راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ماجرای پسر یازده ساله‌ای که درباره بیت‌کوین کتاب نوشت

مثل بیشتر کلاس ششمی‌ها، اندرو کووری وقتی به مدرسه نمی‌رود، معمولا یا در حال ورزش است و یا با آیفون خود بازی می‌کند اما برخلاف 11 ساله‌ها او متخصص بیت‌کوین است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، اندرو کووری نویسنده کتاب «پرنده‌ای که زودتر بیت کوین را گرفت؛ همه چیز درباره بیت‌کوین» است که در ژانویه منتشر شده و در سایت آمازون عرضه شده است.این کتاب که نسخه الکترونیکی آن 2.99 دلار قیمت دارد، نسخه کاغذی‌اش 9.99 دلار به فروش می‌رسد.

این پسر در کتابش سرمایه‌گذاری در فناوری را آموزش می‌دهد. او عاشق ریاضیات است و با اپ‌های جدید تلفن همراه و ایده‌هایی که دارد، قصد دارد تجارت کند.

اندرو از سال گذشته برنامه‌ای تهیه کرده که تا سن 14 سالگی با استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری 20 میلیون دلار سرمایه بدست آورد. این برنامه بلندپروازانه البته موجب شده تا او مدرسه را با موافقت والدینش ترک کند.

کووری بعد از ترک مدرسه با بیت کوین آشنا شد و با خواندن مطالبی درباره بیت کوین و دنبال کردن ویدیوهایی درباره سرمایه‌گذاران اولیه و معدنچی‌های این پول دیجیتالی با این پول آشنا شد.

با توجه به قیمت‌های سال گذشته و تحولات بیت کوین، کووری پیش بینی کرده بود که سرمایه گذاران ارز خود را نفروشند. او به دنبال منابع درآمدی غیرفعال بود. جف کووری پدر اندرو، او را متقاعد کرد که کتابی درباره تمام تحقیقاتش برای استفاده آسان از مسایل پیچیده بیت کوین و بلاک چین بنویسد.

اندرو می‌گوید: «هرکسی اگر فقط 70 تا 80 ساعت  وقت بگذارد تا درباره این تکنولوژی اطلاعات بدست آورد، می‌تواند رمزگذاری را یاد بگیرد.»

این پسر یازده ساله که در ماساچوست آمریکا با پدر، مادر و خواهر کوچکترش زندگی می کند، درباره کتابش می گوید: «کل این کتاب به زبان ساده و آسان‌ترین شیوه آموزشی نوشته شده است و درک آن بسیار آسان است.»

این کتاب 57 صفحه‌ای شامل فصل‌های تاریخی شکل‌گیری بیت کوین، نحوه رمزگذاری، ایتریوم و سکه‌های دیجیتالی تدوین شده است. عنوان این کتاب دو بخش دارد و هم منبعی برای کودکان است و هم نویسنده ایده‌های خود را برای افرادی که می خواهند سریع به پول برسند، تشریح کرده است.

او می گوید: «پول دیجیتالی مثل صندوق پستی است که فقط دارنده آن شماره اش را می داند.»

کووری هر فصل این کتاب را با یک واقعیت سرگرم کننده به پایان می رساند. در پایان هر فصل او می‌نویسد که قدرت جاری در جهان حول محور رمزگذاری می‌چرخد و پیش‌بینی می‌کند که 159 کشور به این تکنولوژی بپیوندند. آندرو سه ماه برای تحقیق و نوشتن این کتاب وقت صرف کرده و والدینش کتاب را ویرایش کرده‌اند.

او می گوید در تمام تعطیلات ژانویه او در اتاق خود را ققل کرده بود و فقط می‌نوشت. پدر اندرو 16 سال است که در شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهامدار است و در حال حاضر در شرکت والتهم در ماساچوست کار می کند. او مالک حدود 0/0022 بیت کوین معادل 22.50 دلار است.

اندرو می گوید برای رسیدن به 20 میلیون دلار تا سه سال آینده برنامه‌ریزی کرده و قصد دارد از طریق تلفن همراه این درآمد را کسب کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.