گفته بود سه صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر سیلیکون ولی قصد دارند تا در عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده تلگرام سرمایه‌گذاری انجام دهند. Kleiner Perkins Caufield & Byers، Benchmark و Sequoia Capital از صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیری بودند که قصد داشتند تا مبلغ 20 میلیون دلار در ICO سرمایه‌گذاری انجام دهند.

اپلیکیشن تلگرام امیدوار است تا از طریق جذب سرمایه ICO، که صرفا به روی سرمایه‌گذاران بزرگ باز است، بتواند تا پایان ماه فوریه، 600 میلیون دلار جذب سرمایه انجام دهد.

منبع: PYMNTS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.